با تور مجازی از صومعه سرگیف پوساد در روسیه دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی چهار شنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از صومعه سرگیف پوساد در روسیه دیدن کنید

صومعه سرگیف پوساد است با تاریخچه‌ای قابل‌توجه‌، از برجسته‌ترین دیدنی‌های شهر مسکو به شمار می‌رود.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۲۳ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱ به‌روزرسانی شده است.

سرگیف پوساد (Sergiev Posad) یکی از محله‌های تاریخی و دیدنی شهر مسکو به شمار می‌رود. تعداد زیادی از رخدادها و جنگ‌های مهم تاریخی تا ولادت شخصیت‌های مهم فرهنگ و تاریخ روسیه به این محله مربوط می‌شود. کلیسای سرگیف (St. Sergius) بدون شک مهم‌ترین ساختمان فرهنگی تاریخی این منطقه است.

این کلیسا یک «لاورا» (صومعه‌های خوشه‌ای در کشور روسیه) است و با عنوان «ترینیتی لاورا» یا «صومعه تثلیث» شناخته می‌شود. معماری زیبا در کنار تاریخچه قابل‌توجه و قرارگیری در محله سرگیف پوساد از مواردی هستند که این صومعه را به یک جاذبه مهم در شهر مسکو بدل می‌کنند. همراه کجارو باشید تا در جدیدترین قسمت از تورهای مجازی، از این کلیسا دیدن می‌کنیم.

تاریخچه ساخت کلیسای سن سرگیف به قرن ۱۴ میلادی باز می‌گردد. داستان ساخت کلیسای مذکور با یک مرد جوان با نام وارفولومی (Vafrfolomey) آغاز می‌شود. شخصی که بعدها و با نام سرگی (Sergy) تصمیم گرفت تا ایده‌هایی با محوریت خدمت رایگان مردم به‌‌یکدیگر و داشتن پشتکار در زندگی را تبلیغ کند. این شخص بعد از مرگ پدر و مادرش در یک کابینِ بسیار ساده زندگی می‌کرد تا اینکه ایده‌هایش به اشخاص مختلف منتقل شد و او مابین افراد پرتعدادی از سراسر کشور روسیه طرفدار پیدا کرد. سرگی در همان کابین کوچک که زندگی می‌کرد یک صومعه‌ چوبی ساخت؛ صومعه‌ای که به‌مرور بزرگ‌ و بزرگ‌تر شد.

حدود ۱۰۰ سال بعد و در جریان نبرد کوزوو، راهبان کوزوویی کلیسای چوبی سرگی را به یک کلیسای سنگی بزرگ تبدیل و پناهجویان کوزویی را که از آسیب‌دیدگان جنگ بودند، به این کلیسا منتقل کردند. بعدها این صومعه با نام تثلیث سرگیف لاورا شناخته شد. شخصیت‌های تاریخی پرتعدادی مثل ایوان چهارم (ایوان مخوف) از این بنا دیدن کرده‌اند. با گذر زمان و اسکان اشخاص بیشتر در این صومعه، کلیسای سن سرجویس معروف‌تر شد و پادشاهان و اشخاص برجسته روسیه نیز به‌همین منظور ساختمان کلیسا را گسترش می‌دادند. درمجموع، این صومعه دارای ۵۰ ساختمان مختلف است؛ ساختمان‌هایی که هر یک از آن‌ها بنا به‌دلایلی خاص برپا شدند.

تصویری از کلیسای سن سرجیوس

منبع عکس: Airpano

نکته جالب درباره صومعه سن سرگیف این است که محله سرگییف پوساد بعد از ساخته شدن این کلیسا به‌وجود آمد؛ به‌طوری که ابتدا کلیسای سن سرگیف ساخته شد و بعدها محله نام‌برده حول محور کلیسا شکل گرفت.

در این مطلب و از دریچه تور مجازی می‌توانید از کلیسای سن سرگیف بازدید کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه