نقشه راه گردشگری خوراک در حال تدوین است

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
نقشه راه گردشگری خوراک در حال تدوین است

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تدوین نقشه راه گردشگری خوراک به‌عنوان یکی از محصولات مهم صنعت گردشگری کشور خبر داد.

طبق گفته سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقشه راه گردشگری خوراک به‌عنوان یکی از محصولات مهم صنعت گردشگری با هدف دستیابی به سه خروجی رونق گردشگری داخلی، خارجی و در نهایت برندسازی در این زمینه در حال تدوین است. 

وی در این رابطه افزود:

به همین منظور لازم است دستگاه‌های متولی در کنار بخش خصوصی نسبت به شناسایی و احصای کمبود‌های گردشگری خوراک از جمله زیرساخت‌های مرتبط اقدام کنند و فضا را برای جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه آماده کنند.

فاطمی خاطرنشان کرد:

برای دستیابی به این مهم پیشنهاد داده‌ایم که میز‌های تخصصی کارگروه گردشگری خوراک هرچه زودتر آغاز به فعالیت کنند تا بتوانیم با شناسایی، ایجاد و تجهیز حوزه گردشگری خوراک در مسیر بهتر توسعه این صنعت قرار گیریم.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی همچنین به نتایج و اهداف تدوین نقشه راه گردشگری خوراک اشاره کرد و گفت:

ایجاد سناریو گردشگری خوراک، توسعه محصولات گردشگری خوراک، توسعه درون‌زا و پایدار مقاصد گردشگری خوراک، جذابیت، تمرکز و رقابت‌پذیر کردن زنجیره، نیازسنجی و ارزیابی گردشگران از نگاه گردشگری خوراک، استانداردسازی و نشان برای مقاصد، استفاده از دانش، فناوری و تکنولوژی و نیز برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار چشم‌انداز اجرایی پیش رو به شمار می‌آید.

مطالب مرتبط:

منبع irib

دیدگاه