معاون گردشگری: سامان‌دهی تعطیلات در دستور کار ستاد هماهنگی خدمات سفر قرار گرفت

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۶
معاون گردشگری: سامان‌دهی تعطیلات در دستور کار ستاد هماهنگی خدمات سفر قرار گرفت

معاون گردشگری کشور در پنجاه‌و‌دومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به اهمیت موضوع سامان‌دهی تعطیلات توسط اعضای ستاد، بر هم‌افزایی ظرفیت‌ دستگاه‌ها در راستای توزیع زمانی و مکانی سفر تاکید کرد.

پنجاه‌ودومین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ریاست علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور و با حضور مصطفی فاطمی، دبیر ستاد و اکثریت اعضا روز سه‌شنبه ۱۱ مرداماه ۱۴۰۱ در سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

شالبافیان به اهمیت سامان‌دهی تعطیلات توسط اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد و افزود:

توزیع تعطیلات می‌تواند از ادحام سفر بکاهد و موجب کاهش سوانح و حوادث شود که اعضای ستاد مرکزی هماهنگی سفر بهترین افراد برای اجرایی شدن این مهم هستند.

او به آسیب‌شناسی انجام شده درباره تعطیلات کشور در معاونت گردشگری اشاره کرد و تقویم تعطیلات فعلی را دارای چالش‌هایی دانست که در سامان‌دهی باید مورد توجه قرار بگیرند. معاون گردشگری در ادامه بر توزیع مکانی سفر تاکید کرد و افزود:

در نوروز امسال کشور اوج سفر ویژه‌ای را تجربه کرد که اگر تمهیدات و همکاری اعضای ستاد در سطح ملی و استانی وجود نداشت، با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم.

شالبافیان برگزاری جلسات مستمر ستاد در سطح استان را عمده‌ترین دستاورد این مشارکت بین دستگاهی عنوان کرد و گفت:

این جلسات به غیر از نوروز به‌طور مستمر در طول ایام سال در حال برگزاری است، موردی که پیش از این کمتر شاهد آن بوده‌ایم.

او با بیان اینکه معرفی مقاصد جدید گردشگری برای اولین‌بار در نوروز امسال مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت، افزود:

در این طرح برخی شهرستان‌های دارای ظرفیت گردشگری معرفی شدند؛ اما به‌دلیل نبود زیرساخت‌های لازم با مشکلاتی مواجه شدیم.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه معرفی مقاصد جدید گردشگری به همکاری تمامی دستگاه‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های لازم نیاز دارد، از محور غرب کشور به‌عنوان مهم‌ترین اولویت در این راستا نام برد. شالبافیان با تاکید بر ارائه راهکارهایی برای چگونگی تلفیق ظرفیت‌ها و هم‌افزایی به چالش‌های این طرح اشاره کرد و گفت:

برخی مکان‌ها علی‌رغم داشتن ظرفیت‌های گردشگر از آمادگی لازم برای پذیرش کردشگر و زیرساخت‌های لازم برخوردار نیستند. ادامه این رویکرد نیازمند سوگیری‌ها و برنامه‌ریزی جدی در ستاد برای رفع کمبودهای این مقاصد جدید است.

معاون گردشگری کشور تصریح کرد:

موضوعات باید پس از طبقه‌بندی و احصا در ستاد مرکزی با استانداران پیگیری و اجرایی شوند.

او به استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برای تبلیغات و تولید محتوا در راستای معرفی مقاصد جدید گردشگری با محوریت صداوسیما مستمرا و در طول سال اشاره کرد و افزود:

این موضوع نباید تنها به ایام نوروز محدود شود؛ بلکه باید برای آن برنامه‌ریزی مدونی از جمله برگزاری جشنواره‌ تولیدات استانی و ایجاد فضای رقابتی بین استان‌ها انجام شود.

شالبافیان در پایان با طرح این سئوال که هر یک از دستگاه‌ها چگونه می‌تواند به معرفی هرچه بهتر شهرها بپردازد، بر اهمیت اجرایی شدن این موضوع در کاهش حوادث تاکید کرد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه