هشدار هواشناسی در خصوص سفر به کرمان

نادر نینوایی
نادر نینوایی سه شنبه، ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۳
هشدار هواشناسی در خصوص سفر به کرمان

در پی پیش‌بینی بارش باران و برف در استان کرمان، لازم است از سفرهای غیرضروری و توقف در حاشیه رودخانه‌های این استان خودداری شود.

اداره کل هواشناسی استان کرمان در پی پیش‌بینی بارش باران و برف، هشدار سطح زرد صادر و به ساکنان این استان توصیه کرد از سفرهای غیرضرور و توقف در حاشیه ها رودخانه‌ها خودداری کنند.

بر اساس این اطلاعیه، ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، وزش باد، کاهش دما و بارش در سطح استان کرمان آغاز و تا اوایل هفته آینده به‌طور متناوب ادامه خواهد داشت. بارش در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

این ناپایداری‌ها تا شنبه ۱۹ آذرماه ادامه خواهد داشت و منطقه اثر آن شامل نیمه شمالی، غرب و جنوب استان به‌ویژه شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار و ماهان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن آب از بالادست و لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی به واسطه بارش برف وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود در استان کرمان از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و به ارتفاعات و حواشی رودخانه‌ها نروند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه