با تور مجازی از قلعه‌های منطقه فوسن در آلمان دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از قلعه‌های منطقه فوسن در آلمان دیدن کنید

قلعه‌های هوهن‌شوآن‌گائو و نوی‌شوان‌اشتاین با معماری تماشایی و باشکوه خود، از شاهکارهای معماری اروپا به شمار می‌روند؛ سازه‌هایی دیدنی که در منطقه فوسن تاون قرار دارند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲ به‌روزرسانی شده است.

فوسن (Füssen) شهری کوچک و کوهستانی است که در جنوب کشور آلمان و در ایالت قرار دارد. این منطقه در دامنه کوه‌های آلپ و بر کرانه رود لخ واقع شده است؛ جایی که تا مرزهای کشور اتریش تنها پنج کیلومتر فاصله دارد و محل سکونت جمعیتی بالغ بر ۱۴ میلیون نفر است.

شهر فوسن در دوران روم باستان، تفرجگاهی در مسیر جاده «ویا کلودیا آگوستا» به‌حساب می‌آمد که قسمت‌های شمالی کشور ایتالیا را به پایتخت فصلی کشور روم با نام رانتیا (آوگسبورگ کنونی) وصل می‌کرد. همراه کجارو باشید که در این قسمت از تورهای مجازی، به‌شهر فوسن می‌رویم و از دو قلعه‌ «نوی‌شوان‌اشتاین» و «هوهن شوان‌گائو» این شهر، دیدن کنیم.

قلعه نوی‌شوان‌اشتاین با شکل‌وشمایل افسانه‌ای خود در دنیا معروف است. قدمت این سازه باشکوه به‌قرن ۱۹ میلادی برمی‌گردد؛ زمانی که لودویگ دوم با معماری تحسین‌برانگیز قلعه نوی‌شوان‌اشتاین، الهام‌بخش هنرمندان بسیار زیادی در سراسر دنیا شد؛ گفته می‌شود که کارتون سیندرلا و «زیبای خفته»، محصولات شرکت دیزنی، موارد بسیار زیادی را از معماری قلعه نوی‌شوان‌اشتاین الهام گرفته‌اند. لودویگ دوم بخش قابل‌توجهی از بودجه سلطنتی را به‌ساخت این قلعه اختصاص داده بود. ساختار این قصر شامل مواردی همچون ۱۴ سالن اصلی، ۲۰۰ اتاق، نقاشی‌ها، تزیینات چوبی و موارد بیشتر می‌شود؛ موضوعی که در زمان بازدید از قلعه حتما باید در نظر داشت؛ چراکه سر زدن به‌تمامی این موارد زمان بسیار زیادی را طلب می‌کند. سالانه بیش از یک میلیون نفر از قلعه نوی‌شوان‌اشتاین بازدید می‌کنند.

شاه لودویگ دوم نسبت به بقیه پادشاهان کشورهای اروپایی، شخصیتی کاملا متفاوت داشت. او بیشتر از اینکه درگیر فتوحات و موضوعات سیاسی باشد،‌ تلاش می‌کرد تا یک سرزمین رویایی را برای مردم خود به‌وجود آورد. این علاقه لودویگ در شور و اشتیاقش برای مخلوقات رمانتیک و قصه‌های فانتزی ریشه داشت و به‌دنبال تلاش‌های لودویگ برای به‌ثمر رساندن اهداف رویایی خود، عنوان «قصه‌های شاه پریان» برای او انتخاب شد. سازه‌هایی که با معماری لودیوگ دوم بنا شدند از شاهکارهای معماری کلاسیک اروپا به شمار می‌روند.

قلعه هوهن شوان گائو

منبع عکس: Airpano

قلعه هوهن شوآنگائو اقامتگاه تابستانی خاندان سلطنتی باواریا به شمار می‌رود و توسط پدر لودویگ دوم یعنی ماکسیمیلیان دوم ساخته شده است. شاه ماکسیمیلیان دوم، قلعه هوهن شوآنگائو را در بر فراز تپه‌های شوانگائو و در کنار دریاچه آلپسی (Alpsee Lake) بنا کرد. ماکسیمیلیان این منطقه را برای اولین بار در سال ۱۸۲۹ کشف کرد؛ زمانی که او هنوز ولیعهد بود.

عشق شاه ماکسیملیان به‌زیبایی‌های طبیعی سرزمین شوآنگائو، او را به‌ساخت قلعه خودش در سال ۱۸۳۳ وادار کرد. این قلعه با الهام از معماری نئوگوتیک برخی از کاخ‌های انگلیسی ساخته شده است و به‌ اندازه سایر قلعه‌های منطقه باواریا، تماشایی و باشکوه نیست. با وجود تمامی این موارد، معماری داخلی این قصر واقعا زیبا است و همه‌ساله، بازدیدکنندگان پرشمار خود را شگفت‌زده می‌کند. به‌دستور پادشاه لودیوگ دوم، روی سقف این قلعه آسمانی پرستاره طراحی شده است تا لودیوگ دوم در هنگام خواب، از زیبایی ستاره‌ها و ماه لذت ببرد.

قلعه نوی شوان اشتاین در باواریای آلمان

منبع عکس: Airpano

در قصر هوهن شوآنگائو، اتاق ملکه با جلوه‌های آبی، صورتی و قرمز رنگ‌آمیزی شده است تا سفرهای پادشها ماکسیمیلیان به‌‌ترکیه و یونان در سال‌های ۱۸۳۲ و ۱۸۳۳ را یادآوری کند. در این مطلب و از دریچه تور مجازی، به‌شهر فوسن از ایالت باواریا سفر و از قلعه‌های نوی‌شوان‌اشتاین و هوهن شوآنگائو دیدن می‌کنیم.

کجارو مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع AirPano

دیدگاه