نمایشگاه «خوشمزه‌ها» تا شب یلدا ادامه دارد

فاطمه کرمی
فاطمه کرمی جمعه، ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۵
نمایشگاه «خوشمزه‌ها» تا شب یلدا ادامه دارد

نمایشگاه «خوشمزه‌ها و بامزه‌ها» از ۲۱ تا ۳۰ آذرماه، همه‌روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در بوستان گفت‌وگو در حال برگزاری است. 

سال‌ها است در آستانه مراسم مختلف سنتی، نمایشگاه‌های محتلفی مانند «بهاره»، «پاییزه» و غیره در گوشه و کنار شهر برای عرضه و فروش اقلام مختلف بر پا می‌شود. نمایشگاه‌ «خوشمزه‌ها و بامزه‌ها» نیز از این دسته نمایشگاه‌‌ها محسوب می‌شود.

امیرحسین کفایتی، مدیر اجرایی نمایشگاه، هدف از برگزاری این رویداد را «حذف واسطه‌ها» برای ارائه قیمت‌های مناسب‌تر به مشتریان عنوان کرد و گفت:

در این نمایشگاه تولیدکنندگان خود به عرضه محصولات‌شان می‌پردازند. کما اینکه هدف از هر نمایشگاهی که با این سبک و سیاق بر پا می‌شود کاهش هزینه مصرف‌کنندگان است. برگزاری این قبیل رویدادها، هم به رونق تولید کمک می‌کند، هم به‌لحاظ اقتصادی برای مصرف‌کننده به‌صرفه‌تر است. «معرفی فرهنگ اقوام مختلف ایران»، «گسترش ایران‌گردی و توریسم» و «معرفی تولیدات استان‌ها و آشنایی با خواص مغزهای مختلف» از دیگر انگیزه‌های برگزاری این رویداد است.

وی در ادامه افزود:

نمایشگاه «خوشمزه‌ها و بامزه‌ها» قریب به یک دهه است که در ایام منتهی «شب یلدا» درمجموعۀ بوستان گفت‌وگو یا محل دائمی نمایشگاه‌های تهران کار خود را آغاز می‌کند. امسال بیش از ۷۰ غرفه برای عرضه خشکبار، آجیل، شیرینی، تنقلات و سوغات شهرستان‌های مختلف فعال‌اند.

کفایتی همچنین میزان بازدید، استقبال و رضایت مردم برای حضور در این نمایشگاه را «مطلوب اما با سختی بسیار» و شرایط جامعه برای تولیدکنندگان را «نابسامان» عنوان کرده بود.

نمایشگاه «خوشمزه‌ها و بامزه‌ها» از ۲۱ تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ همه‌روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران، واقع در بوستان گفت‌وگو پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه