قیمت بلیط قطار و اتوبوس افزایش یافت

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۵
قیمت بلیط قطار و اتوبوس افزایش یافت

با موافقت ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، قیمت بلیط قطار، اتوبوس و حمل کالا به‌ترتیب ۲۵، ۳۰ و ۳۵ درصد افزایش یافت.

به‌روزرسانی: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۰۱

طبق اعلام کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل مسافری از امروز ۱۰ اردیبهشت، شرکت‌های حمل و نقلی مجاز به افزایش ۳۰ درصدی نرخ‌های کرایه خود در ناوگان (اتوبوس، مینی بوس و سواری) هستند.

به‌روزرسانی: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۱۴

طبق گفته حمید حسین‌زاده، دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کشور مفاد این صورت‌جلسه فعلا اجرایی نمی‌شود، چراکه این صورت‌جلسه باید در نامه‌ای به سازمان راهداری ابلاغ شود. طبق گفته این فعال صنفی، پس از آن نرخ‌های جدید از طریق اتحادیه‌های هر بخش جهت اعمال و اجرا از تاریخ مشخصی، به همه شرکت‌های تحت پوشش ابلاغ خواهد شد.

خبر اعلام شده در تاریخ  ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۲۵

ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با افزایش ۲۵ درصدی بلیط قطار، ۳۰ درصدی کرایه مسافران جاده ای و ۳۵ درصدی کرایه حمل کالا موافقت کرد. افزایش بهای بلیط سفرهای ریلی و جاده‌ای توسط معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مطرح شده بود و در ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری به تصویب رسید. بر این ساسا قرار شد تا نرخ کرایه حمل مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای ۳۰ درصد نسبت به کرایه حمل مسافر در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد. همچنین، نرخ بلیط قطار مسافری نسبت به نرخ سال ۱۴۰۰ حداکثر ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

نرخ حمل هر تن-کیلومتر حداکثر ۳۵ درصد نسبت به آخرین نرخ کرایه حمل کالا در سال ۱۴۰۰ افزایش و تعرفه خدمات بندری نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد حداکثر ۴۵ درصدی خواهد داشت.

نکته قابل‌توجه اینکه پیش از این وزیر راه و شهرسازی طبق دستور رئیس‌جمهوری به سازمان‌های «راهداری و حمل و نقل جاده ای»، «هواپیمایی کشوری» و «بنادر و دریانوردی» و همچنین «شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران» دستور داده بود تا کرایه حمل و نقل کالا و مسافر در ایام نوروز امسال افزایش نداشته باشد و رشد نرخ کرایه‌ها به بعد از سفرهای نوروزی موکول شود.

بخشنامه افزایش قیمت بلیط اتوبوس و قطار در سال ۱۴۰۱

مطالب مرتبط:

دیدگاه