نهمین مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند آغاز شد+جوایز

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
نهمین مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند آغاز شد+جوایز

لست سکند نهمین دوره مسابقه سفرنامه‌نویسی خود را با عنوان «از سفر تا قلم» برگزار می‌کند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پیش از شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان که صنعت گردشگری را با معضلات بسیاری مواجه کرد، درست زمانی که سفر رفتن جزو کارهای ضروری زندگی به شمار می‌آمد، مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند هر سال و در زمانی مشخص برگزار می‌شد. در این مسابقات به برندگان جوایز نفیسی اهدا می‌شد. اما با شیوع کرونا فرصت سفر رفتن از عاشقان سفر گرفته شد و به‌دنبال آن مسابقه سفرنامه نویسی هم برای مدتی برگزار نشد. اما در طول این مدت لست سکند همچنان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه زودتر این مسابقه بود.

اکنون با فروکش کردن تب این بیماری، سفرها از سر گرفته شدند و فرصتی مناسب برای آغاز ماجراجویی‌ها به وجود آمده است. در این راستا لست سکند پس از برنامه‌ریزی‌هایی که از سال گذشته آغاز کرد،  هم‌زمان با جشن گرفتن سالگرد تولد خود، شروع دوره نهم مسابقه سفرنامه نویسی خود با عنوان {از سفر تا قلم} را برای علاقه‌مندان به این حرفه اعلام کرد، اما این بار متفاوت‌تر و جذاب‌تر. در این دوره از مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند نه‌تنها به برندگان قسمت‌های مختلف بلکه به تمام شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا خواهد شد. در ادامه شما را با شرایط این مسابقه بیشتر آشنا خواهیم کرد.

محورهای مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی لست سکند

افراد بسیاری علاقه‌مند به این‌گونه مسابقه‌ها در حوزه گردشگری هستند. چون علاوه بر اینکه خودشان را در رقابتی بزرگ محک می زنند سفرنامه‌هایشان نیز در وب‌سایت پرمخاطب لست سکند درج و ماندگار می‌شوند که افراد بسیاری می‌توانند از آن استفاده کنند و به تجربیاتشان بیافزایند. در واقع هر ساله مخاطبان بسیاری در مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند شرکت کرده‌اند و متونشان را در اختیار علاقه‌مندان قرار دادند. اما امسال همه چیز متفاوت‌ است. در این دوره از مسابقات سفرنامه، لست سکند قصد دارد سطوح مختلفی را برای رقابت ایجاد کند و تمام سفرنامه‌ها در شرایط یکسان و با یک معیار واحد محک زده نمی‌شوند.

ساده‌تر بگوییم، در این دوره سفرنامه‌های ارسالی افراد حرفه‌ای که مدت‌هاست دستی در نوشتن سفرنامه دارند از آثار ارسالی سفرنامه‌نویس‌های مبتدی ولی عاشق سفر جدا شده و تحت بررسی دقیق‌تری قرار خواهند گرفت. البته جوایز بخش حرفه‌ای نیز به میزان سختی این دسته، به مراتب ارزشمند‌تر خواهد بود.

علاوه بر این در نهمین دوره مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند، مقاصد خارجی و داخلی هم به‌دلیل تفاوت در ماهیت، از هم جدا شده‌اند. بنابراین چه با تور سفر می‌کنید چه انفرادی، می‌توانید سفرنامه داخلی یا خارجی خود را در یکی از قسمت‌های مسابقه درج کنید و در شرایطی برابر به رقابت سالم بپردازید. بنابراین مسابقه سفرنامه لست سکند در سطوح و بخش‌های زیر دسته‌بندی می‌شوند:

۱. سفرنامه نویسی مبتدی (مقاصد داخلی): در این بخش سفرنامه‌های افراد مبتدی که درباره سفرهای داخلی خود نوشته‌اند، قرار می‌گیرد.

۲. سفرنامه نویسی حرفه‌ای (مقاصد داخلی): سفرنامه‌های ارسالی در این بخش توسط افراد حرفه‌ای در سفرنامه نویسی، برای سفرهای داخلی نوشته شده‌اند.

۳. سفرنامه نویسی مبتدی (مقاصد خارجی): مبتدیان در سفرنامه نویسی می‌توانند از سفرهای خارجی خود نوشته و آثارشان را برای این بخش ارسال کنند.

۴. سفرنامه نویسی حرفه‌ای (مقاصد خارجی): حرفه‌ای‌های سفرنویس روایت‌های خود را از سفرهای خارجی برای این بخش ارسال می‌کنند.

۵. سفرنامه صوتی: یک سبک جدید از سفرنامه که علاقه‌مندان به پادکست سفر می‌توانند در آن شرکت کنند.

رپورتاژ

جوایز بزرگترین مسابقه سفرنامه نویسی ایران در لست سکند

مانند دوره های گذشته، برندگان مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند جوایز ارزشمندی به پاس اهمیتشان به این مبحث مهم گردشگری دریافت خواهند کرد. در واقع علاوه بر اینکه این افراد وقت خود را صرف ماندگار کردن سفرشان می‌کنند، انگیزه‌ای هم برای بهتر نوشتن خواهند داشت.

این سفرنامه‌ها راهنمایی ارزشمندی برای افرادی هستند که قصد دارند سفر کنند و تصوری از مقصدشان ندارند. همچنین برای کسانی که چندین بار به یک شهر یا کشور سفر کرده‌اند، خواندن سفرنامه می‌تواند تجربیات جدیدی را در اختیارشان قرار دهد. علاوه بر آن، مرور این خاطرات حال و هوای سفر قبلی را در دل آن‌ها زنده می‌کند و باعث می‌شود دوباره خود را در آن فضا احساس کنند. به همین دلیل لست سکند برای افرادی که در این مسابقه شرکت کرده و سفرنامه‌های خود را با رعایت قوانین ارسال می‌کنند، جوایزی به شرح زیر در نظر گرفته است:

بخش سفرنامه نویسی حرفه‌ای

  • نفر اول سفرنامه حرفه‌ای (خارجی): ۵۰ میلیون تومان
  • نفر اول سفرنامه حرفه‌ای (داخلی): ۲۵ میلیون تومان
  • نفر دوم سفرنامه حرفه‌ای (خارجی): ۳۵ میلیون تومان
  • نفر دوم سفرنامه حرفه‌ای (داخلی): ۲۰ میلیون تومان
  • نفر سوم سفرنامه حرفه‌ای (خارجی): ۲۵ میلیون تومان
  • نفر سوم سفرنامه حرفه‌ای (داخلی): ۱۵ میلیون تومان

سفرنامه‌نویسی مبتدی

  • نفر اول سفرنامه مبتدی (خارجی): ۱۰ میلیون تومان
  • نفر اول سفرنامه مبتدی (داخلی): ۶ میلیون تومان
  • نفر دوم سفرنامه مبتدی (خارجی): ۸ میلیون تومان
  • نفر دوم سفرنامه مبتدی (داخلی): ۴/۵ میلیون تومان
  • نفر سوم سفرنامه مبتدی (خارجی): ۶ میلیون تومان
  • نفر سوم سفرنامه مبتدی (داخلی): ۳ میلیون تومان

سفرنامه نویسی صوتی

  • نفر اول: ۵ میلیون تومان
  • نفر دوم: ۴ میلیون تومان
  • نفر سوم: ۳ میلیون تومان

علاوه بر جوایزی که به نفرات اول تا سوم بخش‌های مختلف مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند تعلق می‌گیرد، اسپانسرهای مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند، تعدادی تور لوکس رایگان به شرکت کنندگان می‌دهند که به‌صورت قرعه کشی انتخاب می‌شوند. البته سایر شرکت کنندگانی که هیچ‌کدام از این جوایز را دریافت نکردند ولی سفرنامه‌شان در لست سکند تایید شده باشد، می‌توانند از بن تخفیف ۲۵۰ هزار تومانی خرید از محصولات لست سکند برخوردار شوند. تورهای رایگان از طرف حامیان مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند یعنی آژانس‌های مسافرتی مانیا پرواز، مقتدرسیر تابان، سپهران سیر، پرنده مهاجر قرن، آویسا الهه باستان، سلام پرواز و آریو پرواز قرن بوده و بین شرکت کنندگان قرعه‌کشی می‌شوند.

رپورتاژ

تاریخ‌های مهم مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند

اگر قصد شرکت در مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند را دارید، باید از تاریخ‌های مهم آن نیز اطلاع داشته باشید تا بتوانید برای نوشتن و جمع‌آوری اطلاعات، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. لست سکند بازه زمانی مناسبی را برای شرکت در این مسابقه در نظر گرفته است که طی آن فرصت دارید حتی برای شرکت در مسابقه، سفر کنید. اطلاع داشتن از تاریخ شروع و اتمام مسابقه به شما این امکان را می‌دهد با دقت و ظرافت بیشتری روی سفرنامه خود تمرکز کنید. در ادامه تاریخ‌های مهم مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند را به اطلاع می رسانیم:

۱. شروع مسابقه  ۴ خرداد

۲. پایان مسابقه ۳۰ مهر

۳. مهلت ارسال ۳۰ مهر

۴.  پایان داوری دهه دوم آبان

۵. اعلام نتایج تا پایان آبان

قوانین شرکت در مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی لست سکند

هر رقابت، قانونی دارد که رعایت کردن آن توسط شرکت‌کنندگان الزامی است. در واقع این قوانین هستند که چهارچوب رقابت را تعیین می‌کنند و باعث می‌شوند داوری آسان‌تر صورت گیرد. کسانی که قصد دارند سفرنامه‌های خود را در مسابقه سفرنامه لست سکند ثبت کنند، باید قوانین آن را رعایت کنند تا سفرنامه آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد و در رقابت شرکت داده شود. این قوانین شامل موارد زیر هستند:

۱.سفرنامه باید متعلق به خود شما باشد و فرد دیگری آن را ننوشته باشد.

۲. متن‌های کپی شده مورد بررسی قرار نخواهند گرفت، زیرا اصالت اثر برای لست سکند بسیار مهم است.

۳. کیفیت سفرنامه چه در بخش متن و چه در بخش عکس از اهمیت بالایی برخوردار است.

۴. پیش از اینکه داوری و اعلام نتایج صورت گیرد، نویسنده سفرنامه نباید اثرش را در سایت یا رسانه دیگری منتشر کند.

داوری مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی لست سکند

در این دوره از مسابقات سفرنامه نویسی لست سکند، داوری شکل تازه‌ای پیدا می‌کند. در واقع داوری بخش مبتدی و حرفه‌ای از هم جدا شده و فضای عادلانه‌تری برای رقابت ایجاد می‌شود. بدیهی است داورهای بخش حرفه‌ای نگاه ریزبینانه‌تری به سفرنامه‌های ارسالی خواهند داشت و این موضوع باعث می‌شود بخش حرفه‌ای به‌صورت تخصصی‌تر بررسی شود و برندگان نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرند. در مقابل کار برای مبتدی‌ها نیز آسان‌تر خواهد شد زیرا داوری جداگانه این بخش با نگاهی سهل‌گیرانه‌تر به بررسی آثار خواهند پرداخت.

سخن آخر

قصد دارید در مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند شرکت کنید؟ دست به قلم شوید و از سفرهای خود بنویسید زیرا علاوه بر اینکه تمام شرکت‌کنندگان این مسابقه سهمی در جوایز آن خواهند داشت، سفرتان را هم با دیگران به اشتراک خواهید گذاشت و راهنمای خوبی برای سفرهای بعدی آن‌ها خواهید بود. علاوه بر این با انتشار آثارتان در بخش سفرنامه‌های لست سکند و همین طور شبکه‌های اجتماعی آن، سفرنامه شما علاوه بر ذهن‌تان در فضای گردشگری نیز ماندگار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه