خروج مرگبار قطار از ریل در حوالی طبس | جزئیات برخورد قطار با بیل مکانیکی

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
خروج مرگبار قطار از ریل در حوالی طبس | جزئیات برخورد قطار با بیل مکانیکی

ساعاتی قبل، قطار مسافری مشهد - یزد به‌دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شده و آمار جان‌باختگان و مصدومان رو به افزایش است.

طبق اعلام میرحسن موسوی، معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قطار مسیر مسافری مشهد - یزد به شماره ۶۸۱ که با ۳۴۸ مسافر ساعت ۱۹:۲۰ شب گذشته سفر خود را آغاز کرده بود، حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح امروز در بلاک عباس‌آباد - ریزو (محدوده اداره کل راه آهن شرق) دچار سانحه شده است. 

طبق اظهارات معاون مسافری شرکت راه‌آهن علت این سانحه برخورد قطار با بیل مکانیکی متعلق به کارگاه بهسازی خط آهن بوده که فاصله مناسبی با ریل نداشته است. استاندار خراسان جنوبی نیز در این راستا افزود:

از ۱۱ سالن این قطار مسافربری هشت سالن از ریل خارج شد که سه سالن از آن‌ها واژگون شده و عملیات برای برگرداندن واگن‌ها به حالت اولیه در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود تا عصر امروز ریل آزاد شود و مسیر برای عبور قطار مشهد - بندرعباس آماده شود.

همچنین، طبق گفته فرماندار ویژه شهرستان طبس تا لحظه انتشار این خبر، تعداد فوتی‌ها حدود ۱۷ نفر و مصدومان نیز ۵۰ نفر گزارش شده که حال ۱۶ مصدوم وخیم اعلام شده است؛ البته به‌علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌های دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد افزایش یابد. بر اساس اطلاعیه روابط عمومی راه آهن، پس از بررسی‌های لازم و دریافت اطلاعات دقیق، آمار صحیح در خبرهای بعدی اعلام خواهد شد.

سایر مسافران این قطار که در محل حادثه بودند با قطار فوق‌العاده در حال انتقال به طبس هستند که از آنجا با اتوبوس به مقصد خود یعنی یزد حرکت خواهند کرد.

سید ابوالحسم میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در رابطه با عملیات امداد و نجات جان‌باختگان و مصدومان حادثه برخورد قطار چنین اظهار کرد:

با توجه به‌شدت حادثه، برخی از اجساد هموطنان متاسفانه قابل شناسایی نیست.

گفتنی است دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور نیز برای تسریع در روند رسیدگی به این حادثه، در حال سفر به منطقه است. پرونده قضایی حادثه نیز برای شناسایی مقصران احتمالی در دادستانی طبس تشکیل شده است.

لیست اسامی مصدومان سانحه 

اورژانس یزد اسامی مصدومان حادثه قطار مشهد به یزد که تاکنون به بیمارستان سیدمصطفی خمینی طبس منتقل شده‌اند را اعلام کرد.

آمار حادثه خروج قطار از ریل: ۲۱ جان‌باخته و ۸۶ مصدوم

منبع: خبر فوری

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از اتمام عملیات امدادرسانی در محل حادثه واژگونی قطار طبس به یزد با انتقال همه مصدومان به مراکز درمانی و رهاسازی پیکر جان‌باختگان حادثه در حوالی ساعت ۱۶ امروز خبر داد.

عکس کاور: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه