رکوردشکنی عجیب ایرانیان در سفر به ترکیه

نادر نینوایی
نادر نینوایی چهار شنبه، ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۴
رکوردشکنی عجیب ایرانیان در سفر به ترکیه

در ۱۰ ماه اول سال جاری میلادی، بیش از دو میلیون ایرانی از ترکیه بازدید کردند که ۱۳۱ درصد بیش از مدت مشابه در سال گذشته است.

بیش از دو میلیون ایرانی در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی از ترکیه بازدید کرده‌‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته، ۱۳۱ درصد رشد داشته است.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به‌تازگی گزارشی از آمار گردشگری ترکیه منتشر کرده است که نشان می‌دهد در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۴۰ میلیون گردشگر خارجی از ترکیه بازدید کرده‌اند که این رقم نسبت به‌مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۸۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش آمار گردشگری ترکیه، آلمانی‌ها، روس‌ها، بریتانیایی‌ها، بلغارستانی‌ها و ایرانی‌ها نیز به‌ترتیب در جایگاه اول تا پنجم بیشترین تعداد مسافران خارجی ترکیه از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ میلادی را به خود اختصاص داده‌اند. استانبول، آنتالیا و استان موغله نیز سه مقصد محبوب گردشگران خارجی ترکیه از ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی بوده‌اند.

ترکیه پیش‌بینی کرده است تا پایان سال جاری میلادی، مجموعا ۵۰ میلیون گردشگر خارجی از این کشور بازدید خواهند کرد و از این طریق، درآمد ۴۴ میلیارد دلاری نصیب ترکیه خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع قطبنما

دیدگاه