قیمت بلیط هواپیما در نوروز گران نمی‌شود

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
قیمت بلیط هواپیما در نوروز گران نمی‌شود

طبق اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیط هواپیما در نوروز ۱۴۰۱ افزایش نخواهد داشت.

محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در جریان برگزاری مراسم ۱۲ بهمن در محل فرودگاه مهرآباد از عدم افزایش قیمت بلیط هواپیما برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ خبر داد. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با تعیین نرخ بلیط هواپیما چنین گفت:

کف نرخی هم با دقت و نظارت سازمان هواپیمایی بررسی می‌شود، ما نمی‌توانیم از حداقل‌ها عبور کنیم چون به هر حال پرواز، هزینه بیمه، سوخت و غیره را دارد و هیچ ایرلاینی با توجه به هزینه‌ها نمی‌تواند ارزان‌فروشی کند، چون این امر حوزه ایمنی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، اما رقابت در ایام پرتقاضا و کم‌تقاضا طبیعت کار هوانوردی است.

طبق گفته این مقام مسئول سقف نرخی در دامنه قیمت‌ها اعلام شده و در شورای عالی هواپیمایی هم به تصویب رسیده است و سازمان هواپیمایی بر آن نظارت دارد. همچنین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بر عدم افزایش قیمت بلیط هواپیما در نوروز ۱۴۰۱ تاکید کرد.

محمدی‌بخش در ادامه سخنانش به موضوع ناوگان هوایی کشور اشاره کرد و چنین گفت:

یکی از موضوعات مذاکرات، بحث حمل و نقل هوایی هم هست، اما ما دراین‌باره منتظر نمانده‌ایم و خبر جدیدی هم از ایرباس دریافت نکرده‌ایم، اما آن‌ها قاعدتا باید به تعهدات و وعده‌هایشان عمل کنند. البته برای توسعه ناوگان هوایی و افزایش تعداد هواپیماها، منتظر مذاکرات نیستیم و گام‌هایی را برداشته‌ایم که خبر خوب دراین‌باره را تا پیش از نوروز به مردم اعلام می‌کنیم. 

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه