فراخوانی پلاک‌های ترانزیت برای طرح تعویض اجباری

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۷
فراخوانی پلاک‌های ترانزیت برای طرح تعویض اجباری

اجرای طرح یکسان سازی و تعویض پلاک های بین‌المللی خودروهای سواری و ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافربری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی آغاز شد.

طبق اعلام روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، طرح یکسان سازی و تعویض پلاک‌های ترانزیت از یکشنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۱ لازم الاجرا است و بر اساس آن تمامی پلاک‌های ترانزیت پیشین شامل سری‌های E ،D ،B ،A مشمول طرح یکسان‌سازی و تعویض شده‌اند. بنابراین ضروری است دارندگان این پلاک‌ها با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و ارائه پلاک‌ قبلی نسبت به دریافت پلاک جدید اقدام کنند.

پلاک‌های جدید بر اساس استانداردهای جهانی و با تأیید و هماهنگی سازمان‌‌ها و نهادهای بین‌المللی و داخلی مرتبط با حوزه ترانزیت (اعم از پایانه های مرزی و گمرکات) طراحی شده و در تمامی دفاتر و نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی که به‌عنوان تنها مرجع رسمی صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو و با مجوز فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی در ایران (fia) فعالیت می‌کند، قابل دریافت است.

مالکانی که تا پایان شهریور سال جاری مراجعه کنند از ۱۵ درصد تخفیف در صدور پلاک جدید برخوردار خواهند شد.

لازم به ذکر است که پلاک های قدیم پس از پایان سال ۲۰۲۲ میلادی منقضی شده و در خارج از کشور معتبر نخواهد بود. متقاضیان می‌توانند برای آگاهی از فهرست کامل نمایندگی های مجاز به نشانی اینترنتی https://gis.taci.ir/webforms/fa/general/ مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه