برگزاری جشن نوروزگاه ۱۴۰۱ در بجنورد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
برگزاری جشن نوروزگاه ۱۴۰۱ در بجنورد

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از برگزاری جشن نوروزگاه ۱۴۰۱ با مشارکت هیئت‌های چهار نفره از کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، گرجستان، تاجیکستان و ترکیه در بجنورد خبر داد.

سعید پورآبادی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان شمالی، روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که جشن نوروزگاه ۱۴۰۱ با مشارکت هیئت‌های چهار نفره از کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، گرجستان، تاجیکستان و ترکیه در بجنورد برگزار خواهد شد. وی در این رابطه اذعان داشت:

بر اساس رایزنی‌هایی که انجام شده، یک هیئت ۲۵ نفره از کشور قزاقستان شامل استانداران و معاونان و سرمایه‌گذارانی از این کشور به‌همراه هیئت‌های چهار نفره از کشورهای ترکمنستان، گرجستان، تاجیکستان و ترکیه در نوروزگاه امسال خراسان شمالی شرکت می‌کنند. 

پورآبادی با برشمردن معرفی آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ منطقه به عموم مردم، زائران و گردشگران به‌عنوان اهداف این برنامه، به برگزاری این نوروزگاه‌ها در مناطق مختلف استان از جمله در «بوستان بش قارداش» و «آیینه‌خانه مفخم» بجنورد اشاره کرد و افزود:

تدارک خیابان غذا در خیابان مشرف به آیینه‌خانه مفخم بجنورد یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های نوروزی ۱۴۰۱ در مرکز استان خراسان شمالی است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان شمالی همچنین تاکید کرد:

با بررسی موضوع برگزاری نوروزگاه در کارگروهی تخصصی، اقدامات لازم برای تحقق این امر از سوی دستگاه‌های مرتبط صورت می‌گیرد و برنامه‌ریزی برای سفر هیئت‌ها به خراسان شمالی انجام می گیرد.

شایان ذکر است که خراسان شمالی پیش از این سابقه میزبانی رویداد مشترک فرهنگی نمایشگاه صنایع‌دستی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی «اکو» را نیز در کارنامه خود داشته است.

مطالب مرتبط:

منبع انتخاب

دیدگاه