شیراز میزبان تور رالی گردشگری خانوادگی می‌شود

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۲
شیراز میزبان تور رالی گردشگری خانوادگی می‌شود

معاون هماهنگی امور گردشگری و زائران استانداری فارس از برگزاری تور رالی گردشگری و حضور بیش از هزار گردشگر در استان فارس خبر داد‌.

محمد فرخ زاده، معاون هماهنگی امور گردشگری و زائران استانداری فارس با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای بزرگ بین‌المللی در فارس کلید خورده است، اظهار کرد:

کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ حوزه اتومبیل‌رانی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد با اجرای رالی تور گردشگری خانوادگی با مشارکت ۳۰۰ دستگاه خودرو کمپر اتومبیل‌های مجهز ویژه گردشگری از اقصی‌نقاط کشور برای نخستین‌بار همه اضلاع مثلث طلایی گردشگری، یعنی اصفهان، یزد و فارس را به مخاطبان گردشگری از همه جهان ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زائران استانداری فارس عنوان کرد:

این گردشگران سفر خود را با محوریت و مقصد استان فارس طی آغاز کرده و در نهایت در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه وارد استان خواهند شد.

او با اشاره به ایجاد هماهنگی‌های لازم، برای این رویداد اظهار کرد:

محوطه مجتمع پردیس تخت جمشید برای اقامت این گردشگران در نظر گرفته شده در حاشیه این اقامتگاه با همکاری و تعامل نمایندگی حوزه اتومبیل‌رانی کانون در استان فارس به مناسبت عید سعید فطر همایش و نمایشگاه خودرویی با حضور همان شرکت‌کنندگان و بازدید عموم برگزار می‌شود.

فرخ زاده با بیان اینکه سفر با خودروهای کمپر و کاروانی در ایران و جهان به‌عنوان بهترین سبک گردشگری برای تحقق گردشگری پایدار و مسئولانه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد:

شرکت‌کنندگان در این رالی و تور گردشگری خانوادگی کاملا به مقررات این نوع گردشگری واقف بوده و هرگونه بهره‌برداری رسانه‌ای از این همایش باعث اشاعه فرهنگ این نوع گردشگری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زائران استانداری فارس بیان کرد:

شرکت‌کنندگان در نظر دارند در روز شیراز به مرکز استان سفر کرده و از نقاط تاریخی گردشگری شیراز و سپس استان بازدید کنند و در نهایت در تاریخ ۱۶ اردیبهشت استان فارس را به مقصد اصفهان ترک کنند.

 او یادآور شد:

با احتساب اینکه هر خودرو شرکت‌کننده در این رالی تور گردشگری حداقل سه نفر سرنشین دارد، پیش‌بینی می‌شود حدود هزار گردشگر هم‌زمان در روزهای ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه وارد استان فارس و شهرستان‌های شیراز و مرودشت خواهند شد.

فرخ زاده از انجام هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه برای برگزاری این رویداد خبر داد و گفت:

با ترویج چنین اقداماتی صنعت گردشگری فارس بیش‌ازپیش توسعه یابد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه