سفر بین‌‌شهری اسنپ، تپسی و ماکسیم، ممنوع شد

فاطمه کرمی
فاطمه کرمی پنجشنبه، ۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۲
سفر بین‌‌شهری اسنپ، تپسی و ماکسیم، ممنوع شد

پلیس راهور ناجا با ارسال نامه‌ای به پلیس‌راه‌های سراسر کشور اعلام کرد که جابه‌جایی مسافر بین‌شهری از سوی تاکسی‌های آنلاین همچون اسنپ، تپسی و ماکسیم ممنوع است.

پلیس راهور ناجا با ارسال نامه‌ای به پلیس‌راه‌های سراسر کشور از ممنوعیت جابه‌جایی مسافر بین‌شهری از سوی تاکسی‌های آنلاین همچون اسنپ، تپسی و ماکسیم خبر داد. بر اساس این نامه، از تردد خودروهای پلاک شخصی حامل مسافر جلوگیری خواهد شد. همچنین در نامه پلیس راهور ناجا درباره جابه‌جایی مسافر توسط خودروهای پلاک شخصی تاکید شده است که حمل‌ونقل مسافر تحت نظارت شرکت‌های خصوصی و اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی، ماکسیم و... در حوزه حمل‌و‌نقل برون‌شهری خارج از ضوابط و ممنوع است. رئیس پلیس راهور ناجا، فعالیت مسافربرهای شخصی را موجب افزایش تصادف در محورهای برون‌شهری اعلام کرد؛ همچنین تضییع حقوق رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی فعال در حوزه مسافری نیز از دیگر دلایل این ممنوعیت عنوان شده است.

در همین راستا از پاسگاه‌های پلیس‌راه خواسته شده است تا ضمن رعایت ملاحظات ایمنی و حفاظتی، از تردد خودروهای پلاک شخصی که در جاده‌های برون‌شهری اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند، جلوگیری شود.

زین پس فعالیت به‌عنوان راننده در جاده‌های کشور نیازمند طی مراحل قانونی و دریافت مجوزهای لازم از قبیل «کارت سلامت راننده»، «کارت هوشمند رانندگی»، «دفترچه ثبت ساعت» و «گواهی معاینه فنی» است؛ اما تاکسی‌های آنلاین و رانندگان با پلاک شخصی هیچ‌کدام از این مجوزها را ندارند.

این ممنوعیت در‌حالی به‌تازگی ابلاغ شده که برخی از تاکسی‌های اینترنتی مدت‌هاست نسبت به جا‌به‌جایی مسافران در مسیرهای برون‌شهری اقدام می‌کنند. اسنپ از شهریور‌ماه ۱۴۰۱ امکان سفر بین‌شهری را کلید زده و به‌تازگی تبلیغات گسترده‌ای برای اطلاع‌رسانی نسبت به این موضوع نیز انجام داده است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه