با تور مجازی از شهر ماچو پیچو دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی پنجشنبه، ۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از شهر ماچو پیچو دیدن کنید

ماچو پیچو شهری باستانی، اسرارآمیز و تکه‌ای فراموش‌شده از تاریخ آمریکای جنوبی که به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شده است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ به‌روزرسانی شده است.

ماچو پیچو شهری باستانی و اسرارآمیز است که اواسط قرن ۱۵ میلادی بنا شد. این شهر به‌دست مردمان امپراتوری «اینکا» ساخت شده و حالا، به‌ یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آمریکای جنوبی تبدیل شده است؛ ‌به‌طوری که سفر به ماچو پیچو، قسمتی همیشگی از تورهای گردشگری در شهر «پرو» به شمار می‌رود.

این شهر در سال ۱۴۵۰ میلادی و در ارتفاعات امپراتوری اینکا احداث شده است. ۱۰۰ سال پس از آفرینش ماچو پیچو و به‌دنبال پیروزی حکومت اسپانیا بر امپراتوری اینکا، ماچو پیچو به‌سرزمینی متروکه تبدیل شد. با گذر زمان و رشد پوشش گیاهی اطراف این شهر، ماچو پیچو در دل جنگ‌های انبوه از نظرها پنهان شد تا اینکه در سال ۱۹۱۱ میلادی، یک تاریخ‌شناس آمریکایی با نام «هیرام بینگهام سوم» شهر نام‌برده را به مردم جهان معرفی کرد. همراه کجارو باشید که در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به ماچو پیچو سفر می‌کنیم.

ماچو پیچو در ارتفاع ۲,۴۵۰ متری از سطح دریاهای آزاد واقع شده است؛ جایی که دسترسی به‌آن اصلا ساده نیست. شهر ماچو پیچو به‌عنوان پرطرفدارترین جاذبه گردشگری کشور پرو انتخاب و در فهرست میراث یونسکو نیز ثبت شده است. عملیات تبدیل ماچو پیچو به‌ مرکز گردشگری پرطرفدار، از سال ۱۹۹۰ میلادی آغاز شد؛ این شهر در دهه ۹۰ میلادی بیشتر منطقه‌ای متروکه بود تا یک مرکز توریستی پردرآمد؛ به همین دلیل، سرمایه‌گذاری دولت پرو برای تبدیل خرابه‌های ماچو پیچو به سازه‌های جدید و پردرآمد با مخالفت دانشمندان و مردم روبه‌رو شد.

دهه ۲۰۰۰ زمانی بود که محبوبیت شهر ماچو پیچو نزد گردشگران بالا رفت؛ به‌طوری که در سال ۲۰۰۳ میلادی حدود ۴۰۰ هزار نفر به این منطقه سفر کرده بودند. البته که افزایش محبوبیت شهر با چالش‌هایی خاص همراه بود؛ مواردی مثل سقوط جرثقیل در زمان بهینه‌سازی شهر در راستای تبدیل آن به جاذبه‌ای توریستی.

نمایی عریض از شهر ماچیو پیچو

تصویر از Airpano

دسترسی به‌این شهر ساده نیست؛ اما اکنون از قاب تورهای مجازی کجارو، می‌توانید به‌‌شهر ماچو پیچو سفر کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه