جریمه رانندگان واکسینه نشده با ارائه تست منفی PCR لغو می‌شود

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند دوشنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۶
جریمه رانندگان واکسینه نشده با ارائه تست منفی PCR لغو می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از لغو جریمه رانندگان واکسینه نشده در نوروز، در صورت ارائه تست منفی PCR خبر داد.

دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه همایش نکوداشت مشارکت‌های اجتماعی حوزه سلامت، با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر جریمه رانندگانی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌ و هنوز دز سوم‌شان را تزریق نکرده‌اند یا افرادی که یک دز تزریق کرده‌اند و هنوز دز دوم‌شان را تزریق نکرده‌اند، از رفع جریمه در صورت پاسخ ارائه تست منفی PCR خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

قبلا که وضعیت شهرها قرمز می‌شد، تمام خوردروها در صورت تردد بین استانی جریمه می‌شدند؛ اما در حال حاضر مصوبه ستاد کرونا به این سمت حرکت کرده که افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، جریمه نشوند. بنابراین در شرایط قرمز کرونا، دو راه داریم؛ یا باید بگوییم طبق مصوبه قبلی همه خودروهایی که در شرایط قرمز، تردد و سفر می‌کنند، مشمول جریمه شوند یا اینکه برای افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، تسهیلات قائل شویم.

عین‌اللهی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی در کشور دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، اظهار کرد:

تعداد کمی از افراد هستند که هنوز واکسن تزریق نکرده اند. در عین حال طبق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا رانندگانی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند و هنوز دز سوم‌شان را تزریق نکرده‌اند یا افرادی که یک دز تزریق کرده‌اند و هنوز دز دوم‌شان را تزریق نکرده‌اند، اگر جریمه شدند، با ارائه تست منفی PCR جریمه آن‌ها لغو خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه