لوکیشن‌های فیلم Spider-Man: No Way Home را در دنیای واقعی بشناسید

علی گودرزی
علی گودرزی شنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
لوکیشن‌های فیلم Spider-Man: No Way Home را در دنیای واقعی بشناسید

فیلم جدید مرد عنکبوتی با بهره‌گیری از لوکیشن‌های واقعی در شهرهای نیویورک و آتلانتا در کنار استفاده از جلوه‌های ویژه کامپیوتری، یکی دیگر از قصه‌های شنیدنی اسپایدرمن را به‌تصویر می‌کشد.

خطر اسپویل! محتوای این مقاله ممکن است بخشی از داستان فیلم را لو دهد

فیلم «مرد عنکبوتی؛ راهی به‌خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) محصول سال ۲۰۲۱، آخرین قسمت از سه‌گانه جدید مرد عنکبوتی با هنرنمایی «تام هالند» در نقش پیتر پارکر یا اسپایدرمن است. اتفاقات دومین قسمت از این سه‌گانه در کنار حواشی فراوانی که اطراف فیلم «راهی به‌خانه نیست» وجود داشت، سومین قسمت از این مجموعه را به یکی از فیلم‌های مورد انتظار سال بدل کرد.

تازه‌ترین قسمت از سری فیلم‌های اسپایدرمن در اوج پاندمی کرونا فیلم‌برداری شد. فیلم‌برداری در اوج پاندمی کرونا در کنار نیاز به‌جلوه‌های ویژه کامپیوتری برای آفرینش سکانس‌های اکشن، باعث شد تا حجم قابل‌توجهی از سکانس‌های فیلم در استودیوهای شرکت مارول ضبط شوند. در کنار صحنه‌هایی که از دل استودیوهای مارول به‌فیلم راه یافتند، تعداد زیادی از سکانس‌های مرد عنکبوتی ۳ در لوکیشن‌های واقعی فیلم‌برداری شدند؛ مکان‌هایی که اکثرا در محله‌ کوئینز، شهر آتلانتا و شهر نیویورک از ایالات متحده قرار دارند.

با این مقاله همراه کجارو باشید تا لوکیشن‌های فیلم «مرد عنکبوتی؛ راهی به خانه نیست» را در دنیای واقعی بشناسیم.

لوکیشن‌های فیلم «مرد عنکبوتی؛ راهی به خانه نیست» :

ایستگاه پن (Penn Station)، نیویورک

ایستگاه پن از لوکیشن‌های فیلم‌برداری فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

منبع عکس: jetsettimes

فیلم Spider-Man: No Way Home دقیقا در نقطه پایانی فیلم Spider-Man: Far From Home آغاز می‌شود. در پی اتفاقات فیلم «مرد عنکبوتی؛ دور از خانه»، پیتر پارکر با جمعیت انبوهی از شهروندان معترض به‌اسپایدرمن روبه‌رو می‌شود و باید راه خود را از میان آن‌ها باز کند. این سکانس فیلم در مقابل ایستگاه پن (Penn Station) در شهر نیویورک فیلم‌برداری شده است.

این مکان یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های خطوط حمل‌ونقل بین‌شهری در آمریکا محسوب می‌شود. خطوط حمل‌و‌نقل ریلی که از شهرهای واشنگتن دی‌سی، بوستون و فیلادلفیا عبور کی‌کنند و به‌ این ایستگاه می‌رسند.

پل کوئینزبرو (Queensboro Bridge)، نیویورک

پل کوئینزبرو از لوکیشن‌های فیلم‌برداری فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

منبع عکس: jetsettimes

به‌دنبال تلاش پیتر پارکر و «میشل جونز» برای فرار از جمعیتی که اسپایدرمن را تعقیب می‌کرد، این دو مجبور می‌شوند تا بر فراز پل کوئینزبرو پرواز کنند. جایی که در آن، پیتر و ام‌جی خود را در محاصره هلیکوپترهای پلیس می‌یابند.

کوئینزبرو بریج که حالا با عنوان «اد کُچ (Ed Koch) کوئینزبرو بریج» شناخته می‌شود، محله کوئنیز را به‌ قسمت شمالی منهتن متصل می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پل کوئینزبرو یکی از کلیدی‌ترین لوکیشن‌های فیلم مرد عنکبوتی ۱ (محصول سال ۲۰۰۲) به‌حساب می‌آید.

پل الکساندر همیلتون (Alexander Hamilton Bridge)، نیویورک

پل الکساندر همیلتون از لوکیشن‌های فیلم‌برداری فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

منبع عکس: jetsettimes

پل الکساندر همیلتون جایی است که اولین نبرد بزرگ فیلم در آن رخ می‌دهد. پیتر پارکر به‌دنبال شخصی است که می‌تواند او را از شرایط سختی که گرفتارش شده، رها کند و در همین هنگام، با «دکتر اختاپوس» روبه‌رو می‌شود. مبارزه اسپایدرمن و دکتر اختاپوس از سکانس‌های جذاب فیلم «راهی به‌خانه نیست‌» محسوب می‌شود. جایی که این مبارزه، خرابی‌های اساسی به‌بار آورده و مرد عنکبوتی را به‌نجات مردم حین مبارزه با حریف خود وادار می‌کند.

پل الکساندر همیلتون بر فراز رودخانه «هارلم» احداث شده است و دو منطقه منهتن و برانکس را به یکدیگر مرتبط می‌کند.

دانشکده فرانکلین کِی.لِین (Franklin K.Lane Educational Campus)، نیویورک

کمپ آموزشی فرانکلین.کی.لِین از لوکیشن‌های فیلم‌برداری فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

منبع عکس: jetsettimes

اتفاقات فیلم «مرد عنکبوتی؛ دور از خانه» حجم بالایی از جریان داستانی فیلم «مرد عنکبوتی؛ راهی به‌خانه نیست» را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. به‌دنبال پایان‌بندی فیلم دور از خانه، زندگی پیتر پارکر و دوستانش برای همیشه تغییر کرده است. حالا مردم می‌خواهند که پارکر و هم‌دستانش محاکمه شوند. چه در خیابان، چه در خانه پارکر و چه در مدرسه پیتر، انگار قرار نیست آب خوش از گلوی مرد عنکبوتی پایین برود.

دانشکده فرانکلین کی.لِین جایی است که سکانس تجمع رسانه‌ها و مردم در مقابل دبیرستان پیتر پارکر فیلم‌برداری شده است. این مرکز آموزشی در سال ۱۹۲۳ احداث و به‌دنبال عملکرد ضعیف کادر فنی‌، در سال ۲۰۱۲ میلادی تعطیل شد.

دبیرستان میدتاون‌ (Midtown High School)، آتلانتا

دبیرستان میدتاون از لوکیشن‌های فیلم‌برداری فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

منبع عکس: jetsettimes

دبیرستان «میدتاون» در شهر آتلانتا واقع شده و صحنه‌های مربوط‌ به بازگشت پیتر به‌مدرسه‌اش، در این ساختمان فیلم‌برداری شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در فیلم «مرد عنکبوتی؛ بازگشت به‌خانه (Spider-Man: Homecoming)» نیز سکانس‌های فعالیت پیتر در مدرسه، در همین دبیرستان فیلم‌برداری شده بود.

دبیرستان میدتاون یک مدرسه دولتی بازسازی‌شده و از برترین دبیرستان‌های ایالات متحده است. این دبیرستان پیش‌تر یک مدرسه کاملا پسرانه محسوب می‌شد.

باغ گیاه‌شناسی آتلانتا (Atlanta Botanical Garden)

باغ گیاه‌شناسی آتلانتا

منبع عکس: stonehurstplace

شروع پرانرژی و کودکانه فیلم «مرد عنکبوتی: راهی‌ به‌خانه نیست» با پایان‌بندی تاریک، تامل‌برانگیز و بزرگسالانه‌اش مخاطب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. یک سوم پایانی فیلم، جایی است که بدترین اتفاقات جهان همگی بر سر پیتر پارکر هوار می‌شوند! پایان‌بندی فیلم تحت‌تاثیر اتفاقات بسیار تلخی است که برای پیتر پارکر اتفاق می‌افتد.

پارکر طی دقایق پایانی فیلم به مزار شخصی آشنا سر می‌زند و از او خداحافظی می‌کند؛ این سکانس در باغ گیاه‌شناسی آتلانتا فیلم‌برداری شده است. این باغ یکی از مهم‌ترین بخش‌های شهر آتلانتا به‌شمار رفته و از خدمات آموزشی گرفته تا برگزاری نمایشگاه‌ها، مهمانی‌ها، جلسات مهم شرکت‌ها و موارد بیشتر در آن انجام می‌شود.

استودیوهای تریلیث (Trilith)، آتلانتا

استودیوهای تریلیث (Trilith) در شهر آتلانتا از لوکیشن‌های فیلم‌برداری فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

منبع عکس: jetsettimes

فیلم Spider-Man: No Way Home اثری اکشن علمی-تخیلی است که حجم بالایی از صحنه‌های اکشن آن با کمک جلوه‌های ویژه کامپیوتری (CGI) ضبط شده است. این سکانس‌ها در استودیوهای تریلیث در شهر آتلانتا طراحی شده‌اند. وجود ۲۴ استیج مختلف همراه با دفاتر و کارگاه‌های متمرکز روی آفرینش این‌گونه از صحنه‌های سینمایی، استودیوهای تریلیث را به کارخانه‌ تولید جلوه‌های ویژه کامپیوتری بدل کرده است. به‌عنوان مثال، سکانس‌های مربوط به مبارزه روی مجسمه آزادی در این استودیوها طراحی و ضبط شده‌اند.

«مرد عنکبوتی؛ راهی‌ به‌خانه نیست» شاید از منظر فنی، بهترین اقتباس‌ سینمایی از داستان‌های مرد عنکبوتی نباشد؛ اما آن‌قدر مشخصه‌های دیدنی و هیجان‌انگیز را در خود جای داده که تماشای آن برای طرفداران همیشگی مرد عنکبوتی، مانند تجدید دیدار احساسی با قهرمان دوران کودکی‌شان است. اگر شما هم در این دسته از افراد قرار می‌گیرید، فیلم Spider-Man No Way Home را با هنرنمایی افرادی مثل تام هالند،‌ زندیا، بندیکت کامبربچ، توبی مگوایر و اندرو گارفیلد حتما تماشا کنید.

پرسش‌های متداول

فیلم «مرد عنکبوتی؛ راهی به‌خانه نیست» محصول چه سالی است؟

۲۰۲۱

بازیگران اصلی «مرد عنکبوتی؛ راهی به‌خانه نیست» چه کسانی هستند؟

تام هالند،‌ زندیا، بندیکت کامبربچ، توبی مگوایر و اندرو گارفیلد.

لوکیشن‌های فیلم «مرد عنکبوتی؛ راهی به‌خانه نیست» در کدام شهرها است؟

نیویورک و آتلانتا

فیلم «مرد عنکبوتی؛ راهی به‌خانه نیست» در چه مکان‌هایی فیلم‌برداری شده است؟

ایستگاه پن نیویورک، پل کوئینزبرو، پل الکساندر همیلتون، دبیرستان میدتاون‌، باغ گیاه‌شناسی آتلانتا و استودیوهای تریلیث

مطالب مرتبط:

دیدگاه