با تور مجازی از آبشار دراگون ونزوئلا دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی چهار شنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از آبشار دراگون ونزوئلا دیدن کنید

آبشارهای کورتینا و دراگون با ارتفاع ۲۰۰ و ۳۰۰ متری در همسایگی آبشار آنجل، از بلندترین و زیباترین آبشارهای دنیا به‌ حساب می‌آیند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۹ به‌روزرسانی شده است.

تالاب کانایما یکی از دیدنی‌های زیبای کشور ونزوئلا است. قرارگیری ونزوئلا در مسیر جریان‌های آب‌وهوایی مختلف، باعث شکل‌گیری طبیعت زیبا و چشم‌نواز این کشور شده است. تالاب کانایاما در منطقه‌ای بکر از کشور ونزوئلا قرار دارد. این تالاب در سرزمینی ویژه و خارج از دسترس انسان واقع شده است که همین موضوع باعث می‌شود تا در کانایما یک سرزمین دست‌نخورده و باصفا پدیدار شود.

تالاب کانایما میزبان دیدنی‌های پرتعدادی است. آبشار آنجل که عنوان بزرگ‌ترین آبشار دنیا را دارد، شاخص‌ترین جاذبه تالاب کانایما به شمار می‌رود. در همسایگی آبشار آنجل، دو آبشار دیگر با نام‌های دراگون و کورتینا وجود دارند که در این قسمت از تور مجازی، از آن‌ها دیدن می‌کنیم. همراه کجارو باشید.

در تالاب کانایما،‌ مجموعه ارتفاعاتی با عنوان تپویس(Tepuyes) قرار گرفته‌اند که کوه‌هایی تخت هستند. این کوه‌ها که ارتفاع برخی از آن‌ها به یک کیلومتر هم می‌رسد، میزان  قابل‌توجهی از آب باران را طی فصل بارندگی در ارتفاعات خود ذخیره می‌کنند. سرازیر شدن این حجم بالا از آب‌ جمع‌شده در ارتفاعات، آبشارهایی را با بلندی‌های مختلف شکل می‌دهد. آبشار آنجل یکی از همین‌ موارد است که قطرات آب را از ارتفاع یک کیلومتری به پایین جاری می‌کند. ارتفاع این آبشار به‌اندازه‌ای زیاد است که بسیاری از قطرات آب قبل از رسیدن به کف آبشار، بخار می‌شوند.

تعداد آبشارهای جاری از کوه‌های تپویس در تالاب کانایما بسیار زیاد است. در همسایگی آبشار انجل، دو آبشار با نام‌های دراگون و کورتینا از ارتفاع ۳۰۰ و ۲۰۰ متری جریان دارند. بهترین زمان تماشای آبشارهای مورد بحث، فصل‌های بارانی سال است. در فصل‌های گرم احتمال جاری شدن این آبشارها پایین است؛ مگر اینکه باران سنگینی ببارد و بلندی‌های کوه را پر از آب کند.

آبشار دراگون در ونزوئلا

منبع عکس: Airpano

سفر به تالاب کانایما برای تماشای آبشارها و طبیعت زیبای این منطقه، دشواری‌های خاص خود را دارد و تنها به‌وسیله راه‌هایی چون پرواز با هلیکوپتر یا استفاده از قایق امکان‌پذیر است که با خطرات متعددی همراه است و چندان در دسترس نیست؛ اما اکنون با استفاده از تور مجازی قادر خواهید بود بدون دردسر، از زیبایی‌های خارق‌العاده این منطقه بازدید کنید.

کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو  فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه