رونق بازارچه‌های نوروزی پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۴ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۶
رونق بازارچه‌های نوروزی پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از راه‌اندازی بیش از ۶۰۰ بازارچه صنایع دستی در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

پویا محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:

بازارچه‌های موقت عرضه و فروش محصولات صنایع دستی گسترده‌ترین رویداد خرده‌فروشی این حوزه در کشور به شمار می‌روند که علاوه بر توسعه فروش، اهداف کلانی همچون اشاعه فرهنگ مصرف کالاهای هنری در سطح جامعه، معرفی و نمایش توانمندی‌های صنایع دستی مناطق مختلف کشور و ایجاد مراکزی با جذابیت بالا از نظر گردشگری و را دنبال می‌کند.

محمودیان در ادامه با اشاره به اینکه این‌گونه بازارچه‌ها، هرساله با هماهنگی و نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادارات کل تابعه استانی، در ایام پرگردشگر سال برگزار می‌شود، عنوان کرد:

متاسفانه در طول دو سال گذشته به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، برگزاری این بازارچه‌ها با محدودیت یا منع برگزاری مواجه بوده است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد:

در همین راستا و با توجه به افزایش واکسیناسیون عمومی و ازسرگیری سفرها در نوروز ۱۴۰۱، بازارچه‌های موقت صنایع دستی نیز با هدف حمایت از وضعیت اقتصادی فعالان حوزه صنایع دستی، در حال بازگشت به دوران پررونق قبل از شیوع کرونا است.

او ضمن تشکر از همراهی کامل مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط با ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان‌های کشور و تلاش بی‌وقفه همکاران خود در ستادهای نوروزی، اظهار کرد:

بنا بر گزارش‌های واصله از استان‌ها، برگزاری بیش از ۶۰۰ بازارچه موقت نوروزی در اماکن دارای جاذبه‌های گردشگری کشور پیش‌بینی شده است که این میزان با توجه به تدابیر در نظر گرفته‌شده، در روزهای آتی افزایش خواهد داشت.

در پایان محمودیان با بیان اینکه بازارچه‌های مذکور با تأکید ویژه این معاونت در مورد رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دوران کرونا، از روزهای پایان سال گذشته آغاز به کار کرده‌اند و تا پایان تعطیلات نوروزی امسال نیز فعال خواهند بود، اضافه کرد:

عموم علاقه‌مندان به بازدید از بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی می‌توانند آدرس و اطلاعات بازارچه‌های مذکور را از طریق ستادهای مستقر نوروزی در استان‌ها دریافت کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه