تعطیلی کاخ سعدآباد تمدید شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۱
تعطیلی کاخ سعدآباد تمدید شد

تعطیلی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تا روز چهارشنبه ٢۵ خرداد ادامه دارد. 

طبق اعلام وحید رحمتی، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با توجه به ادامه برنامه‌های ریاست‌جمهوری، این مجموعه تا چهارشنبه ٢۵ خرداد ۱۴۰۱ تعطیل است. 

رحمتی ضمن عذرخواهی از گردشگران و بازدیدکنندگان گفت:

فعالیت همه موزه‌ها و کاخ موزه‌های مجموعه سعد آباد از روز پنجشنبه ٢۶ خرداد طبق روال از سر گرفته می‌شود و از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

در راستای تعطیلی کاخ سعدآباد، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پیامی از گردشگران داخلی و خارجی به این خاطر عذرخواهی کرد. توئیت وزیر میراث به این شرح است:

تعطیلات کاخ موزه سعدآباد و اوج آن در این هفته به‌دلیل مراسم رسمی تشریفات رؤسای جمهوری میهمان است. به نظرات کارشناسان حفاظت احترام می‌گذاریم، ولی به این میزان سختگیری اعتقاد نداریم و از همه گردشگران داخلی و خارجی عذرخواهی می‌کنیم.

توئیت ضرغامی، وزیر میراث درباره تعطیلی کاخ سعدآباد

مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد از تعطیلی تمام کاخ‌ها، موزه‌ها و محوطه باز آن در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه برابر با بیستم، بیست‌ویکم و بیست‌ودوم خردادماه ۱۴۰۱ خبر داد.

سعدآباد از روز دوشنبه ۲۳ خردادماه فعالیت خود را دوباره از سر می‌گیرد. ساعت بازدید از کاخ‌های این مجموعه در روزهای عادی از ۹ صبح تا ۱۹ عصر است.

تعطیلی مجموعه سعدآباد با سفر نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا و هیئت سیاسی و اقتصادی همراه او به ایران، مقارن است.

گفتنی است تولیت دو کاخ در مجموعه سعدآباد، یعنی کاخ فریده دیبا (مادر فرح دیبا) و کاخ ملکه‌ مادر به عهده نهاد ریاست‌جمهوری است و این نهاد برای پذیرایی مهمانان خود از کاخ ملکه‌ مادر (معروف به ساختمان جمهور) استفاده می‌کند. این مجموعه تاریخی در روزهای هشتم و نهم خرداد ماه نیز به‌منظور اجرای مراسم استقبال از رئیس‌جمهوری تاجیکستان تعطیل شده بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه