شناسایی سازه‌های تدفینی در میدان شهرداری رودسر

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۴
شناسایی سازه‌های تدفینی در میدان شهرداری رودسر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از شناسایی سازه‌های تدفینی در جریان مطالعات باستان‌شناسی در میدان تاریخی شهرداری رودسر خبر داد.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در روز ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ خبر شناسایی سازه‌های تدفینی در جریان مطالعات باستان‌شناسی در میدان تاریخی شهرداری رودسر را اعلام کرد و در این رابطه چنین گفت:

با توجه به اهمیت شهر رودسر در ادوار مختلف تاریخی، انجام مطالعات باستان‌شناسی و عملیات گمانه‌زنی با هدف لایه‌نگاری و شناخت ادوار فرهنگی مختلف این شهر در دستورکار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود:

این مطالعات با مشارکت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رودسر و به سرپرستی مانا روحانی در جریان است.

جهانی تصریح کرد:

قدمت شهر رودسر با توجه به متون تاریخی به حکومت محلی علویان باز می‌گردد و این شهر در دوران حاکمیت آل‌زیار، آل‌بویه و آل‌کیا از مراکز مهم حکومتی به شمار می‌رفت اما در جریان توسعه‌ شهر و احداث‌ خیابان‌ها برخی از آثار فرهنگی دوره‌های گذشته این شهر متأسفانه از بین رفته است.

او افزود:

از جمله اهداف فعالیت‌های باستان‌شناسی در میدان شهرداری رودسر، شناخت لایه‌های مختلف فرهنگی این شهر است و در جریان این فعالیت‌ها، سازه‌های تدفینی مرتبط با ادوار مختلف تاریخی شناسایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با تقدیر از مشارکت شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر رودسر برای پشتیبانی از انجام این طرح پژوهشی گفت:

امیدواریم با پایان این فصل از پژوهش‌ها اطلاعات مفیدی از پیشینه فرهنگی این شهر تاریخی جمع‌آوری و مستند‌سازی شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه