عکس های تماشایی از برلین، پایتخت سرسبز آلمان

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۱
عکس های تماشایی از برلین، پایتخت سرسبز آلمان

برلین یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود که به‌عنوان پایتخت آلمان، مملو از جاذبه‌های گردشگری همچون خانه‌های اپرا، گالری‌ها، موزه‌ها و... است.

برلین، پایتخت آلمان، یکی از لیبرال‌ترین و امن‌ترین شهرهای جهان است و از همین رو، به‌سختی می‌توان تصور کرد که این شهر در قرن بیستم برای نزدیک به سه دهه با جنگ سرد دست‌وپنجه نرم می‌کرد. در واقع، بخش اعظم این شهر در جنگ جهانی دوم در اثر بمباران ویران و در سال ۱۹۴۵ بین چهار قدرت بزرگ جهان یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه و شوروی تقسیم شد. با تشکیل دولت‌های مستقل در شرق و غرب آلمان، برلین شرقی به‌عنوان پایتخت آلمان شرقی و برلین غربی به بخشی از آلمان غربی درآمد و در نهایت ساخت دیوار برلین در سال ۱۹۶۱ کلید خورد. این شهر سرانجام در سال ۱۹۹۱ به‌عنوان پایتخت رسمی آلمان انتخاب شد و امروزه بزرگ‌ترین و سبزترین شهر این کشور به حساب می‌آید که حدود ۳۰ درصد از کل مساحت آن را فضای سبز و جنگل‌ها تشکیل می‌دهند.

تنوع فرهنگی در برلین بیشتر از هر شهر دیگر آلمان است؛ به‌طوری که از ۳٫۷ میلیون جمعیت آن، حدود ۸۰۰,۰۰۰ نفر گذرنامه خارجی دارند. مردم ۱۹۰ کشور در این شهر زندگی می‌کنند که از این تعداد حدود ۷۱,۰۰۰ نفر لهستانی و ۱۰۶,۰۰۰ نفر شهروند ترکیه هستند.

برلین بهترین مقصد گردشگری آلمان است و همیشه در طول فصل تابستان، جشنواره اکتبر (اکتبرفست) و کریسمس بسیار شلوغ می‌شود. از محله‌های مدرن و جاذبه‌های گردشگری معروف تا گالری‌ها، خانه‌های اپرا و ارکستر فیلارمونیک برلین، انتخاب‌های زیادی برای تفریح و سرگرمی در پایتخت آلمان وجود دارد و این تنوع و امکانات فوق‌العاده مناسب باعث شده است که گردشگران زیادی از سراسر جهان بازدید از برلین را در برنامه خود قرار دهند.

برلین که در شبکه شهرهای خلاق یونسکو گنجانده شده است، از معدود شهرهای دنیا با سه میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. این میراث جهانی عبارت‌اند از جزیره موزه، مجتمع مسکونی مدرنیسم برلین، کاخ‌ها و پارک‌های پوتسدام و برلین. یکی دیگر از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری برلین، «گالری ایست ساید» ‌(East Side Gallery) است که با ۱۳۱۶ متر طول به‌عنوان بزرگ‌ترین گالری روباز جهان شناخته می‌شود. بیش از ۱۰۰ نقاشی دیواری از هنرمندان سراسر جهان در این بخش از برلین به نمایش درآمده است. علاوه بر این، باغ وحش برلین، پربازدیدترین باغ وحش اروپا به حساب می‌آید که در ۸۲ هکتار وسعت آن بیش از ۲۰,۰۰۰ حیوان نگهداری می‌شود. ۱۸۰ موزه نیز در این شهر وجود دارد که بخشی از سفر گردشگران را به خود اختصاص می‌دهند.

پلی بزرگ با دو برج مناره ای در برلین

دروازه برلین در طول روز

کلمه برلین به زبان انگلیسی در ورودی یکی از موزه های برلین

عمارتی تاریخی با چند گنبد در برلین

عکس های قدیمی روی دیوار یادبود برلین

عمارتی با گنبد آبی در مجاورت رودخانه

بخشی از دیوار برلین

نمای عمارتی تاریخی با چندین ستون در برلین

معماری مدرن یکی از ساختمان های برلین

عمارتی بزرگ در نورپردازی شب در برلین

عمارتی تاریخی با گنبد آبی در برلین

سفر به برلین به‌لطف وجود انواع جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌ها را برای هر گردشگری رقم می‌زند. اگر شما نیز شانس بازدید از این شهر زیبای اروپایی را داشته‌اید، می‌توانید خاطرات و تجربه‌های خود را با کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه