امکان گرفتن وام برای سفر فراهم شد

فاطمه کرمی
فاطمه کرمی سه شنبه، ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۳
امکان گرفتن وام برای سفر فراهم شد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از فراهم شدن امکان قانونی برای دریافت تسهیلات سفر خبر داد.

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، از فراهم شدن امکان دریافت وام مختص سفر خبر داد و در این رابطه گفت:

فرایندهای قانونی و مسیرهایی که برای اخذ وام سفر لازم بود طی شده و میزان مبلغ و زمان آن در حال پیگیری است و تا دو هفته دیگر نهایی می‌شود. ممکن است افراد ترجیح دهند با توجه به شرایط اقتصادی‌شان، به‌صورت یک‌جا یا اقساطی هزینه سفر را بدهند. مثلا برخی افراد امکان اینکه یک‌باره هزینه سفر بدهند را ندارند؛ اما اگر شرایطی برای آن‌ها فراهم شود که بتوانند در چندماه، به‌صورت قسطی این هزینه را پرداخت کنند، به سفر می‌روند. به‌این‌منظور تسهیلاتی در نظر گرفته شده که در قالب وام سفر به افراد داده خواهد شد.

شالبافیان در ادامه بیان کرد

 سال گذشته یک طرح آزمایشی برای دستگاه‌هایی که مخاطبان خاص (مانند آتش‌نشانی، تاکسی‌داران، بازنشستگان و...) دارند اجرا شد تا بتوانیم مشکلات‌شان را احصا کنیم، چراکه پیش از این بارها درباره وام‌های سفر یا تسهیلات سفر طرح‌هایی اجرا شده بود که به مشکل برخورد کرده و موفق نبودند. این‌بار طرح را در سکوت اجرا کردیم تا بدانیم چطور باید مشکلات آن را حل کرد.

معاون گردشگری در پایان افزود:

در تلاش هستیم تا این امکان برای همه مردم فراهم شود. ممکن است طرحی در مرحله آزمایشی موفق باشد اما وقتی عمومی می‌شود موفق عمل نکند. وضعیت مالی مردم به‌گونه‌ای‌ست که شاید سفر در اولویت هزینه‌کرد آن‌ها نباشد. ممکن است این طرح از نظر چرخشی در سطح کلان نتواند توفیقی را که مورد انتظار است، برآورده کند اما اشکالاتی که در طرح‌های قبلی بوده را تا حد امکان برطرف کرده‌ایم. در حال حاضر با شرایطی روبه‌رو هستیم که قدرت خرید مردم تغییر کرده است. شاید عده‌ای نخواهند از آن استفاده کنند، این ایراد طرح نیست. عمومیت پیدا کردن یا نکردن طرح به‌دلیل متغیرهای کلان و اقتصادی است، نه اینکه طرح و ایده مشکل داشته باشد. عمومیت پیدا کردن این طرح متضمن متغیرهای بیشتری است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه