عکس‌های تماشایی از آغاز سال نو میلادی در دنیا

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند پنجشنبه، ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
عکس‌های تماشایی از آغاز سال نو میلادی در دنیا

سال نوی میلادی یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها در کشورهای جهان است که همراه با مراسم گوناگون، در روز اول ژانویه گرامی داشته می‌شود.

در سال ۴۵ پیش از میلاد و در دوران امپراتوری روم باستان، هم‌زمان با اجرای تقویم ژولیوس سزار، مجلس سنا روز یکم ژانویه را به‌عنوان اولین روز از سال انتخاب کرد. در واقع، این تاریخ زمانی بود که افراد و مقامات، مناصب رسمی خود را دریافت می‌کردند و مجلس سنا نیز در همین روز تشکیل می‌شد. روز یکم ژانویه در سراسر عمر امپراتوری روم غربی و شرقی تا به امروز، با عنوان نخستین روز سال به‌قوت خود باقی مانده است.

بسیاری از غیرمسیحیان و افرادی که از تقویمی به‌غیر از تقویم گرگوری استفاده می‌کنند، تصور می‌کردند که روز کریسمس، همان روز نخست سال میلادی است؛ این در حالی است که میان این دو، تفاوتی چندروزه وجود دارد. اگرچه زادروز میلاد مسیح (ع) در ۲۵ دسامبر مبدا تاریخ مسیحیان محسوب می‌شود، روز اول سال میلادی مصادف با یکم ژانویه است؛ به این معنی که گاهشماری میلادی از روز ولادت مسیح (ع) محاسبه می‌شود؛ همان‌گونه که مبدا تاریخ مسلمانان هجرت پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه است؛ اما روز اول سال مصادف با روز نخست ربیع‌الاول یا روز نخست فروردین‌ماه است.

در سراسر جهان، تنها چند کشور از جمله ایران و افغانستان از تقویم گرگوری استفاده نمی‌کنند. تقریبا تمامی کشورهای جهان روز اول سال میلادی را تعطیل رسمی اعلام کرده‌اند و آن را گرامی می‌دارند. روز نخست سال میلادی، با جشنواره‌ها و مراسم فراوانی همراه می‌شود و یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها به شمار می‌رود. تزیینات و آذین‌بندی‌ خیابان‌ها و مکان‌های عمومی شهرها، پایکوبی و موسیقی و تشکیل کارناوال‌های گوناگون، امری معمول در آغاز سال نوی میلادی است و این شور و هیاهو، عمدتا از روز کریسمس آغاز می‌شود و تا هفتم ژانویه ادامه می‌یابد. در ادامه، تصاویری زیبا از جشن سال نوی میلادی در کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است که توجه شما را به آن‌ها جلب خواهیم کرد.

جشن سال نوی میلادی در سیدنی

نورافشانی مراسم سال نو در استرالیا

جشن سال نو در مالزی

مراسم سال نوی میلادی در اروپا

جشن سال نوی میلادی در یونان

تماشاگران اروپایی در حال تماشای مراسم سال نو

جشن سال نو در نیویورک

نورافشانی مراسم سال نو در سواحل استرالیا

جشن سال نو در سیدنی استرالیا

جشن سال نو در خیابان‌های انگلیس

نور افشانی مراسم سال نو در آریکا

کاخ کرملین و مراسم سال نوی میلادی

تزیینات سال نو در مسکو

کودکی در حال انجام تزیینات سال نو

مراسم و نورافشانی سال نوی میلادی در آمریکا

تصاویری که تماشا کردید، بخشی از مراسم باشکوه سال نوی میلادی در کشورهای مختلف جهان بود. شما نیز اگر تجربه حضور در این مراسم و جشنواره‌ها را دارید، نظر و دانسته‌های خود را با ما و سایر کاربران کجارو به‌اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط:

دیدگاه