افزایش ۶۰ درصدی تردد هوایی نسبت به سال گذشته

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
افزایش ۶۰ درصدی تردد هوایی نسبت به سال گذشته

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش ۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

طبق اعلام میر اکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، که از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، اعزام و پذیرش مسافران هوایی بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است. وی در این رابطه گفت:

امسال خوشبختانه با کاهش همه‌گیری ویروس کرونا، انجام واکسیناسیون عمومی و لغو دستورالعمل پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در هواپیما، شاهد افزایش تعداد مسافران هوایی کشور بودیم.

رضوی تعداد اعزام و پذیرش مسافر در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین را حدود ۱,۵۶۰,۰۰۰ نفر دانست که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد افزایش داشت. وی  همچنین با بیان اینکه انجام بیش از ۱۲ هزار پرواز نسبت به‌مدت مشابه سال قبل رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد، گفت:

۱۰ شهر از مبدا مهرآباد، پرترددترین مقاصد مسافران هوایی بوده است که کیش، مشهد، شیراز، اهواز، قشم، بندرعباس، تبریز، چابهار، اصفهان و بوشهر از جمله شهرهای پرتردد مقاصد هوایی در این ایام بوده‌اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره پرسش‌ها، شکایات، انتقادات و پیشنهادها ارسال شده به سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد:

در این مدت تعداد ۴۷۹ شکایت به واحد حقوق مسافر و تعداد ۷۵ شکایت از طریق بخش انتقادات ‌و ‌پیشنهادها و پست الکترونیک به روابط عمومی سازمان ارسال شده که کارشناسان این دو واحد در حال پیگیری و پاسخگویی هستند.

میر اکبر رضوی در پایان ضمن آرزومندی سالی خوش برای تمام هموطنان کشور، خاطرنشان کرد:

آمار نهایی تعداد پروازها و مسافران حمل شده در ایام نوروز ۱۴۰۱ پس از اتمام تعطیلات اعلام خواهد شد. سازمان هواپیمایی کشوری در طول شبانه‌روز آماده پیگیری و پاسخگویی به سوالات، شکایات، انتقادات و پیشنهادها مسافران از طریق پرتال سازمان به نشانی caa.gov.ir است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه