با تور مجازی از دریاچه پاول در آمریکا دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی شنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از دریاچه پاول در آمریکا دیدن کنید

دریاچه پاول، دومین دریاچه مصنوعی بزرگ آمریکا محسوب می‌شود که با مناطق زیبای اطرافش، به‌یکی از محبوب‌ترین مناطق تفریحی جهان تبدیل شده است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۲/۱ به‌روزرسانی شده است.

دریاچه پاول، مخزن آبی بزرگی محسوب می‌شود که بر فراز رودخانه کلرادو، در مرز بین یوتا و آریزونا واقع شده است. این دریاچه از مقصدهای پرطرفدار در ایالت آریزونا به‌حساب می‌آید که سالانه دو میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. از دریاچه پاول به‌عنوان دومین دریاچه مصنوعی بزرگ آمریکا، بعد از دریاچه «مید» یاد می‌شود. همراه کجارو باشید تا در این قسمت از تورهای مجازی، به‌ دریاچه پاول سفر کنیم و از زیبایی‌های آن لذت ببریم.

دریاچه پاول بعد از جاری شدن سیلی خروشان از دره گلن (Glen Canyon)، در محل سد گلن کنیون به‌وجود آمد و در نتیجه این اتفاق، تفرجگاه ملی گلن کنیون در سال ۱۹۷۲ میلادی شکل گرفت. تفرجگاه ملی گلن کنیون از جاهای دیدنی ایالت آریزونا است که تابستان هر سال به یکی از مقاصد تفریحی محبوب گردشگران تبدیل می‌شود.

نام دریاچه پاول جهت ادای احترام به جان وسلی پاول (John Wesley Powell) برای این جاذبه انتخاب شده است. وسلی پاول یک کهنه‌سرباز جنگ داخلی آمریکا بود که در سال ۱۸۶۹ میلادی و با استفاده از سه قایق چوبی، در این دریاچه کاوش کرد و اولین نقشه موجود از آن منطقه را به‌وجود آورد. دریاچه پاول یک منبع ذخیره آب برای ایالت‌های حوضه بالایی رودخانه کلرادو (کلرادو، یوتا، وایومینگ و نیومکزیکو) به شمار می‌رود. 

کار احداث دریاچه مصنوعی پاول در سال ۱۹۵۶ با تاسیس سد گلن کنیون به‌ارتفاع ۱۷۸ متر آغاز شد و در دهه‌ ۱۹۶۰ پایان یافت. ساخت سد گلن کنیون، جاری شدن و پر از آب شدن دریاچه ایجاد شده در آن منطقه و نام‌گذاری آن دریاچه با اسم «جان وسلی پاول» تا سال ۱۹۸۰ میلادی به‌طول انجامید. تاسیس سد گلن کنیون و دریاچه مصنوعی پاول، چالش‌های خاص خودش را به‌همراه داشت؛ چراکه تعدادی از مردم آمریکا از این تصمیم ناراضی بودند و‌ از آن به‌عنوان آسیب به‌تعادل طبیعت یاد می‌کردند.

تصویری از رودخانه پاول از بالا

سد و دریاچه نام‌برده به‌منظور تحقق اهداف بلندمدت تاسیس شدند. دریاچه پاول بسته‌ به فصل و میزان بارندگی فصلی می‌تواند تا ۳۰ کیلومتر مکعب آب را ذخیره کند. تعداد زیادی از فعالان صنعت گردشگری، دریاچه پاول را جاذبه‌ای بی‌مثل و مانند در مقیاس جهانی توصیف کرده‌اند؛ فعالیت‌های صورت گرفته برای احداث سد گلن و دریاچه پاول، دیدنی‌های منحصربه‌فردی را در این منطقه به‌وجود آورده که دسترسی به‌آن‌ها اصلا ساده نیست؛ همین موضوع باعث آفرینش مکان‌هایی بکر در این منطقه شده است. در این مطلب و از طریق تور مجازی، به‌تمامی نقاط دریاچه پاول دسترسی دارید و به‌سادگی می‌توانید از آن بازدید کنید.

کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه