با خودروی شخصی به جام جهانی 2022 قطر سفر کنید

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۱
با خودروی شخصی به جام جهانی 2022 قطر سفر کنید

طبق اعلام مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، شهروندان ایرانی در جریان برگزاری جام جهانی 2022 می‌توانند با خودروی شخصی به قطر سفر کنند.

عباس نژاد، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از هماهنگی‌های انجام شده برای حضور شهروندان ایرانی در کشور قطر از طریق خطوط دریایی ویژه خبر داد. همچنین، تماشاگران ایرانی جام جهانی حتی با خودروی خود می‌توانند به دوحه سفر کنند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه چنین گفت:

تلاش ما این است برای سفر به قطر در زمان جام جهانی حداقل قیمت بلیط نسبت به پروازها برای شناورها در نظر گرفته شود. البته تعیین قیمت به شرایط و مسائل مختلفی مربوط است، اما قیمت قطعا پایین‌تر از شقوق دیگر حمل و نقل خواهد بود. نوع کشتی، زمان رفت و برگشت، تسهیلاتی که ارائه می‌شود، در تعیین قیمت بلیط دخیل است. کشتی‌های بزرگ با اتاق و سالن‌های مجهز و امکانات تفریحی روی عرشه در حال تدارک است و شرایط رقابتی مناسبی در زمان برگزاری جام جهانی برای سفر تماشاگران فراهم می‌شود.

طبق گفته این مقام مسئول در حال حاضر دو جزیره قشم و کیش برای عزیمت مسافران در نظر گرفته شده است ولی در صورت افزایش تقاضا، امکان سفر دریایی به دوحه از بندر بوشهر یا خرمشهر نیز وجود دارد؛ چراکه بوشهر و خرمشهر نیز از نظر مسافت، فاصله کوتاهی تا کشور قطر دارند.

عباس‌نژاد در ادامه به امکان سفر با خودرو شخصی مسافران جام جهانی اشاره کرد و افزود:

تلاش می‌کنیم برای این منظور امکان کاپوتاژ خودرو فراهم شود. در صورت موافقت قطر، گمرک مجوز خروج از کشور برای ماشین شخصی را صادر می‌کند و متقاضیان می‌توانند ماشین شخصی را سوار بر لندینگ کرافت (شناور خودروبر) به قطر ببرند و در این کشور از ماشین شخصی خود استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

منبع varzesh3

دیدگاه