رشد ۵۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌های کشور

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰
رشد ۵۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌های کشور

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۵۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌های کشور خبر داد.

حمیدرضا سیدی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۵۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌های کشور، از آغاز طرح سفرهای نوروزی (۲۵ اسفند تا سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته خبر داد. وی در روز جمعه پنجم فروردین ۱۴۰۱، ضمن تبریک سال نو اظهار داشت:

با توجه به واکسيناسيون گسترده کرونا و کاهش میزان ابتلا به این ویروس در میان مردم، سفرهای هوایی در نوروز دوباره رونق گرفته و بر این اساس شاهد رشد تعداد پروازها و مسافران در فرودگاه‌های کشور هستیم. در‌ عین‌ حال، رعایت پروتکل بهداشتی به‌منظور جلوگیری از شيوع دوباره کرونا به‌طور جدی در فرودگاه‌های کشور به‌ویژه پروازهای بین‌المللی رعایت می‌شود.

سیدی با اشاره به آغاز طرح سفرهای نوروزی که از ۲۵ اسفند کلید خورده است، اذعان داشت:

فرودگاه‌های کشور تا سوم فروردین‌ میزبان بیش از یک میلیون و ۹۷هزار مسافر بوده‌اند که نسبت به‌مدت مشابه گذشته ۵۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. در این مدت قریب به ۸۹۰۰ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور انجام شده که حاکی از رشد ۹ درصدی است.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خمچنین یادآور شد:

از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا یکم فروردین‌ ۱۴۰۱ در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، هدایت و راهبری ۹۲۰ نشست و برخاست هواپیما انجام شده که به این ترتیب با ۲۳۰ درصد رشد در این زمینه روبه‌رو بوده‌ایم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه