برگزاری مدرسه تابستانی گردشگری ۱۴۰۱

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۲
برگزاری مدرسه تابستانی گردشگری ۱۴۰۱

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری از آغاز ثبت‌نام دور‌ه‌های آموزشی مدرسه تابستانی گردشگری ۱۴۰۱ از چهارشنبه ۱۲ مرداد خبر داد.

زاهد شفیعی، مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری امروز سه‌شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ خبر برگزاری مدرسه تابستانی گردشگری ۱۴۰۱ را اعلام کرد و دراین‌باره چنین گفت:

فراهم کردن امکان دسترسی به آموزش‌های کاربردی برای فعالان صنعت گردشگری و کسانی که قصد ورود به این حوزه را دارند، مهم‌ترین وظیفه آموزش‌های کوتاه‌مدت گردشگری محسوب می‌شود. در همین راستا با هدف افزایش مهارت‌های نیروی انسانی شاغل در این حوزه، برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب «مدرسه تابستانی گردشگری» سال ۱۴۰۱، در دستور کار معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار گرفته است.

او افزود:

ثبت‌نام این دوره‌ها که شرکت در آن‌ها برای همه افراد فعال در بخش گردشگری اعم از راهنمایان، فعالان گردشگری روستایی، مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به این آموزش‌ها، آزاد و رایگان است، از تاریخ ۱۲ مرداد ماه آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی education.mcth.ir برای شرکت در دوره‌ها نام‌نویسی کنند.

مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری با بیان اینکه شروع کلاس‌ها به‌صورت مجازی از ۲۲ مردادماه جاری خواهد بود، یادآور شد:

این برنامه شامل چهار دوره آموزشی مستقل از یکدیگر و با موضوعات مختلف است که مخاطبان می‌توانند در یک یا چند دوره شرکت کرده و پس از پایان دوره، گواهینامه مورد تأیید دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری را دریافت کنند.

شفیعی ادامه داد:

برگزاری دوره‌های مذکور به‌ صورت برخط این‌طور خواهد بود که در هر دوره اساتید با‌تجربه، مهم‌ترین مباحث کاربردی موردنظر را برای فراگیران شرح داده و در جلسه پایانی نیز یکی از افراد موفق در زمینه مرتبط با موضوع، به بیان تجربیات خود برای شرکت‌کنندگان دوره می‌پردازد.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی گردشگری عناوین دوره‌های آموزشی مدرسه تابستانی گردشگری ۱۴۰۱ عبارت‌اند از چهار دوره مجزا شامل:

  • تولید محتوای به‌روز و کارآمد در عرصه گردشگری،
  • ملاحظات به‌روز راهنمایی گردشگران ورودی ایران،
  • اقامتگاه بوم‌گردی،
  • از ایده تا برند و توسعه پایدار گردشگری روستایی با مشارکت جوامع محلی.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه