رفتی استانبول سوغات یادت نره!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
رفتی استانبول سوغات یادت نره!

در میان جاذبه‌های بسیار زیبای استانبول نباید از سوغاتی‌های خوش‌طعم آن نیز غافل شد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بدون اغراق یکی از سفرهای هیجان‌انگیزی که در طول عمر خود می‌توانید تجربه کنید، سفر به استانبول است. در میان جاذبه‌های بسیار زیبای این شهر نباید از سوغاتی‌های خوش‌طعم آن نیز غافل شد. مانند سوغاتی هر محل و شهری سوغاتی‌های استانبول نیز دارای محدوده قیمت متفاوتی هستند. شما بسته به تصمیم خودتان می‌توانید سوغاتی‌هایی ارزان قیمت تا گران قیمت را برای عزیزان خود تهیه کنید. در نتیجه باید به‌دنبال تهیه سوغاتی‌ای باشید که علاوه بر خوشحال کردن خانواده، از نظر اقتصادی نیز صرفه داشته باشد.

توجه داشته باشید که سوغاتی‌های این شهر به‌قدری زیاد است که حتی اگر استاد سوغاتی خریدن هم باشید، باز هم در خرید سوغاتی سردرگم خواهید شد. از آنجایی که ما ایرانی‌ها عادت داریم تا به هر مکانی که می‌رویم با دستانی پر به خانه بازگردیم پس بهتر است سوغاتی‌های استانبول را نیز بشناسیم. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی‌ پرطرفدارترین سوغاتی‌های استانبول بپردازیم تا شما عزیزان در هنگام خرید سوغاتی برای عزیزانتان دچار گمراهی نشوید.

سوغات استانبول چیست؟

اولین نکته حائز اهمیت این است که تقریبا بیشتر کالاهایی که به‌عنوان سوغاتی در استانبول به فروش می‌رسند در نزد ما ایرانیان بسیار پرطرفدار هستند. در نتیجه برای آن دسته از گردشگرانی که می‌خواهند بدانند که سوغاتی‌های استانبول کدام‌اند باید گفت که موارد بسیاری است که به‌عنوان سوغاتی خریداری می‌شود و در نزد هم‌وطنان ما بسیار خوشایند است.

در این بین مواردی وجود دارد که در بین ایرانیان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در ادامه به توضیح بیشتری درمورد این سوغاتی‌ها خواهیم پرداخت.

رپورتاژ

چای ترکی

یکی از عواملی که همواره در تاریخ و فرهنگ ترکیه به چشم می‌خورد، چای ترکی است. مردمان ترک در طول تاریخ از چای ترکی برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده می‌کردند. چای اصیل ترکی گونه‌ای از چای سیاه و خوشمزه است که معمولا بدون شیر برای افراد آماده می‌شود. در طی سال‌های اخیر این چای بسیار مورد توجه توریست‌هایی که از این کشور بازدید می‌کنند، قرار گرفته است. در نتیجه افراد زیادی چای ترکی را به‌عنوان سوغاتی تهیه و خریداری می‌کنند. همچنین توجه داشته باشید که شما می‌توانید گیاه زنده چای سیاه را خریداری کرده و همراه خود به ایران بیاورید. در این صورت می‌توانید چای ترکی خود را پرورش داده و بزرگ کنید.

رپورتاژ

ادویه‌جات ترکی

ترکیه یکی از کشورهایی است که خوش‌طعم ترین غذاها را در بین ملل مختلف در اختیار دارد. به عقیده بسیاری از افراد، این عطر و طعم بابت حضور ادویه‌جات ترکی مختلف در این غذاها است. اگر به این شهر سفر کردید و غذاهای ترکی را امتحان کردید می‌توانید ادویه‌های آن را خریداری کرده و با خود به ایران بیاورید. در این صورت غذاهایی با عطر و طعم بسیار لذیذ را می‌توانید برای خود و عزیزانتان آماده کنید. پس ادویه‌جات ترکی می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای سوغاتی باشند.

باقلوا استانبول

باقلوا یکی از خوشمزه‌ترین دسرها و شیرینی‌های استانبول محسوب می‌شود و محال است فردی به استانبول سفر کند و این دسر را تست نکند. طعم و عطر لذیذ آن هوش و حواس هر فردی را می‌برد و امکان ندارد کسی عاشق آن نشود. جالب است بدانید حتی افرادی که خیلی علاقه‌مند به شیرینی و دسر نیستند هم معمولا در سفر خود به استانبول باقلوای ترکی را تست می‌کنند. حتما سعی کنید در کنار تماشای جاذبه‌های گردشگری استانبول در کافه‌ای کوچک بنشینید و این دسر را همراه با یک فنجان چای ترکی میل کنید. در نهایت می‌توانید این دسر را برای دوستان و عزیزانتان تهیه کنید و از مزه کردن آن لذت ببرید.

راحت الحلقوم استانبول

جعبه‌های راحت الحلقوم یکی از بهترین سوغاتی‌هایی است که هر فردی می‌تواند از ترکیه برای دوستان و آشنایان خود بیاورد. توجه داشته باشید که مغازه‌های بسیاری هستند که این سوغاتی را به قیمت‌های بالا به توریست‌های این شهر می‌فروشند. در نتیجه توجه داشته باشید که از کدام مغازه و فروشنده‌ای اقدام به خرید راحت الحلقوم می‌کنید. درست در زیر مسجد سلیمانیه مغازه‌ای کوچک و سنتی وجود دارد که این سوغاتی را با قیمتی مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. این مغازه از سال۱۸۶۵ راحت‌ الحلقوم‌هایی بسیار لذیذ و تازه در اختیار مسافران قرار داده است. پس با خیال راحت می‌توانید از این مغازه کوچک و صمیمی خرید کنید.

قالی و فرش‌های ترکی

از سوغاتی‌های خوراکی که بگذریم نوبت به یادگاری‌های این شهر می‌رسد. قالی و قالیچه‌های استانبول با الگوها و طرح‌های زیبای خود می‌توانند سوغاتی بسیار مناسبی برای عزیزان شما باشند. البته توجه داشته باشید که قالی مدنظرتان را ازچه مغازه‌ای تهیه می‌کنید. بسیاری از قالی‌فروشان استانبول جنس تقلبی یا بسیار گران‌قیمت را به توریست‌ها می‌فروشند. پس در هنگام خریدن قالی حواستان را بسیار جمع کنید.

صابون سیاه

شما علاوه بر خرید کالاهای لوکس و گرانقیمت به‌عنوان سوغاتی می‌توانید نگاهی به کالاهای خاص آن ناحیه نیز بیندازید. صابون سیاه یکی از کالاهای خاص و در عین حال ارزان قیمت ترکیه است. محبوبیت بیشتر این صابون به این دلیل است که از مواد طبیعی ساخته شده است و از زمان‌های بسیار دور مورد توجه افراد بوده است. با استفاده کردن از این صابون متوجه خواهید شد که پوست شما بسیار نرم و لطیف شده است. همچنین صابون سیاه قدرت زیادی در لایه برداری پوست شما دارد.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد ترکیه دارای طیف وسیعی از سوغاتی‌هایی است که برای اغلب افراد به‌خصوص ایرانیان جذاب است. تنها نکته‌ای که در هنگام خرید برای اقوام و آشنایان نیاز است رعایت کنید این است که از مغازه و فروشگاه مناسب اقدام به خرید کالا کنید. افراد سودجو بسیاری هستند که اجناس تقلبی را به قیمت بسیار بالا به افرادی که قصد خرید سوغاتی دارند، می‌فروشند. پس در هنگام خرید بسیار حواس جمع باشید تا سفر به ترکیه و تهیه سوغاتی‌های آن برایتان تبدیل به خاطره‌ای شیرین شود.

همچنین اگر به‌دنبال خرید تور استانبول هستید، سایت سه کلیک به شما در خرید یک تور هیجان‌انگیز بسیار کمک می‌کند. می‌توانید بلیط خود را به‌صورت آنلاین رزرو کرده و در صورت نیاز با مشاوران این سایت هماهنگی‌های لازمه را انجام دهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه