معرفی 24 ساحل مشهور آنتالیا + امکانات و تفریحات

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
معرفی 24 ساحل مشهور آنتالیا + امکانات و تفریحات

شهر آنتالیا با وجود سواحل درخشان در کرانه دریای مدیترانه، بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها از برترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور ترکیه به شمار می‌آید.

آنتالیا با آب و هوای مدیترانه‌ای از زیباترین شهرهای ساحلی جهان و پرطرفدارترین مقاصد گرشدگری کشور ترکیه است که هر ساله، میلیون‌ها گردشگر از جمله گردشگران ایرانی را به‌سمت خود می‌کشاند. آنتالیا شهری مناسب برای استراحت، تمدد اعصاب و گذراندن تعطیلات است و بهترین ساحل های آنتالیا سالانه گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشانند.

سواحل آنتالیا در حاشیه دریای مدیترانه از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می‌روند؛ سواحلی که هر یک با امکانات و ویژگی‌های مختلف، میزبان قشر خاصی از گردشگران هستند. به‌طور مثال، افرادی که به‌دنبال هیجان و شلوغی هستند، به سواحلی چون ساحل لارا می‌روند؛ در حالی که سواحلی چون ساحل پاترا مناسب افرادی هستند که فضایی آرام و به دور از هیاهو می‌خواهند. برخی از سواحل آنتالیا نیز با به نمایش کشیدن چهره تاریخی و باستانی شهر، علاقه‌مندان به تاریخ را به‌سمت خود می‌کشانند.

در طول سال‌های اخیر صدها هتل در خط ساحلی آنتالیا احداث شده‌اند که بیشتر آن‌ها دارای ساحل اختصاصی هستند. در سواحل آنتالیا امکاناتی چون کافه و رستوران ساحلی، تخت‌های مخصوص آفتاب گرفتن، سایه‌بان، کلاب‌های تفریحی، باشگاه‌های ساحلی و غیره در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. در ادامه شما را با بهترین سواحل آنتالیا آشنا می‌کنیم تا با توجه به محل اقامت و فاصله آن از ساحل مورد نظر، بتوانید برای سفر خود و بازدید از این سواحل برنامه‌ریزی کنید.

سواحل آنتالیا

منبع عکس: arabiaweddings.com. عکاس: نامشخص

بهترین ساحل های آنتالیا:

ساحل لارا

ساحل لارا

منبع عکس: Foursquare. عکاس: Saina Golzar

ساحل لارا در قسمت شرقی آنتالیا یکی از زیباترین، مشهورترین و پرطرفدارترین سواحل شهر است. این ساحل که در ۶ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد، با طبیعت زیبا و امکانات عالی گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. ساحل لارا با مساحت حدود ۱۸ هزار متر مربع دارای ۱۱ باشگاه، چندین کافه و رستوران، دو زمین فوتبال، پارک بزرگ، کلاب ورزش‌های آبی، محوطه‌ای برای اسکیت، والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی است.

در ساحل منحصربه‌فرد لارا هتل‌های لوکس و مجلل یک تا هفت ستاره متعددی احداث شده‌اند؛ هتل‌هایی که در فصول داغ گردشگری، اقامت در آن‌ها گران است؛ اما در دیگر مواقع سال می‌توانید با هزینه‌ای معقول، آن‌ها را رزرو کنید. ساحل لارا پوشیده از ماسه‌ها و شن‌های سفیدی است که همچون برف‌های درخشانی زیر نور آفتاب می‌درخشند و چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند. شنا، ریلکس کردن و آفتاب گرفتن از جمله فعالیت‌های محبوب گردشگران در ساحل لارا هستند. این ساحل از جمله سواحل پرچم آبی ترکیه به شمار می‌رود؛ پرچمی با زمینه آبی و تصویر سه موج در وسط که وجود آن در یک ساحل به‌معنای تمیز، باکیفیت و امن بودن آن ساحل است.

برگزاری فستیوال مجسمه‌های شنی آنتالیا یکی دیگر از جذابیت‌های ساحل لارا است. در این فستیوال سالانه هزاران هنرمند از کشورهای مختلف به این منطقه می‌آیند و هنر خود را به نمایش می‌گذارند.

ساحل بلک

ساحل بلک

منبع عکس: antalyatouristinformation.com. عکاس: نامشخص

ساحل بلک بیش از ۱۷ کیلومتر طول دارد

ساحل بلک یکی از بهترین و پرطرفدارترین سواحل شهر آنتالیا به شمار می‌آید که می‌توانید هم‌زمان با بازدید از آن، در دل جنگل‌هایی با درختان سر به‌فلک کشیده و اماکن تاریخی متعدد به گشت‌وگذار بپردازید. این ساحل در فاصله ۳۶ کیلومتری غرب آنتالیا و در نزدیکی مکان‌های تاریخی آسپندوس و پرگه واقع شده است و زمین بازی تنیس، زمین گلف و آبشاری بی‌نظیر از امکانات و جذابیت‌های آن هستند. طول ساحل بلک بیش از ۱۷ کیلومتر است و در آن سالن‌هایی مناسب برای برگزاری جشن‌ها، سمینارها و جلسات مختلف وجود دارد.

هتل‌های ساحل بلک از گران‌ترین و لاکچری‌ترین هتل‌های آنتالیا به شمار می‌روند؛ پس اگر اهل ولخرجی در سفر و به‌دنبال یک هتل تمام عیار هستید، بهتر است به ساحل بلک بروید. در این ساحل انواع امکانات شنا و تفریحات آبی چون قایق‌سواری، جت اسکی، پاراگلایدر و رفتینگ و همچنین زمین‌های گلف، تنیس و فوتبال (در سطح استانداردهای بین‌المللی) در اختیار گردشگران هستند.

ساحل کنیا آلتی

ساحل کنیا آلتی

منبع عکس: Flickr. عکاس: Fred Lai

ساحل باشکوه کنیا آلتی (Konyaaltı) در میان صخره‌ها و کوه‌های سرسبز بیدگلرالی (بیداغداری) در منطقه مراد پاشا آنتالیا قرار دارد. این ساحل مکانی مناسب برای افرادی است که دوست دارند در چشم‌اندازی خیره‌کننده آفتاب بگیرند. یک پارک آبی زیبا پر از اسباب‌بازی‌های مختلف و تفریحات هیجان‌انگیز، کلاب‌های آبی مانند کلوب سالتی اسپورلاری (با انواع تفریحات غواصی، جت اسکی، پاراسل و غیره) و چندین رستوران، چرخ بستنی‌ها، دکه‌های فروش نوشیدنی و خوراکی و کافه با امکان سرو انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی، تخت آفتاب، سایه‌بان، دوش، سالن اسپا و ماساژ از جمله امکانات رفاهی و تفریحی ساحل کنیا آلتی هستند.

سفر به ساحل کنیا آلتی همچنین به خانواده‌هایی توصیه می‌شود که به‌همراه بچه‌هایشان به آنتالیا سفر کرده‌اند. این ساحل با بیش از هفت کیلومتر طول یکی از طولانی‌ترین سواحل مشهور آنتالیا است که در گذشته یک جاده ساحلی پر از سنگریزه در حومه شهر و منطقه‌ای متروک بود؛ اما امروزه آن را به‌عنوان دومین ساحل مشهور آنتالیا پس از ساحل لارا می‌شناسند. بیش از صدها هتل و مراکز تفریحی در این ساحل احداث شده‌اند. ساحل کنیا آلتی از پنج ساحل متوالی تشکیل شده است.

عکاسی از مناظر مسحورکننده از دریای مدیترانه با زمینه‌ای از کوه و جنگل، ماهیگیری، شنا، قایق‌سواری و پیاده روی از تفریحات ساحل کنیا آلتی به شمار می‌آیند؛ ساحلی که علاوه بر گردشگران، بومیان منطقه را نیز در آخر هفته‌ها و تعطیلات برای استراحت و رهایی شلوغی شهر به‌سمت خود جلب می‌کند. این ساحل از سواحل شلوغ آنتالیا است؛ پس اگر به‌دنبال آرامش و سکوت هستید، بهتر است به دیگر سواحل این شهر فکر کنید.

ساحل فازلیس

ساحل فازلیس

منبع عکس: ulturportali.gov.tr. عکاس: نامشخص

شهر فازلیس (Phaselis) شهری باستانی است و جاذبه‌های تاریخی آن از دیدنیهای آنتالیا به شمار می‌روند؛ اما سواحل و آب‌های شفاف آن نیز به‌اندازه ویرانه‌های باستانی آن ارزش دیدن دارند. در سه خلیج سابق این شهر باستانی، سه ساحل آرام و اسرارآمیز وجود دارد که از ماسه و سنگریزه تشکیل شده‌اند.

ساحل فازلیس با آبی شفاف و تمیز منطقه‌ای مناسب برای شنا و همچنین تماشای ماهی و تمام موجودات دریایی شگفت‌انگیز در اعماق دریا است. ساحل بزرگ‌تر در جنوب بندرگاه، مجهز به آلاچیق، رستوران، کافه، دکه‌های غذای خیابانی و نیمکت است و مکانی فوق‌العاده برای شنا کردن در میان ویرانه‌های باستانی به شمار می‌رود.

ساحل چیرالی

ساحل چیرالی

منبع عکس: worldbeachguide.com. عکاس: نامشخص

ساحل چیرالی یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین سواحل آنتالیا است

ساحل چیرالی در فاصله ۹۰ دقیقه‌ای شهر آنتالیا، یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین سواحل آنتالیا است که با نام «الیپسن» نیز شناخته می‌شود. الیپسن از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه است که به‌دلیل بلایای طبیعی در حال حاضر تنها بقایایی از آن به جا مانده است؛ پس اگر از طرفداران اماکن تاریخی هستید، حتما به این ساحل سر بزنید.

چیرالی، ساحلی سفید، سنگریزه‌ای و ماسه‌ای با آب شفاف و زلال است و یکی از شلوغ‌ترین سواحل آنتالیا به حساب می‌آید. چیرالی در کنار ساحل الیمپوس قرار دارد و با وجود مناظر طبیعی کوهستان توروس، مکانی ایدئال برای شنا و ماهیگیری محسوب می‌شود. ساحل چیرالی شامل ۳٫۵ کیلومتر ساحل ناپیوسته و جدا از هم می‌شود و مزارع و درخت‌های لیمو، نارنج، کاج و اکالیپتوس، طبیعت بکر، کافه‌های سنگی و اقامتگاه‌های سنتی و خانوادگی چوبی از جذابیت‌های آن به حساب می‌آیند. به‌علاوه باید بدانید که این ساحل دارای انواع امکانات تفریحی چون پارک‌های آبی و مهیج و قایق‌های تفریحی نیز است.

ساحل کمر

ساحل کمر

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: نامشخص

ساحل کمر از مشهورترین سواحل آنتالیا است که هتل‌های متعددی در آن ساخته شده‌اند؛ هتل‌هایی با چشم‌اندازهایی فوق‌العاده از دریا که مجهز به تمامی امکانات رفاهی و تفریحی هستند. شنا، حمام آفتاب، غواصی، ماهیگیری و قایق‌سواری در این ساحل با آب شفاف و زلال از تفریحات رایج گردشگران محسوب می‌شوند.

برای دسترسی به ساحل کمر می‌توانید از اتوبوس‌های دریایی استفاده کنید. در این ساحل با زیبایی‌های کشف نشده و طبیعت بکری روبه‌رو خواهید شد که نفستان را بند خواهد آورد. در کمر رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی نیز وجود دارند تا بتوانید پس از گشت‌وگذار در آن‌ها دلی از عزا دربیاورید. به‌علاوه، در این منطقه مراکز خرید و پاساژهای متعددی نیز به چشم می‌خورند که کالاها را با قیمتی مناسب به فروش می‌رسانند. ساحل کمر آنتالیا به‌عنوان تمیزترین ساحل این شهر شناخته می‌شود و به باور بسیاری، زیباترین ساحل منطقه‌ مدیترانه است.

ساحل پاترا

ساحل پاترا

منبع عکس: antalyatouristinformation.com. عکاس: نامشخص

ساحل پاترا (Patara) به نسبت از مرکز شهر آنتالیا دور است؛ با این وجود دیدن آن ارزش این را دارد که چند ساعت در راه باشید. این ساحل سفید، خلوت، دنج و شن و ماسه‌ای،  یک منطقه حفاظت‌شده برای لاک‌پشت‌های سرخ است که هر سال در ماه‌های مه تا اکتبر برای تخم‌گذاری به این سال می‌آیند. ساحل منحصربه‌فرد پاترا ظاهری شبیه به بیابان دارد و عرض آن در برخی نقاط به ۳۰۰ متر نیز می‌رسد.

ساحل پاترا با طولی در حدود ۲۰ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین و زیباترین سواحل ترکیه به حساب می‌آید. شما می‌توانید این ساحل بکر را از فراز صخره‌ها و تپه‌های شنی زرد تماشا کنید و عکس‌های بی‌نظیری بگیرید. در پاترا خبری از هتل‌های بزرگ و کافه‌های متعدد نیست و به همین دلیل، می‌توانید در آرامش در این ساحل به گشت‌وگذار بپردازید، آفتاب بگیرید و شنا کنید. اگر قصد اقامت در نزدیکی این ساحل را دارید، می‌توانید در پانسیون‌ها و مهمان‌خانه‌های کوچک اتاق بگیرید.

ساحل المپوس

ساحل المپوس

منبع عکس: antalyatouristinformation.com. عکاس: نامشخص

ساحل المپوس یکی از مناطق اصلی لانه‌سازی و تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های سرخ در ترکیه است

ساحل طبیعی سنگریزه‌ای المپوس (Olympos) در نزدیکی ساحل چیرالی، مکانی بکر و خلوت است که در گذشته شهری ثروتمند بوده و یکی از مهم‌ترین بنادر ترکیه به حساب می‌آمده است. پوشش گیاهی بکر این ساحل سبب شده است تا المپوس تبدیل به یکی از مناطق اصلی لانه‌سازی لاک‌پشت‌های سرخ در ترکیه شود. برای محافظت از لاک‌پشت‌ها در این ساحل، چتر یا صندلی مخصوص آفتاب وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است در زمان بازدید از آن، چند صندلی تاشو، یک چتر و یک میز همراه خود داشته باشید. در ساحل المپوس چند رستوران و کافه نیز احداث شده‌اند تا گردشگران بتوانند در آن‌ها به شکم‌گردی بپردازند و دلی از عزا دربیاورند. به‌علاوه چندین مهمان‌خانه‌ کوچک خانوادگی و خانه‌های درختی نیز برای اقامت در این ساحل وجود دارند.

ساحل المپوس از مکان‌های دور افتاده آنتالیا به شمار می‌آید و شما باید برای رسیدن به ساحل، پس از خرید بلیط در ورودی شهر باستانی المپوس حدود پنج تا ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید. البته اگر با ماشین به‌سمت این ساحل می‌روید، می‌توانید پس از ورود به شهر در سمت راست ساحل ماشین خود را پارک کنید و سپس با چند قدم پیاده روی خود را به ساحل برسانید.

ساحل آلانیا

ساحل آلانیا (Alanya) در قسمت شرقی شهر آنتالیا ساحلی زیبا و بی‌نظیر با طولی در حدود یک کیلومتر است. این ساحل برای حمام آفتاب، منطقه‌ای مناسب به شمار می‌رود. انواع تفریحات و ورزش‌های آبی و همچنین امکانات رفاهی مانند کافه و رستوران نیز در ساحل آلانیا برای گردشگران فراهم هستند.

ساحل سیده

ساحل سیده

منبع عکس: www.worldbeachguide.com. عکاس: نامشخص

سیده (Side) یکی از شهرهای استان آنتالیا است که با پیشینه‌ای غنی و قدمتی طولانی به‌عنوان یک شهر باستانی شناخته می‌شود. از مهم‌ترین مناطق گردشگری شهر سیده می‌توان به مناطق گردشگری سیده چلاکلی (cholakli) و کاملیا (Kamelya) اشاره کرد که در بخش کوم کوی (KumKōy) قرار دارند؛ دریایی آرام با ساحلی آفتابی که همه‌روزه علاقه‌مندان به حمام آفتاب را به‌سمت خود جلب می‌کند. ساحل اورنسکی (Evrenseki) نیز از دیگر سواحل شهر سیده است؛ ساحلی شنی و عمومی که اتاق‌های رختکن و توالت‌های تمیزی دارد. آب این ساحل کمی مواج است؛ با این وجود می‌توان در آن شنا کرد. 

ساحل سیده همچنین به وجود فروشگاه‌های فراوانی شهرت دارد که تا پاسی از شب باز هستند. در این منطقه بندری قیمت اجناس بسیار پایین است؛ پس اگر قصد خرید دارید، با بازدید از این ساحل می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

ساحل اینجکوم

ساحل اینجکوم

منبع عکس: antalyatouristinformation.com. عکاس: نامشخص

ساحل اینجکوم (Incekum) در غرب منطقه آلانیا مکانی فوق‌العاده برای کمپینگ ساحلی و جنگلی است. این ساحل شنی و ماسه‌ای در احاطه جنگلی مملو از درختان برگریز قرار دارد و آب آن، کم‌عمق است؛ به همین دلیل ساحلی ایدئال برای خانواده‌ها و کودکان به شمار می‌رود. هتل‌های خانوادگی چهار و پنج ستاره متعددی نیز در اطراف این ساحل احداث شده‌اند.

ساحل کلئوپاترا

ساحل کلئوپاترا

منبع عکس: Foursquare. عکاس: Betül Gürbüzer

ساحل کلئوپاترا (Cleopatra) در در نزدیکی قلعه آلانیا حدود دو کیلومتر طول دارد و به‌عنوان یکی از زیباترین سواحل آنتالیا شناخته می‌شود. گفته می‌شود در گذشته، این ساحل شنی و ماسه‌ای از مناطق محبوب کلئوپاترا بوده و او به‌همراه معشوقش آنتونیوس در آب‌های شفاف آن شنا می‌کرده است. ساحل کلئوپاترا با آب‌های کم‌عمق مناسب شنا و خانواده‌هایی است که به‌همراه بچه‌های خود به آنتالیا سفر می‌کنند. سالانه بیش از دو میلیون گردشگر از این ساحل دیدن می‌کنند. تماشای غروب آفتاب در ساحل کلئوپاترا نیز از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران به شمار می‌آیند؛ تجربه‌ای که هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد.

ساحل مارمارا

ساحل مارمارا

منبع عکس:commons.wikimedia.org.  عکاس: نامشخص

ساحل مارمارا (Marmara) آنتالیا ساحلی خلوت و زیبا است که در زیر صخره‌ها پنهان شده است. بازدید از این ساحل با آب‌های کریستالی به افرادی توصیه می‌شود که علاقه دارند در آرامش و خلوتی شنا کنند، آفتاب بگیرند و مزه نوشیدنی و غذاهای محلی را بچشند.

ساحل مرمرلی

ساحل مرمرلی

منبع عکس: bizevdeyokuz.com. عکاس: نامشخص

ساحل مرمرلی در مرکز تاریخی آنتالیا قرار دارد

ساحل مرمرلی (Mermerli) درست در مرکز تاریخی آنتالیا در پشت یک صخره واقع شده است. در گذشته تنها بانوان از این ساحل استفاده می‌کردند؛ به همین دلیل مرمرلی از سواحل خلوت آنتالیا به شمار می‌آمد؛ اما با گذشت زمان این ساحل تبدیل به جایی برای همه ساکنان شهر شد و تمام اهالی برای فرار از گرمای تابستان به مرملی پناه می‌آورند. ساحل مرمرلی امروزه در طول تابستان پر از تخت‌های آفتاب می‌شود.

آب ساحل مرمرلی به‌قدری شفاف و زلال است که می‌توان ماهی‌های رنگارنگ و همچنین سنگ‌های کف دریا را به‌راحتی در آن مشاهده کرد. گردشگران همچنین می‌توانند با کمی پیاده روی خود را به دروازه هادریانوس آنتالیا برسانند و از تماشای آن لذت ببرند. مرمرلی، ساحلی کوچک و دنج است و بازدید از آن به افرادی توصیه می‌شود که به‌دنبال آرامش در تعطیلات هستند. این ساحل در نزدیکی بوتیک هتل‌های شهر قدیمی آنتالیا قرار دارد و گردشگرانی که در این منطقه اقامت دارند، بیشتر به بازدید آن می‌روند.

ساحل بلدیبی

ساحل بلدیبی

منبع عکس:antalyatouristinformation.com.  عکاس: نامشخص

ساحل بلدیبی (Beldibi) آنتالیا ساحلی آرام در نزدیکی کمر است که به دو بخش تقسیم می‌شود. اکثر ساحل توسط هتل‌های مجلل احاطه شده است که با وجود امکانات متعدد، یک تعطیلات ساحلی بی‌نظیر لاکچری را برای شما رقم می‌زنند. در این هتل‌ها می‌توانید خود را از طریق پیاده‌روهای چوبی بزرگ به آب‌های فیروزه‌ای دریای مدیترانه برسانید و از ورزش‌های آبی لذت ببرید. بخش کوچک‌تر ساحل کاملا طبیعی است و بهترین چشم‌انداز از صخره‌های آنتالیا و کوه‌های توروس را دارد. ساحل شنی کوچک گوینوک (Göynük) نیز در کنار ساحل بلدیبی قرار دارد و با وجود مناظر خیره‌کننده، روزی فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد..

ساحل تاپ چم

ساحل تاپ چم از سواحل کمترشناخته شده آنتالیا است که بیشتر، محلیان برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به بازدید از آن می‌روند. این ساحل سنگی، مخصوص پیک نیک و باربیکیو است. اگر قصد دارید با فرهنگ مردم آنتالیا بیشتر آشنا شوید به ساحل تاپ چم بروید. این ساحل مجهز به دوش، توالت و کابین‌های مخصوص تعویض لباس است.

ساحل بِی اِل اِم

ساحل بِی اِل اِم

منبع عکس: thingstodoantalya.com. عکاس: نامشخص

ساحل بِی اِل اِم آنتالیا (BLM) یک ساحل طبیعی نیست و در واقع یک استخر شنای بزرگ در زیر صخره‌ها در منطقه شهری آنتالیا است. در این ساحل انواع امکانات مانند تخت‌های مخصوص آفتاب گرفتن، زمین بازی، رستوران، کافه و کلوب ورزش‌های آبی از جمله غواصی وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید در ساحل بِی اِل اِم، روزی پر از خاطرات فراموش‌نشدنی کنار عزیزانتان بسازید.

ساحل کارگیجاک

ساحل کارگیجاک (Kargicak Plaji)، ساحلی منحصربه‌فرد و مملو از شن و ماسه خاکستری و قهوه‌ای است که در بزرگراه میان شهرهای آنتالیا و روستای کمر در ترکیه قرار دارد. این ساحل با آب‌های کریستالی شفاف توسط صخره‌های تنومند و ناهموار و تپه‌های جنگلی احاطه شده است و دیدی فوق‌العاده از افق و صخره‌های آنتالیا دارد. شنا، ماهیگیری و غواصی و همچنین پیک نیک و کمپینگ از تفریحات محبوب در ساحل کارگیجاک به شمار می‌آیند. بهتر است برای پیاده روی در این ساحل کفش مناسب به پا داشته باشید؛ زیرا این ساحل پوشیده از سنگریزه‌های ریز است که اگر با پای برهنه روی آن‌ها راه بروید، شما را اذیت خواهند کرد.

ساحل اورنکوی

  • آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه لارا

ساحل اورنکوی

منبع عکس: bizevdeyokuz.com. عکاس: نامشخص

ساحل اورنکوی (Ornekkoy Beach) از سواحل شنی نزدیک مرکز شهر آنتالیا است که در منطقه لارا قرار دارد. این ساحل زیبا و دنج، شرایط خوبی برای شنا دارد. امکاناتی چون  تنیس روی میز، والیبال، باشگاه ورزشی و ساحلی، ورزش‌های آبی، کلوب‌های شبانه، مرکز اسپا و ماساژ در فضای آزاد و همچنین کافه‌ها و رستوران‌ها، اورنکوی را تبدیل به مکانی محبوب در میان گردشگران کرده‌اند. در ضمن بهتر است بدانید که مردم محلی آنتالیا معمولا در نزدیکی ساحل اورنکوی، ویلا دارند.

ساحل آدراسان

ساحل آدراسان

منبع عکس: Flickr. عکاس: canonim

ساحل آدراسان به دور از هیاهو و شلوغی شهر آنتالیا در خارج از شهر قرار دارد و شما می‌توانید با طی مسافتی یک ساعته با اتوبوس از ایستگاه اتوبوس آنتالیا یا مسافتی ۲۰ دقیقه‌ای از چیرالی با ماشین، خود را به آن برسانید. این ساحل در میان عاشقان و دوستداران طبیعت، طرفداران بسیاری دارد و به‌حدی زیبا است که هر گردشگری را جذب خود می‌کند. در ساحل آدراسان، خانه‌های چوبی بی‌نظیر و تعداد زیادی هتل برای اقامت وجود دارند. در این ساحل شنی با آب کم‌عمق، امکاناتی چون کافه و رستوران نیز به چشم می‌خورند.

ساحل داملاتاش

ساحل داملاتاش (Damlataş) درست در مقابل غار معروف داملاتاش قرار دارد و در واقع ادامه بخش شرقی ساحل کلئوپاترا است. ورود به این ساحل رایگان است؛ اما برای استفاده از تخت‌های آفتاب و چتر آن باید هزینه پرداخت کنید. ساحل داملاتاش دارای جاذبه‌هایی مانند موزه باستان‌شناسی آنتالیا و تله‌کابینی است که به بالای تپه قلعه منتهی می‌شود.

ساحل کاپوتاش

  • آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کمر، بین کاس و کالکان (۲۰ کیلومتری کاس و ۷ کیلومتری کالکان) (مشاهده روی نقشه)

ساحل کاپوتاش

منبع عکس: antalyatouristinformation.com. عکاس: نامشخص

ساحل کاپوتاش در دره‌ای باریک قرار دارد و اطراف آن صخره‌های شیب‌دار سر به‌فلک کشیده و جنگلی دیده می‌شوند

ساحل کاپوتاش (Kaputas) از سواحل کمتر شناخته شده آنتالیا است که با سواحلی چون کنیالتی یا لارا متفاوت است؛ با این وجود، چیز خاصی درباره این ساحل وجود دارد که گردشگران را به‌سمت خود می‌کشاند. ساحل کاپوتاش با موقعیت مکانی بسیار منحصربه‌فرد در دره‌ای باریک قرار دارد و اطراف آن صخره‌های شیب‌دار سر به‌فلک کشیده و جنگلی به چشم می‌خورند که با ساحل دریا درهم آمیخته‌اند. این ساحل به‌عنوان یکی از زیباترین سواحل آنتالیا شناخته می‌شود و مناظر خیره‌کننده آن، پس‌زمینه‌ای بی‌نظیر برای عکس‌ها فراهم می‌کنند.

ساحل کاپوتاش مکانی بکر و فوق‌العاده برای افرادی است که عاشق طبیعت هستند. چشم‌انداز این ساحل از ارتفاع (جاده ایالتی D۴۰۰ بین کالکان و کاس) بسیار زیبا است. برای دسترسی به ساحل کاپوتاش باید ۱۷۰ پله از بزرگراه پایین بروید؛ ساحلی که مجهز به امکانات متعددی مانند حمام، توالت، بار و کافه است و به‌عنوان توقفگاه قایق‌های تفریحی همراه با کروز آبی نیز استفاده می‌شود.

ساحل سولوادا

ساحل سولوادا

منبع عکس: antalyatouristinformation.com. عکاس: نامشخص

جزیره سولوادا (Suluada)، در غربی‌ترین قسمت خلیج آنتالیا قرار دارد و با عنوان مالدیو آنتالیا مشهور است. این منطقه با وجود خلیج‌های زیبا، شن‌های سفید، آب‌های فیروزه‌ای و صخره‌های آتشفشانی هر بیننده‌ای را میخکوب می‌کند؛ به‌علاوه بسیاری از افراد بر این باورند که آب موجود در منطقه سولادا اثر شفابخشی دارد. این جزیره خالی از سکنه دارای دو ساحل شنی و غارهای متعددی است و برای دسترسی به آن باید با از ساحل آدراسان قایق بگیرید.

خلیج کرال کویو

خلیج کرال کویو

منبع عکس: antalyatouristinformation.com. عکاس: نامشخص

خلیج کرال کویو (Kral Koyu) یا دلیک دنیز (Delik Deniz) در فاصله کمی از شهر باستانی Antioch Ad Cragum قرار دارد. این خلیج بسیار آرام با زیبایی طبیعی چشم‌گیر خود، نظر هر گردشگری را به‌سمت خود جلب می‌کند. خلیج کرال کویو توسط یک طاق صخره‌ای طبیعی با سوراخی در وسط آن از دریا جدا شده است؛ به همین دلیل، طبیعت بکر و جالبی در این منطقه به وجود آمده است. کرال کویو به زبان ترکی به خلیج پادشه ترجمه می‌شود و به بهشت پنهان در میان گردشگران شهرت دارد. گفته می‌شود پادشاه آنتیوخوس در این خلیج حمام می‌کرده است.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا فصل بهار و فصل پاییز هستند؛ زمانی که آب و هوا معتدل و دلپذیر است و گردشگران کمتری در شهر دیده می‌شوند؛ البته باید بدانید که در این زمان از سال آب برای شنا کمی سرد است و به احتمال زیاد شما نمی‌توانید از تفریحات آبی استفاده کنید. از جشنواره‌های مهم این دو فصل می‌توان به فستیوال بین‌المللی فیلم آنتالیا، فستیوال بین‌المللی موسیقی مدیترانه‌ای، فستیوال بین‌المللی پیانو، فستیوال فینیکه (Finike Festival)، فستیوال بین‌المللی اپرا و باله آسپندوس، کارناوال کمر، فستیوال بین‌المللی مجسمه‌های شنی آنتالیا و فستیوال بین‌المللی فیلمسازان زن اشاره کرد.

اگر به‌دنبال آب و هوایی گرم در بازدید از آنتالیا هستید و می‌خواهید شنا کنید، آفتاب بگیرید یا از انواع ورزش‌های آبی لذت ببرید، در ماه‌های اوت، ژوئیه و سپتامبر (اواسط تیر تا اواسط مهر) به آنتالیا سفر کنید. گرم‌ترین زمان سال در این شهر تقریبا در میانه تا آخر ماه اوت با دمای ۳۴‎٫۶ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۸٫۱ درجه سانتی‌گراد در شب است. در نظر داشته باشید که فصل تابستان، فصل داغ گردشگری آنتالیا است و قیمت هتل‌ها و جمعیت گردشگران در این زمان از سال در شهر به اوج خود می‌رسد. فستیوال گردشگری ماناوگات، فستیوال بین‌المللی رقص و موسیقی فولکلور و فستیوال عسل نیز از جمله جشنواره‌هایی هستند که در فصل تابستان برگزار می‌شوند.

فصل زمستان، فصل خلوت گردشگری آنتالیا است؛ زیرا دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۴٫۹ تا ۱۸٫۵ درجه سانتی‌گراد قرار دارد و هر ماه از این فصل شاهد دو تا چهار روز بارش موثر است. قیمت هتل‌ها در این زمان از سال به حداقل خود می‌رسد و گردشگران می‌توانند سفری ارزان را در این شهر تجربه کنند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

منبع عکس: azamara.com. عکاس: نامشخص

اگر شما نیز از سواحل آنتالیا دیدن کرده‌اید، نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین ساحل های آنتالیا کدامند؟

بلبک، کمر، لارا و کنیالتی، داملاتاش، مرملی، کلئوپاترا، اینجکوم، پاترا و المپوس

کدام سواحل آنتالیا پرچم آبی دارند؟

بلبک، کمر، لارا، داملاتاش، مرملی، کلئوپاترا، اینجکوم و کنیالتی

برای دیدن لاک‌پشت‌های سرخ به کدام سواحل آنتالیا برویم؟

پاترا و المپوس

بهترین زمان سفر به آنتالیا برای شنا و تفریح در سواحل کدام فصل است؟

فصل تابستان

منبع عکس کاور: dailysabah.com. عکاس: نامشخص

مطالب مرتبط:

دیدگاه