عدم افزایش قیمت هتل‌ها در نوروز ۱۴۰۱

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
عدم افزایش قیمت هتل‌ها در نوروز ۱۴۰۱

رئیس جامعه هتل‌داران کشور اعلام کرد که قیمت هتل‌های سراسر کشور برای نوروز سال آینده افزای نخواهد یافت.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران ایران با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت اقامت در هتل‌ها در مهرماه ۱۴۰۰، از عدم افزایش مجدد قیمت‌ها در نوروز خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

تغییر نرخ اقامت در هتل‌ها مهر ماه اعلام و دامنه آن از ۱۰ تا ۳۰ درصد متناسب با وضعیت هتل از حیث استانداردسازی و اخذ گواهی استاندارد کیفیت خدمات تعیین شده بود و البته برخی از هتل‌ها همین افزایش قیمت را هم اعمال نکردند.

حمزه‌زاده با اشاره به نقش اجرای قانون معافیت از مالیات ارزش افزوده در عدم افزایش قیمت اقامت هتل‌ها و خدماتی که شامل این معافیت می‌شود، تاکید کرد:

برخی از هتلداران این تصور را داشتند که معافیت مالیاتی تنها شامل نرخ اتاق خواهد بود؛ در صورتی که بر اساس بررسی‌های انجام شده این معافیت شامل تمام خدمات اقامتی می‌شود. خدمات اقامتی می‌تواند تمام فعالیت های هتل‌های ۱ تا ۳ ستاره اعم از رستوران، کافه، اتاق و تمامی فعالیت‌ها و خدمات اقامتی که یک هتل ارائه می‌دهد را دربرگیرد.

رییس جامعه هتلداران کشور معافیت مالیاتی را کمک مهمی به افزایش قدرت خرید مسافران دانست و گفت:

با اجرای شدن آن علاوه بر آنکه ۹ درصد ارزش افزوده روی نرخ اتاق‌های هتل‌های یک تا سه ستاره حذف می‌شود، این میزان از تمام خدمات هتلی، غذا و غیره نیز حذف خواهد شد بنابراین خود به خود قیمت‌ها ۹ درصد کاهش می‌یابد.

جمشید حمزه‌زاده با اشاره به رایزنی‌ها با کمیسیون اقتصادی مجلس برای اخذ معافیت مالیاتی هتل های چهار و پنج ستاره، اظهار کرد:

با اعمال واکسیناسیون در سراسر کشور ضریب اشغال هتل‌ها هم‌اکنون به حدود ۴۵ درصد رسیده است که به نظر می‌رسد در ماه های پایانی سال کاهش و دوباره در ابتدای سال جدید افزایش داشته باشد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه