صدور رایگان ویزای ایران در بازه زمانی جام جهانی قطر در انتظار تصویب هیئت دولت

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
صدور رایگان ویزای ایران در بازه زمانی جام جهانی قطر در انتظار تصویب هیئت دولت

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی کشور از ارسال پیشنهاد صدور رایگان ویزای ایران در بازه زمانی جام جهانی قطر به هیئت دولت جهت تصویب خبر داد.

لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در اصلاح مصاحبه انجام شده روز گذشته با خبرگزاری‌ها، با اشاره به لزوم استفاده هرچه بهتر از فرصت برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر به‌منظور رونق و توسعه صنعت گردشگری، اظهار کرد:

ما پیشنهاد تسهیل صدور ویزا را به وزارت امور خارجه داده بودیم که خوشبختانه با موافقت وزارت امور خارجه برای صدور ویزا رایگان در زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی قطر و امکان چند بار ورود و اقامت ۲۰ روزه، این پیشنهاد به هیئت دولت رفته است و منتظر تصمیم هیئت محترم وزیران هستیم.

او افزود:

این موضوع از مدت‌ها پیش در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و یکی از مهم‌ترین درخواست‌های فعالان و ذی‌نفعان حوزه گردشگری نیز به شمارمی‌رود. ازاین‌رو این موضوع را پیگیری کردیم و خوشبختانه وزارت امور خارجه با صدور رایگان ویزا در بازه زمانی دو ماهه (زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی) موافقت کرده است. این موضوع البته باید به تایید هیئت دولت برسد تا ضمانت اجرایی داشته باشد.

اژدری در ادامه گفت:

در صورت موافقت و تصویب هیئت دولت، گردشگرانی که از نقاط مختلف دنیا در زمان برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی به قطر سفر می‌کنند، می‌توانند با ثبت درخواست خود در سامانه وزارت امور خارجه کشورمان، تقاضای سفر به ایران را از مبدا قطر ثبت و ویزای رایگان دریافت کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه