با تور مجازی از خطوط نازکا دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی پنجشنبه، ۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از خطوط نازکا دیدن کنید

نقش و نگارهای موجود در صحرای نازکا از دیدنی‌های اسرارآمیز جهان به شمار می‌روند. حدود ۹۰۰ نقاشی عظیم که تماشای آن‌ها جز از نقاط مرتفع غیرممکن است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۹ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۹ به‌روزرسانی شده است.

خطوط نازکا یک مجموعه قابل‌توجه از خط‌هایی است که در صحرای نازکا کشیده شده‌اند. در ۴۰۰ کیلومتری جنوب شرقی لیما و در منطقه‌ای بین دو شهر نازکا و پالیا، صحرایی بایر موسوم به «نازکا» وجود دارد که میزبان شمایل و نقش‌هایی تماشایی است. گفته می‌شود که خطوط مورد بحث توسط بومیان نازکا بین سال‌های ۲۰۰ قبل از میلاد تا ۷۰۰ میلادی در صحرای نازکا خلق شده‌ است.

این نقاشی‌ها آن‌قدر وسیع هستند که نمی‌توان مثل سایر جاذبه‌ها، شکل نهایی‌شان را از روی زمین درک کرد بلکه برای تماشای آن‌ها باید از جایی مرتفع به‌‌آن‌ها نگاه کنید. کشف این مخلوقات اسرارآمیز اولین بار از فراز کوه‌های اطراف دشت نازکا انجام شده است.

اگر سوار بر هواپیما بر فراز صحرای نازکا پرواز کنید، شکل و شمایل پر تعدادی را در منطقه نام‌برده خواهید دید که نقش‌هایی مثل شکل یک سوسمار، ماهی، ستاره، مثلث، عنکبوت و بیشتر را نمایش می‌دهد. این نقاشی‌ها از دیدنی‌های جذاب و اسرارآمیز دنیا به شمار می‌روند که از پنجره تورهای مجازی به‌‌تماشای آن‌ها می‌رویم. همراه کجارو باشید.

گفته می‌شود که ۸۰۰ خط مستقیم، ۷۰ تصویر بر اساس شمایل جانوران و ۳۰۰ شکل هندسی به‌واسطه خطوط نازکا در منطقه نام برده رسم شده‌ است. شاید جالب باشد که بدانید طول برخی از نقش‌های جانور-محور رسم شده در این منطقه حتی به ۱۵ متر (اندازه برج امپایر استیت منهتن) نیز می‌رسد. عدم وزش باد در صحرای نازکا، ساختار این شمایل را طی سالیان اخیر حفظ کرده است. البته گفته می‌شود که آلودگی و فرسایش ناشی از جنگل‌زدایی از مهم‌ترین عوامل تهدید‌کننده برای این نقش‌ونگارها به شمار می‌رود. با استناد به‌گمان باستان‌شناسان، ظاهرا مردم بومی نازکا در آغاز این شمایل را روی یک نمودار رسم کرده و سپس از روی نمودار، نقاشی‌های مذکور را در مقیاس بزرگ طراحی می‌کردند.

هنوز مشخص نیست که چرا مردم نازکا چنین نقاشی‌ها را کشیده بودند. برخی حدس می‌زنند که این نگاره‌ها در واقع یک سری جایگاه برای فرود سفینه موجودات فضایی بوده است! برخی نیز گمان می‌کنند که باورهای فرهنگی و دینی مهم‌ترین دلیل بر شکل‌گیری این نقاشی‌ها بوده است.

نقاشی‌های صحرای نازکا از بالا

از طریق این مطلب و در قالب یک تور مجازی می‌توانید به‌صحرای نازکا سفر کرده و از نگارهای تماشایی موجود در آن دیدن کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه