فقط ۱۷۰۰ پکیج سفر جام جهانی در ایران فروخته شد

نادر نینوایی
نادر نینوایی دوشنبه، ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۵
فقط ۱۷۰۰ پکیج سفر جام جهانی در ایران فروخته شد

با اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صرفا ۱۷۰۰ پکیج‌ جام‌جهانی از سوی آژانس‌های مورد تایید فروخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از فروش ۱۷۰۰ پکیج‌ جام‌جهانی از سوی آژانس‌های مورد تایید خبر داد. به‌گفته پرهام جانفشان،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکنون ۱۲۰۰ هایاکارت صادر شده و ۵۰۰ هایاکارت نیز در حال صادر شدن است.  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هماهنگی وزارت امور خارجه در حال رایزنی با وزارت امور خارجه قطر برای تسریع در روند صدور هایاکارت برای مسافران ایرانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به اینکه وزارت گردشگری در جام‌جهانی 2022 قطر نسبت به جام‌جهانی گذشته با برنامه‌تر عمل کرده و ۶ آژانس خوش‌نام و با سابقه در جام جهانی را به‌عنوان آژانس‌های منتخب فروش تورهای جام جهانی معرفی کرد، افزود:

دیگر آژانس‌ها‌، باید تحت پوشش این ۶ آژانس‌ مادر اقدام به فروش پکیج جام جهانی کنند.

به‌گفته جانفشان، از این ۶ آژانس منتخب علاوه بر برگزاری کلاس‌های توجیهی، ضمانت‌نامه‌هایی نیز دریافت شده است. او با اشاره به دریافت برخی شکایت‌ها از سوی مردم نیز گفت:

این شکایت‌ها عمدتا از سوی افرادی بوده‌اند که از آژانس‌های منتخب بلیط تهیه نکرده‌ و خودشان اقدام به خرید و رزرو هتل کرده‌اند. در این میان، وزارت میراث فرهنگی پاسخگوی مسافرانی است که تور خریداری کرده باشند و قصد دارند از طریق این تورها به کشور قطر بروند.

مدیرکل با اشاره به استقرار یک گروه از سوی این وزارتخانه در فرودگاه امام خمینی، تصریح کرد:

این گروه به‌عنوان متصدی و هماهنگی امور در فرودگاه حضور دارند که به مردم اطمینان‌خاطر بدهند که مشکلی در رفتنشان وجود ندارد.

فروش ۱۷۰۰ پکیج جام جهانی در حالی مطرح می‌شود که پیش از این رستم قاسم‌خانی، وزیر راه و شهرسازی از پیش‌بینی کرده بود که۵۰۰ هزار ایرانی به جام جهانی قطر سفر کنند.

مطالب مرتبط:

منبع قطبنما

دیدگاه