سواحل قطر | جاهای دیدنی و تفریحات ساحلی دوحه

علی محمدپناه
علی محمدپناه سه شنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
سواحل قطر | جاهای دیدنی و تفریحات ساحلی دوحه

قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه با ۵۶۰ کیلومتر خط ساحلی در خلیج فارس، یک مقصد زیبا و تماشایی نزدیک به ایران است.

کشور قطر، شبه‌جزیره‌ای است در جنوب خلیج فارس و پایتخت آن شهر دوحه (Doha) است. جاذبه‌های گردشگری مختلفی در دوحه و دیگر شهرهای این کشور نظیر سواحل قطر وجود دارند که می‌توانند سفری جذاب را برای گردشگران رقم بزند.

جاهای دیدنی قطر، به‌خصوص سواحل زیبا و تماشایی آن با ۵۶۰ کیلومتر خط ساحلی در خلیج فارس، این کشور را به مقصدی خارق‌العاده برای علاقه‌مندان به ساحل‌گردی و ورزش‌های آبی بدل کرده است.

مشهورترین سواحل قطر:

کشور قطر شبه‌جزیره‌ای با کشیدگی شمالی-جنوبی است که در سه جهت شرق، شمال و غرب با آب محصور شده و از جنوب با کشور عربستان سعودی هم‌مرز است. وجود بیش از ۵۶۰ کیلومتر خط ساحلی و تنوع ساختار این سواحل، باعث شده است سالانه گردشگران بسیاری علاوه بر بازدید از بیابان‌ها و رمل‌های شنی قطر، به مناطق ساحلی آن سفر کنند و از جنگل‌های حرا، جزیره‌ها، خورهای زیبا و ساحل‌های صخره‌ای و ماسه‌ای آن لذت ببرند.

قطر علاوه بر سواحل عمومی، دارای ساحل‌های خصوصی با انکانات مجلل است و نحوه لباس پوشیدن در سواحل خصوصی و عمومی متفاوت است. در سواحل عمومی قطر رعایت برخی موارد در مورد نحوه لباس پوشیدن زنان و مردان ضروری است؛ اما در سواحل خصوصی این محدودیت‌ها وجود ندارد.

ساحل سی‌لاین (Sealine Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: ۵۰ دقیقه رانندگی
  • آدرس: ساحل شرقی قطر، استان الوکره، نزدیک شهر مسیعید (مشاهده روی نقشه)

ساحل سی لاین قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «سی‌لاین» در سواحل شرقی قطر و جنوب شهر دوحه قرار دارد و بیشتر برای تل‌ماسه‌های شنی و طلایی رنگ خود مشهور است. این ساحل به‌دلیل نزدیکی به پایتخت، از مشهورترین سواحل عمومی قطر محسوب می‌شود و با امکانات فراوان، می‌تواند سفری خوش و جذاب را برای شما رقم بزند. در ساحل «سی‎‌لاین» می‌توان از تفریحاتی همچون شترسواری، غواصی و سافاری در صحرا لذت برد و این فرصت نیز برای گردشگران فراهم است تا با اجاره یک اتومبیل شن‌رو در بین تل‌ماسه‌های اطراف گردش کنند.

فاصله ساحل «سی‌لاین» از شهر دوحه حدود ۵۰ دقیقه رانندگی است. اگر قصد اقامت در مجاورت ساحل را دارید، بهتر است به مجتمع اقامتی تفریحی ساحل سی‌لاین بروید. در این مجتمع اقامتی می‌توانید از امکانات مجللی لذت ببرید و تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

ساحل خور العدید (Khor al Adaid)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: حدود دو ساعت با ماشین
  • آدرس: جنوب شرقی قطر، استان الوکره، نزدیک مرز عربستان (مشاهده روی نقشه)

ساحل خور العدید قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «خور العدید» مکان بسیار خوبی برای ماهیگیری، شن‌سواری، شنا و کمپینگ به شمار می‌رود. در این ساحل، رمل‌های شنی تا کنار دریا کشیده شده‌اند و منظره‌ای بسیار تماشایی و خارق‌العاده را شکل داده‌اند.

ساحل «خور العدید» در انگلیسی با نام «دریای داخل خشکی» (Inland Sea) شهرت دارد و به مرز عربستان سعودی نزدیک است. در ساحل، حیات وحشی متفاوت به چشم می‌خورد که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. منظره ساحل بسیار تماشایی و خارق‌العاده است و چشیدن غذاهای دریایی کبابی تازه در آنجا لذتی دوچندان دارد.

مناظر بسیار زیبا و تنوع زیست محیطی ساحل «خور العدید»، توجه افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. این منطقه که در جنوبی‌ترین نقطه کشور قطر قرار دارد، دارای مسیر آسفالت برای تمام راه نیست و تنها تا ساحل سی‌لاین (Sealine) می‌توانید با خودروهای معمولی سفر کنید. از ساحل سی‌لاین تا خور العدید، مسیر از میان کویر و در دل رمل‌های شنی می‌گذرد که دسترسی به آن را تنها با ماشین‌های مخصوص آفرود امکان‌پذیر کرده است.

سفر از دوحه تا ساحل «سی‌لاین» حدود ۵۰ دقیقه و از «سی‌لاین» تا «خور العدید» نیز حدود یک ساعت زمان می‌برد.

ساحل زکریت (Zekreet Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: حدود دو ساعت با ماشین
  • آدرس: ساحل شمال ‌غربی قطر، استان الریان، نزدیک به شهر دخان (مشاهده روی نقشه)

ساحل زکریت قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «زکریت» در شبه‌جزیره‌ای در غرب قطر قرار گرفته است و به‌عنوان ساحلی دورافتاده و منزوی شناخته می‌شود. فاصله ساحل «زکریت» از شهر دوحه حدود ۱۰۰ کیلومتر است و تنها با خودروهای دو دیفرانسیل و مخصوص آفرود می‌توان به آن دسترسی داشت. این ساحل صخره‌ای و منزوی، آرامش خاصی دارد و افرادی اعلب برای دوری از شلوغی شهر به آن سفر می‌کنند.

به هنگام شب، ساحل «زکریت» خلوت‌تر و آرامش‌بخش‌تر نیز می‌شود و تماشای ستارگان در ساحل و کمپ زدن در آنجا می‌تواند سفر شما را مهیج‌تر کند؛ اما حتما وسایل و تجهیزات لازم را به‌همراه داشته باشید. جدا از کمپ زدن و تماشای ستارگان، می‌توان در آب‌های ساحل «زکریت» به موج‌سواری پرداخت و از قلعه‌ها‌و سایت‌های تاریخی آن بازدید کرد.

زکریت همچنین میزبان شهرک سینمایی قطر (Qatar Film city) است. در این شهرک، روستاهای تاریخی با معماری عربی ساخته شده است و به‌عنوان لوکیشن فیلم مورد استفاده قرار می‌گیرد. حضور در این محوطه برای بازدیدکنندگان مانند قدم زدن در شهر ارواح است و یکی از دیدنی‌های معروف زکریت قلمداد می‌شود.

ساحل فويرط (Fuwairit Beach)

  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: نامشخص
  • فاصله از دوحه: حدود یک ساعت با ماشین
  • آدرس: ساحل شمالی قطر، استان مدينة الشمال، نزدیک شهر الرویس (مشاهده روی نقشه)

ساحل فووریت قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «فویرط» در شمالی‌ترین نقطه قطر قرار گرفته است و پیرامون آن را صخره‌هایی زیبا احاطه کرده‌اند. این ساحل مکان بسیار خوبی برای تماشای مناظری زیبا با آب‌های آرام به شمار می‌رود. با اینکه ساحل فویرط فاصله زیادی با شهر دارد، همچنان از سواحل پرطرفدار قطر محسوب می‌شود.

ساحل فویرط در بین علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی، شنا و غواصی از محبوبیت زیادی برخوردار است و در آنجا می‌توان به فعالیت‌های مختلفی همچون والیبال ساحلی و کایت‌سرفینگ پرداخت. بهترین زمان برای بازدید از ساحل نیز آخرهفته‌ها است. در این ساحل اکگانات رفاهی زیادی وجود ندارد و اگر قصد کمو زدن در ساحل را دارید، بهتر است وسایل مورد نیاز و غذاهای خود را از قبل تهیه کنید. بین ماه‌های آوریل تا ژوئیه به‌دلیل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، به گردشگران اجازه حضور داده نمی‌شود.

ساحل ام باب (Umm Bab Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: یک ساعت رانندگی
  • آدرس: ساحل غربی قطر، استان الریان، نزدیک شهر دخان (مشاهده روی نقشه)

ساحل ام باب قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «ام باب» در خط ساحلی غربی قطر و در جنوب ساحل «زکریت» قرار گرفته است. وجود درختان نخل که در نقاط مختلف ساحل پراکنده شده‌اند، این منطقه را به نام «ساحل درختان نخل» مشهور کرده است. برای آسایش بیشتر، امکاناتی همچون محل بازی کودکان و باربیکیو در ساحل «ام باب» تعبیه شده است؛ درختان نخل نیز سایه‌های دلچسبی را در ساحل فراهم کرده‌اند.

پیرامون ساحل «ام باب» با نرده و حصار ایمن شده و لازم نیست نگران گم شدن فرزندان خود باشید؛ می‌توانید به‌راحتی در بخش‌های مختلف ساحل گردش یا دوچرخه سواری کنید. سرویس‌های بهداشتی و فروشگاهی کوچک در این محوطه وجود دارد که اقامت شبانه در آن را راحت‌تر می‌کند.

ساحل کاتارا (Katara Beach)

  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۲۲
  • هزینه ورودی: ۵۰ ریال قطر
  • فاصله از دوحه: داخل شهر دوحه
  • آدرس: غرب دوحه، بین وست بی و پرل، دهکده فرهنگی کاتارا (مشاهده روی نقشه)

ساحل کاتارا قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «کاتارا» یا «کتارا» در مرکز شهر دوحه قرار دارد و مکانی بسیار ایدئال برای لذت بردن از انواع فعالیت‌ها و تفریحات آبی به شمار می‌رود. پیرامون ساحل را مناظری خیره‌کننده فرا گرفته است و به‌دلیل دسترسی آسان، مورد استقبال بسیاری از  خانواده‌ها است.

دهکده فرهنگی «کاتارا» که ساحل کاتارا در آن قرار دارد، مجموعه‌ای فرهنگی و هنری است که با هدف معرفی فرهنگ قطر توسعه پیدا کرده و میزبان رویدادهای فرهنگی گوناگون است؛ همچنین غذاهای محلی و بین‌المللی در رستوران‌های مختلف ساحلی آن سرو می‌شوند. از دیگر تفریحات ساحل «کاتارا» می‌توان به اسکی روی آب، پاراسیلینگ، سواری با قایق‌های تندرو و... اشاره کرد.

ساحل المارونا (Al Maroona Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: نامشخص
  • فاصله از دوحه: حدود یک ساعت با ماشین
  • آدرس: ساحل شمالی قطر، استان مدينة الشمال، نزدیک ساحل فویرط (مشاهده روی نقشه)

ساحل المارونا قطر

منبع: myholidays

ساحل «مارونا» در شمال شرقی قطر و ۹۰ کیلومتری دوحه، گنجینه‌ای مهیج و شگفت‌انگیز از شن‌های نرم و طلایی رنگ است که آب‌های شفاف و آرام آن یکی از بهترین نقاط برای شنا در سراسر قطر به شمار می‌رود. از این ساحل اغلب به‌عنوان ساحل «فرانسوی» یاد می‌شود و آب‌های فیروزه‌ای و شفاف آن سبب شده تا پیکینک در آن بسیار عاشقانه به نظر برسد.

برای رسیدن به ساحل، باید از جاده‌ای خاکی عبور کرد. حمل و نقل عمومی به ساحل وجود ندارد و پیشنهاد می‌شود از ماشین شخصی استفاده کنید. برای دوری از ازدحام جمعیت و شلوغی آخر هفته‌ها، می‌توانید در اواسط هفته به این ساحل سفر کنید. در این ساحل درختی به چشم نمی‌خورد و سایه‌ای وجود ندارد؛ پس بهتر است برای محافظت در برابر گرما و نور خورشید، چتر آفتاب‌گیر به‌همراه داشته باشید.

ساحل الذخیره (Al Thakira Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: حدود ۵۰ دقیقه با ماشین
  • آدرس: ساحل شمال شرقی قطر، استان الخور، شهر الذخیره (مشاهده روی نقشه)

ساحل التکیره قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «الذخیره» در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال دوحه قرار دارد و منطقه حفاظت‌شده بزرگی از جنگل‌های حرا در آن قرار دارد که از دلایل شهرت این ساحل است. در این ساحل می‌توان به تفریحاتی همچون ماهیگیری، کایاک سواری و شنا پرداخت. زمین بازی مخصوص کودکان، نیمکت‌های متعدد و همچنین محل مخصوص پیاده‌روی در کنار دریا از جمله امکانات ساحل «الذخیره» است.

تنوع زیست محیطی در این ساحل بسیار جالب‌توجه است و پرندگان مهاجر گوناگونی همچون فلامینگوها را می‌توان در آنجا مشاهده کرد. مطمئنا برای علاقه‌مندان به طبیعت و تماشای پرندگان، بازدید از ساحل «الذخیره» به یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر تبدیل خواهد شد.

ساحل الخور (Al Khor Beach)

  • زمان بازدید: ۱۴ تا نیمه‌شب
  • هزینه ورودی: ۱۵ ریال قطر
  • فاصله از دوحه: ۴۵ دقیقه با ماشین
  • آدرس: ساحل شرقی قطر، استان الخور، شرق شهر الخور (مشاهده روی نقشه)

ساحل الخور قطر

منبع: regencyholidays

«الخور» ساحلی بسیار زیبا در شهر الخور است که مکانی ایدئال برای گذراندن یک روز به‌همراه خانواده به شمار می‌رود. از آنجا که سواحل زیادی در الخور وجود ندارند، این ساحل در آخر هفته‌ها شلوغ می‎‌شود اما همچنان می‌تواند مقصد بسیار خوبی برای گذراندن اوقات با خانواده باشد.

امکانات بسیار زیادی همچون اتاق تعویض لباس و حمام در این ساحل وجود دارند که گردش شما را بسیار دلپذیرتر و راحت‌تر می‌‎کنند. با انجام تفریحات مختلفی همچون کایاک‌سواری و شنا در آب‌های ساحل نیز می‌توانید لذت سفر خود را دو چندان کنید. ساحل «الخور» از جمله بهترین سواحل قطر به شمار می‌رود و فضای دلنشین و زیبای آن برای گذراندن تعطیلات به‌همراه خانواده بسیار عالی است؛ چمنزارهای نزدیک ساحل نیز مکان بسیار خوبی برای استراحت هستند.

ساحل سمیسمه (Simaisma Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: حدود ۴۰ دقیقه با ماشین
  • آدرس: قطر، استان ام صلال، شهر سمیسمه (مشاهده روی نقشه)

ساحل سمیسمه قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «سمیسمه» یکی از مشهورترین جاهای دیدنی الخور است که در آن خانواده‌ها می‌توانند اوقات خوشی را در کنار یکدیگر سپری کنند. در نقاط مختلف ساحل تمیز و ماسه‌ای «سمیسمه» درختان حرا به چشم می‌خورند که زیبایی آن را دو چندان کرده‌اند.

ساحل «سمیسمه» مکان بسیار خوبی برای پیکینک به شمار می‌رود و در میان گردشگران و ساکنان محلی از محبوبیت زیادی برخوردار است. وجود امکانات رفاهی کافی در ساحل همچون اتاق تعویض لباس و سرویس بهداشتی، گردش شما را راحت‌تر می‌کند؛ اما حتما تنقلات کافی و وسایل مورد نیاز خود را به‌همراه داشته باشید. ساحل «سمیسمه» یکی از ایمن‌ترین سواحل قطر به شمار می‌رود که پیرامون آن حصارکشی شده است و در آب‌های آن می‌توان شنا کرد یا در ساحل به تفریحاتی مختلفی همچون والیبال یا فوتبال ساحلی پرداخت.

ساحل الغاریه (Al Ghariya Beach)

  • زمان بازدید: پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها، ۹ صبح تا ۱۷
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: حدود یک ساعت با ماشین
  • آدرس: ساحل شمالی قطر، استان مدينة الشمال، نزدیک ساحل فویرط (مشاهده روی نقشه)

ساحل الغاریه قطر

منبع: myholidays

سپری کردن یک روز در ساحل «الغاریه» از جمله کارهایی است که  می‌توانید به‌همراه دوستان و خانواده انجام دهید. «الغاریه» ساحلی بسیار تماشایی در ۱۰۰ کیلومتری شمال دوحه است که برای زیبایی دست‌نخورده و بکر خود محبوب شده است. این ساحل ممکن است چندان لوکس نباشد اما مطمئنا مکان بسیار خوبی برای تجربه هیجان و لذت به شمار می‌رود.

در ساحل «الغاریه» می‌توان به تفریحاتی همچون کمپینگ و شنا پرداخت. البته باید توجه داشت که اگر قصد اقامت شبانه را دارید، لوازم و وسایل مورد نیاز خود را به‌همراه داشته باشید. کسانی که اهل کمپ شبانه نیستند نیز می‌توانند در هتل و مجتمع اقامتی الغاریه در نزدیکی ساحل اقامت کنند.

ساحل الرویس (Al Ruwais Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: حدود یک‌ساعت‌وربع با ماشین
  • آدرس: ساحل شمالی قطر، استان مدينة الشمال، شهر الرویس (مشاهده روی نقشه)

ساحل الرویس قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «الرویس» مقصد بسیار خوبی برای گذراندن تعطیلات به دور از شلوغی زندگی شهری است و می‌تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. این ساحل در شمالی‌ترین نقطه قطر قرار دارد و در بین خانواده‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است. در نزدیکی ساحل نیز دیدنی‌های تاریخی قرار دارند. ساحل «الرویس» یکی از آرامش‎‌بخش‌ترین سواحل قطر است و منظره‌ای تماشایی به هنگام طلوع و غروب آفتاب دارد که هر بیننده‌ای را به حیرت وا می‌دارد.

ساحل الوکره  (Al Wakrah Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: نیم ساعت با ماشین
  • آدرس: ساحل شرقی قطر، استان الوکره، شهر الوکره (مشاهده روی نقشه)

ساحل الوکره قطر

منبع: regencyholidays

«الوکره» زمانی یک روستای ماهیگیری کوچک بود؛ اما امروزه به شهری روبه‌رشد و برجستهدر حومه جنوبی دوحه تبدیل شده و برخی از زیباترین سواحل قطر را در خود جای داده است. ساحل «الوکره» با مناظر بسیار زیبا و چشم‌اندازهای دلنشین، مکان بسیار خوبی برای فرار از شلوغی شهر و لذت بردن از طبیعت محسوب می‌شود.

ساحل الوکره شن‌هایی نرم و طلایی رنگ دارد؛ اما عمق آب کم است و امکان انجام فعالیت‌های آبی در این ساحل وجود ندارد؛ هر چند همچنان می‌توان از ورزش‌های ساحلی همچون والیبال و فوتبال لذت برد. در ساحل سه زمین بازی مخصوص کودکان وجود دارد و امکانات دیگری همچون حمام، سرویس بهداشتی، باربیکیو و... لذت بردن از سفر در اینجا را دوچندان می‌کند.

ساحل اینترکانتیننتال (InterContinental Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: ۲۰۰ ریال قطر
  • فاصله از دوحه: ساحل شهر دوحه
  • آدرس: استان دوحه، شهر دوحه، جاده استقلال (مشاهده روی نقشه)

ساحل اینترکانتیننتال قطر

منبع: regencyholidays

هتل‌های زنجیره‌ای «اینترکانتیننتال» در شهر دوجه دارای سه هتل متفاوت است که یکی از آن‌ها در کنار دریا و دارای ساحل اختصاصی است. ساحل هتل اینترکانتیننتال فضایی خصوصی را به مهمانان خود در کنار آب‌های خلیج فارس ارائه می‌کند. این ساحل با شن‌های نرم و مناظر زیبای اطراف خود، یکی از بهترین سواحل خصوصی قطر و دوحه محسوب می‌شود و مهمانان هتل به‌راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

ساحل دخان (Dukhan Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: یک ساعت با ماشین
  • آدرس: ساحل غربی قطر، استان الریان، شهر دخان (مشاهده روی نقشه)

ساحل دخان قطر

منبع: regencyholidays 

ساحل «دخان» در مکانی بسیار زیبا در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد و برای رسیدن به آن بهتر است ماشین اجاره کنید؛ چراکه هیچ‌گونه حمل و نقل عمومی به آنجا وجود ندارد. گرما و آفتاب سوزان کویر در کنار نسیم خلیج فارس، ساحل دخان را به مقصد بسیار خوبی برای گردش به هنگام عصر تبدیل کرده است و در آنجا می‌توانید به غواصی، شنا، فوتبال ساحلی، کمپینگ و... بپردازید.

ساحل اُم تیس (Umm Tays Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: حدود یک‌ساعت‌ونیم با ماشین
  • آدرس: ساحل شمالی قطر، استان مدينة الشمال، نزدیک شهر الرویس، جزیره ام تیس (مشاهده روی نقشه)

جزیره ام تیس، منبع: ویکی‌پدیا

منبع: asergeev.com

ساحل «ام تیس» در جزیره‌ای به همین نام در شمال قطر و نزدیک به ساحل «الرویس» قرار دارد. این جزیره که بخشی از پارک ملی ام تیس به شمار می‌رود، با چشم‌انداز طبیعی و فضای آرامش‌بخش، یکی از مکان‌های محبوب قطر است و از جانب «گروه تاریخ ملی قطر» لقب زیباترین ساحل عمومی قطر را گرفته است. وجود قلعه‌های قدیمی، روستاهای خلوت و جنگل‌های حرای پراکنده، جذابیت این ساحل را دو چندان کرده است.

ساحل المفجر (Al Mafjar Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: یک‌ساعت‌ونیم با ماشین
  • آدرس: ساحل شمالی قطر، استان مدينة الشمال، نزدیک شهر الرویس، مجاورت ساحل ام تیس (مشاهده روی نقشه)

ساحل المفجر قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «المفجر» یکی از بکرترین و درخشان‌ترین سواحل قطر به شمار می‌رود که شامل درختان حرا و شن‌هایی نرم است و در نزدیکی آن نیز بقایای دهکده‌ای قدیمی به همین نام وجود دارد که به سبک مستعمره‌ای ساخته شده است. در آب‌های کم‌عمق این ساحل می‌توان به غواصی، شنا و دیگر ورزش‌های آبی مشغول شد. اگر شانس با شما یار باشد و در فصل مهاجرت پرندگان در قطر باشید، می‌توانید در این ساحل به تماشای پرندگان مختلف بنشینید.

ساحل الجساسیه (Al Jassasiya Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان
  • فاصله از دوحه: حدود یک ساعت با ماشین
  • آدرس: ساحل شمال شرقی قطر، استان مدينة الشمال، نزدیک ساحل فویرط (مشاهده روی نقشه)

ساحل الجساسیه قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «الجساسیه» با آب‌های شفاف و شن‌های نرمش خودنمایی می‌کند و همانند الماسی پنهان، مقصدی ایدئال برای گذراندن اوقات به‌همراه دوستان و خانواده محسوب می‌شود. وجود جنگل‌های حرا در ساحل، پس‌زمینه سبزرنگی را ایجاد کرده که سوژه پرطرفداری برای عکاسی است.

ساحل السلطان (Al Sultan Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: رایگان برای مهمانان هتل، سایر افراد با ورودیه
  • فاصله از دوحه: حدود ۵۰ دقیقه با ماشین
  • آدرس: ساحل شرقی قطر، استان الخور، شهر الخور (مشاهده روی نقشه)

ساحل السلطان قطر

منبع: regencyholidays

ساحل «السلطان» به‌عنوان مشهورترین و محبوب‌ترین ساحل خصوصی در قطر شناخته می‌شود و مکانی عالی برای گذراندن اوقات فراغت و لذت بردن از ساحل است. در کنار این ساحل تفرجگاهی لوکس قرار دارد که پر از امکانات مختلف است. ساحل به‌صورت رایگان در اختیار مهمانان هتل و تفرجگاه قرار دارد و کسانی که قصد عبور و بازدید از آن را دارند، باید هزینه ورودی بپردازند.

کورنیش دوحه (Doha Corniche)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: نامشخص
  • آدرس: ساحل شرقی قطر، شهر دوحه، کورنیش دوحه (مشاهده روی نقشه)

ساحل کرنیش دوحه قطر

منبع: regencyholidays

«کورنیش دوحه» با زیبایی‌های افق شهری دوحه در کنار خود، مکانی جذاب برای تماشای زیبایی‌های ساحلی قطر به شمار می‌رود. «کورنیش دوحه» یک ساحل نیست، بلکه اسکله‌ای است که در آنجا می‌توان گردش کرد و در جاده ساحلی آن از غروب آفتاب لذت برد. در این منطقه هتل‌ها و رستوران‌های متعددی قرار دارند که می‌توانید از امکانات مجلل آن‌ها استفاده کنید.

ساحل جزیره قطیفان (Qetaifan Island Beach)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: نامشخص
  • آدرس: قطر، دوحه، جاده لوسیل، جزیره قطیفان (مشاهده روی نقشه)

«جزیره قطیفان» جزیره‌ای مصنوعی و دست‌ساز در لوسیل دوحه است که با ماسه‌های سفید خود، نمادی از تجمل و زیبایی به شمار می‌رود. این جزیره که هنوز در دست احداث و در حال ساخت‌وساز است، زیرساخت‌های بسیار عالی و برجسته‌ای در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‎‌توان به مجتمع‌های اقامتی خاص، آبگرم، باشگاه، استخر، زمین‌های ورزش ساحلی، رستوران‌های لوکس و... اشاره کرد. این جزیره بیش از ۱۹,۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و یک شگفتی مهندسی به شمار می‌رود.

ساحل جزیره بنانا (Banana Island)

  • زمان بازدید: شبانه‌روزی
  • هزینه ورودی: نامشخص
  • فاصله از دوحه: ۲۵ دقیقه قایق‌سواری
  • آدرس: قطر، شرق دوحه، جزیره بنانا (مشاهده روی نقشه)

بنانا آیلند قطر،‌ منبع: World Urban Planning

منبع: World Urban Planning

جزیره «بنانا» جزیره‌ای به‌شکل هلالی است که در آن یک مجتمع اقامتی-تفریحی ساحلی بسیار مجلل و زیبا قرار دارد و امکان انجام فعالیت مهیجی از قایق‌سواری و شنا تا غواصی و موج‌سواری آن وجود دارد که سفر شما را بسیار لذت‌بخش خواهد کرد. همچنین می‌توان از امکانات لوکس مجتمع اقامتی همچون رستوران و آبگرم استفاده کرد. دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، گلف و بولینگ از دیگر تفریحاتی است که در این جزیره مهیا است.

تفریحات سواحل قطر

علاوه بر لذت بردن از آفتاب در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس، در سواحل زیبا و تماشایی قطر می‌توان به انجام انواع ورزش‌های آبی پرداخت و اوقات خوشی را سپری کرد. سواحل قطر و پایتخت آن یعنی دوحه، از سواحل مشهور دنیا به شمار می‌روند و امکانات تفریحی زیادی دارند. در سال‌های اخیر قطر به بهشتی برای ورزش‌های آبی تبدیل شده است.

کایت سرفینگ

کایت سرفینگ قطر

منبع: regencyholidays

کایت سرفینگ روزبه‌روز در بین مردم بیشتر شناخته می‌شود و افراد بیشتری به‌سمت آن سوق پیدا می‌کنند. کسانی که علاقه‌مند به شروع به این ورزش هستند، می‌توانند کلاس‌های مربوط به آن را در قطر سپری کنند. ساحل «المفجر»، ساحل «سمیسمه» و جزیره «العالیه» بهترین مکان‌ها برای انجام کایت سرفینگ در قطر هستند. کلاس‌های آموزشی کایت سرفینگ بین ۷۰۰ تا ۱,۰۰۰ ریال قطر هزینه دارد.

غواصی

قطر یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در آب‌های خلیج فارس به شمار می‌رود و می‌توان حیات وحشت دریایی منحصربه‌فرد و زیبایی را زیر آب مشاهده کرد. در تمام فصول سال، آب‌های پیرامون قطر گرم هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکلی در این آب‌ها غواصی کنند.

کلاس‌های غواصی در نقاط مختلف قطر برگزار می‌شوند و به هنگام غواصی نیز مربی همراه شما خواهد بود تا با مشکلی روبه‌رو نشوید. بهترین مکان برای غواصی در قطر نیز مرکز غواصی پوسایدن (Poseidon Dive Center) در شهر دوح است؛ مرکزی پنج ستاره با مجوزهای بیسن‌المللی و رسمی.

بنانا سواری

بناناسواری قطر

منبع: regencyholidays

بنانا نوعی قایق به‌شکل و رنگ موز است که آرام آرام در سراسر جهان در حال شهرت یافتن است و علاقه‌مندان به هیجان را به خود دعوت می‌کند. با اینکه در ابتدا ممکن است ترسناک به نظر برسد، بنانا سواری یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی است که شما را به وجد خواهد آورد. بهترین مکان برای تجربه این ورزش آبی نیز جزیره «بنانا» است که در فاصله کوتاهی از شهر دوحه قرار دارد.

پاراسیلینگ

پرواز بر فراز آسمان در بالای آب‌های خلیج فارس می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و جالب باشد. پاراسیلینگ یکی از بهترین تفریحات آبی به شمار می‌رود که می‌توانید در سفر خود به قطر آن را تجربه کنید. تجهیزات پاراسیلینگ در نقاط مختلفی از قطر می‌توانفراهم شده است؛ اما ساحل «کاتارا» بهترین مکان برای تجربه آن محسوب می‌شود. هزینه پاراسیلینگ در ساحل «کاتارا» برای مدت ۱۰ دقیقه حدود ۱۰۰ ریال قطر است.

کایاک سواری

کایاک سواری قطر

منبع: regencyholidays

کایاک سواری ورزشی است که بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت در سفر خود به درون پارک‌های ملی یا پناهگاه‌های حیات وحش آن را تجربه کرده‌اند. به هنگام کایاک سواری، بازدیدکننده این فرصت را دارد تا از مناظر زیبای حیات وحش لذت ببرد. یکی از بهترین مکان‌ها برای کایاک‌ سواری در قطر، جنگل حرای «الذخیره» در نزدیکی الخور است که در آن می‌توان علاوه بر سواری روی آب، از تماشای طبیعت نیز لذت برد.

جت اسکی

جت اسکی قطر

منبع: regencyholidays

یکی دیگر از تفریحات هیجانی که بسیاری از مسافران قطر آن را تجربه می‌کنند، جت اسکی است. تورهای مختلف به‌همراه جت اسکی در دوحه برگزار می‌شوند که می‌توان با آن‌ها از مناظر زیبا و دیدنی شهر دیدن کرد. بهترین مکان برای تجربه جت اسکی نیز مروارید (The Pearl) دوحه است و حدود ۲۱۰ ریال قطر برای هر نفر هزینه دارد.

فلای بورد

فلای‌بورد ورزشی بسیار هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است و موتورهایی که به پای شما متصل هستند، آب را با فشار بیرون می‌دهند و شما را به آسمان بلند می‌کنند. فلای‌بورد بسیار جذاب، مهیج و بی‌خطر است و تجربه آن خالی از لطف نیست. بهترین مکان برای فلای‌بورد سواری در قطر نیز «مورجان مارینا» در لوسیل، «بلو پرل» و چندین مکان دیگر در نزدیکی شهر دوحه است.

اگر تاکنون به سواحل قطر رفته‌ و تفریحات آبی آن را امتحان کرده‌اید یا ساحل مشهور دیگری در قطر می‌شناسید، تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین سواحل قطر کدامند؟

ساحل الخور، خور العدید، المفجر، کاتارا، سی‌لاین و...

طول خط ساحلی قطر چقدر است؟

۵۶۰ کیلومتر

تفریحات سواحل قطر کدامند؟

کایت سرفینگ، کایاک سواری، جت اسکی، فلای‌بورد، پاراسیلینگ، غواصی

منبع تصویر شاخص: theculturetrip

مطالب مرتبط:

دیدگاه