اعلام هشدار زرد هواشناسی در بوشهر

نادر نینوایی
نادر نینوایی سه شنبه، ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۸
اعلام هشدار زرد هواشناسی در بوشهر

هشدار افزایش ناپایداری‌های جوی در بوشهر در قالب بارش باران، افزایش سرعت باد و تلاطم دریا در روزهای پایانی هفته اعلام شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در خصوص افزایش ناپایداری‌های جوی در قالب بارش باران و احتمال آبگرفتی معابر عمومی، افزایش سرعت باد و تلاطم دریا در روزهای پایانی هفته هشدار داد.

هادی سالاری، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، اظهار کرد:

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا با وزش بادهای شمالی روی خلیج فارس، به‌خصوص سواحل مرکزی و جنوبی استان، دریا متلاطم است. ضمن اینکه طی این مدت در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد:

از روز چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی به استان، ضمن افزایش پوشش ابر و سرعت وزش بادهای جنوبی، وقوع بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد در روزهای پنجشنبه و جمعه مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد:

در پی این بارندگی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن رواناب محلی در برخی نقاط، لغزندگی جاده ها ، احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه های سبک و ناپایدار به‌دلیل وزش باد، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی حساس به بارش باران، افزایش تلاطم و ارتفاع موج دریا وجود دارد.

سالاری آسمان را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و طی صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد. به گفته وی، جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی در برخی ساعات ۱۸ تا ۵۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و در سواحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۱۸۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود، افزود:

سه‌شنبه در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۵۴، مد اول ساعت ۱۱:۵۰، جزردوم ساعت ۱۴:۲۰ و مد دوم ساعت ۲۲:۲۵ خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه