وزارت خارجه از ایرانیان خواست به استرالیا سفر نکنند

نادر نینوایی
نادر نینوایی پنجشنبه، ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۴
وزارت خارجه از ایرانیان خواست به استرالیا سفر نکنند

وزارت امور خارجه ایران، به شهروندان ایرانی توصیه کرد از سفر به استرالیا خودداری کنند.

وزارت امور خارجه ایران، به شهروندان ایرانی برای سفر به استرالیا توصیه هایی ارائه کرد و از اتباع ایرانی خواست که به این کشور سفر نکنند.

 در بخشی از گزارش وزارت امور خارجه در این ارتباط آمده است:

 برای ورود به استرالیا گذرنامه معتبر و نسخه چاپی روادید صادر شده توسط مقامات استرالیا را همراه داشته باشید. در صورتیکه نیاز به اقامت بیشتر از مدت تعیین شده در روادید دارید ، قبل از اتمام مدت روادید نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

این گزارش می‌افزاید:

فعالیت گروههای افراطی و نژادپرست در استرالیا گزارش شده است. ازاین‌رو، تهدیدات افراطی، توهین‌های نژادپرستانه و امکان تعرض در هر مکان و زمان ممکن است، رخ دهد.

در ادامه گزارش وزارت امور خارجه ضمن ارائه توصیه‌هایی به کسانی که قصد سفر به استرالیا دارند آمده است:

 استرالیا مقررات سخت گیرانه ای در زمینه قرنطینه گیاهی، غذایی و دارویی اعمال می‌کند و جریمه‌های سنگینی برای نقض این مقررات قرار داده است. ازاین‌رو، برای اجتناب از پرداخت جریمه، توصیه می‌شود پیش از سفر به استرالیا، با مطالعه محدودیت‌های اقلام غذایی و دارویی، از آوردن اقلام ممنوعه خودداری کنید؛ در پروازهای بین المللی که عازم استرالیا است، فرم هایی در خصوص اقلام و ارز همراه مسافر توزیع می‌شود و باید مسافر آن را تکمیل کند. توصیه می‌شود این فرم را به‌صورت کامل و صحیح پر کنید. اعلام نکردن اقلام همراه ممکن است به جریمه سنگین منتهی شود.

برای اطلاع دقیق‌تر در خصوص جزییات توصیه‌های ارائه شده برای سفر به استرالیا می‌توانید به سایت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه