تصاویر تماشایی از کریسمس در کشورهای مختلف جهان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند سه شنبه، ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
تصاویر تماشایی از کریسمس در کشورهای مختلف جهان

کریسمس مهم‌ترین جشن آیین مسیحیان و مراسمی مملو از نورها و رنگ‌های بانشاط است که در بسیاری از کشورهای جهان گرامی داشته می‌شود.

کریسمس جشنواره‌ای سالانه برای بزرگداشت میلاد عیسی مسیح (ع) است که عمدتا در ۲۵ دسامبر هرسال، به‌عنوان جشنی مذهبی و فرهنگی میان میلیاردها نفر در سراسر جهان برگزار می‌شود.  اکثر مسیحیان از نظر مذهبی و همچنین بسیاری از غیرمسیحیان از نظر فرهنگی، روز کریسمس را گرامی می‌دارند و این روز بخشی جدایی‌ناپذیر از بازه زمانی تعطیلات زمستانی به‌حساب می‌آید. روز کریسمس در بسیاری از کشورهای جهان تعطیل عمومی است. در کشور ایران نیز کریسمس توسط برخی از خانواده‌ها جشن گرفته می‌شود. باشکوه‌ترین جلوه‌های کریسمس در ایران را می‌توان در محله جلفای اصفهان به تماشا نشست.

فرضیه‌های مختلفی در مورد تاریخ تولد مسیح (ع) وجود دارد؛ با این حال در اوایل قرن چهارم، اصحاب کلیسا تاریخ را ۲۵ دسامبر را برای تعیین کردند. واقعیت این است که برای مسیحیان هدف و دلیل گرامی‌داشت کریسمس، اهمیت بیشتری نسبت به آگاهی از تاریخ دقیق آن دارد. مسیحیان بر این باورند که  خداوند به‌عنوان کفاره گناهان بشریت، به‌شکل انسان به دنیا آمده است. ازاین‌رو، آن‌ها نیز تلاش می‌کنند تا با تزکیه نفس و آراستگی جسم، شروعی دوباره داشته باشند و فارغ از گناه‌ها و آلودگی‌ها، تولد تازه‌ای را برای خود رقم بزنند. 

کریسمس جشنواره‌ای از رنگ‌ها و نورها است که شهرهای مختلف جهان، آن را با تزیینات و سلایق گوناگون برگزار می‌کنند. رنگ‌های سنتی کریسمس مانند سبزی کاج، سفیدی برف و قرمزی قلب، جزو لاینفک این مراسم محسوب می‌شوند. رنگ‌هایی نظیر طلایی و نقره‌ای نیز همراه سایر رنگ‌های متالیک، بسیار رایج هستند. در تزیینات کریسمس تصاویری از کودکی عیسی مسیح (ع)، بابانوئل، انواع چراغ‌ها و لامپ‌های تزیینی و ستاره بیت لحم نیز به‌طور معمول به‌کار می‌رود؛ با این وجود، بی‌گمان مهم‌ترین و آشناترین نماد کریسمس، درخت کاج همیشه‌سبز آن است که نخستین‌بار در سال ۱۵۳۹ میلادی توسط پیروان مکتب پروتستان، وارد فرهنگ مسیحیت شد. بسیاری از تاریخ‌دانان مسیحی، این نماد را بازمانده‌ای از فرهنگ باستانی بت‌پرستان می‌دانند که با المان‌های مسیحیت مانند ستاره بیت لحم و نشانه‌هایی از فرشتگان درآمیخته است.

ایام کریسمس، یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید و گشت‌و‌گذار در کشورهای مختلف محسوب می‌شود و خیابان‌های شهر، شور و نشاطی وصف‌ناشدنی و زیبایی‌هایی تماشایی دارند. در ادامه همراه ما باشید تا از تصاویر کریسمس در اقصی‌نقاط جهان لذت ببرید.

کریسمس در آستانه قزاقستان

کریسمس  در ایالات متحده آمریکا

کریسمس در شهر پاریس

ساعت قدیمی و کریسمس در آمریکا

درخت کریسمس در مقابل کنگره آمریکا

کریسمس در کره جنوبی

کریسمس در پاریس

اتوبوس دوطبقه در لندن در ایام کریسمس

درخت کریسمس  در فرانسه

کریسمس در شهرهای اسپانیا

کریسمس در ایتالیا

کریسمس در اسپانیا، شهر مادرید

آدم برفی کریسمس در خیابان‌های برزیل

درخت کریسمس در مرکز خریدی ایتالیا

خانه عروسکی کریسمس در آمریکا

امیدواریم که تصاویر کریسمس در کشورهای مختلف جهان مورد پسند شما قرار گرفته باشد. نظر و تجربیات خود را درباره این مراسم باشکوه آیینی با ما و سایر کاربران کجارو به‌اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه