بانجی جامپینگ های تهران | آدرس + ساعت کاری و قیمت

زهرا مهری نیاری
زهرا مهری نیاری جمعه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
بانجی جامپینگ های تهران | آدرس + ساعت کاری و قیمت

بانجی جامپینگ فعالیتی با سطح انرژی بالا است؛ اگر به‌دنبال تفریحی پر آدرنالین و هیجان‌انگیز در تهران هستید، توصیه می‌شود بانجی جامپینگ های تهران را امتحان کنید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ توسط نگین توکلی به‌روز رسانی شده است.

بهترین بانجی جامپینگ های تهران کدامند؟

از بهترین بانجی جامپینگ های تهران می‌توان به بانجی جامپینگ توچال، بانجی جامپینگ برج میلاد، بانجی جامپینگ سعادت‌آباد (آدرنالین پارک) و بانجی جامپینگ نهج البلاغه اشاره کرد.

تهران به‌عنوان پایتخت ایران، امکانات ورزشی و تفریحی متنوعی را در خود جای داده است که همگی جزو جاهای دیدنی تهران به شمار می‌روند. این فعالیت‌ها برای گروه‌های سنی مختلف و متناسب با هر نوع روحیه و سلیقه‌ای در نقاط مختلف تهران در نظر گرفته شده‌اند. از جمله هیجان‌انگیزترین این فعالیت‌ها می‌توان به بانجی جامپینگ اشاره کرد.

بانجی جامپینگ از‌ فعالیت‌هایی محسوب می‌شود که افراد پر انرژی و ریسک‌پذیر به‌دنبال آن می‌روند و مخاطبان خاص خود را دارد. در تهران چهار سکوی پرش بانجی جامپینگ در حال فعالیت هستند. اگر ترس از ارتفاع ندارید و می‌خواهید یک پرش فوق‌العاده و پر‌هیجان را در بانجی جامپینگ های تهران تجربه کنید، در این مقاله از کجارو همراه ما باشید.

بهترین بانجی جامپینگ تهران:

بانجی جامپینگ چیست؟

پرش از بانجی جامپینگ

منبع عکس: cnn.com

بانجی جامپینگ یا به عبارتی سقوط آزاد، ورزش و تفریحی پرهیجان و متفاوت است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. بانجی جامپینگ (Bungee Jumping) در زبان انگلیسی از دو کلمه بانجی (Bungee) به‌معنای «نوعی طنابِ کشی» و جامپینگ (Jumping) به‌معنای «پریدن» تشکیل شده است.

در این فعالیت، افراد ماجراجو و ریسک پذیر با استفاده از طنابی خاص که به بدنشان متصل است، خود را از ارتفاع زیاد به پایین پرتاب می‌کنند. خاصیت ارتجاعی این طناب سبب می‌شود انرژی پرشی فرد هنگام سقوط به‌آرامی دفع شود و در هوا معلق بماند؛ اما تا قبل از توقف کامل خاصیت ارتجاعی طناب باعث برگشت قسمتی از مسیر می‌شود و شخص را تا نیمه مسیر به‌سمت بالا می‌کشد، این حالت چند بار تکرار می‌شود تا انرژی پرشی کاملا دفع و شخص متوقف شود. این پرش از مکان‌های مختلفی مانند سکو پرش، پل، جرثقیل، برج، بالگرد و... انجام می‌شود. می‌توان گفت هرچه ارتفاع بیشتر باشد، بدنتان آدرنالین بیشتری ترشح می‌کند و پرش هیجان‌انگیزتری را تجربه خواهید کرد. باید اشاره کرد که هر کسی جرئت امتحان این تفریح هوایی را ندارد؛ اما امتحان کردن آن برای یک بار، تجربه‌ای خاطره‌انگیز برایتان رقم خواهد زد.

بانجی جامپینگ در زبان انگلیسی از دو کلمه بانجی (Bungee) به‌معنای طناب کشی و جامپینگ (Jumping) به‌معنای پریدن ساخته شده است

بانجی جامپینگ اولین بار در سال ۱۹۷۹ توسط چهار نفر از اعضای کلوپ ورزش‌های خطرناک دانشگاه آکسفورد، به‌صورت غیرقانونی و از پل کلیفتون شهر بریستول انگلستان با ارتفاع ۷۶ متر انجام شد؛ اما در سال ۱۹۸۶ شخصی نیوزلندی به نام ای جی هکت (AJ Hackett)، پرش‌های زیادی را در دنیا انجام داد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها پرش از برج ایفل بود. او توانست اولین باشگاه بانجی جامپینگ را در نیوزلند افتتاح کند. در سال ۱۳۸۶ برای اولین بار بانجی جامپینگ ایران در مجموعه تفریحی توچال فعالیت خود را آغاز کرد و جالب است بدانید نخستین فردی که پرش از این بانجی جامپینگ را تجربه کرد، بدلکار معروف، زنده‌یاد «پیمان ابدی» بود.

بانجی جامپینگ های تهران

بانجی جامپینگ توچال

  • ارتفاع: ۴۰ متر
  • شماره تماس: ۰۹۱۹۹۰۹۰۲۶۰
  • ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۱، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۳
  • آدرس: بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، بام تهران (مشاهده روی نقشه)

بانجی جامپینگ بام توچال

منبع عکس: dunro.com

توچال یکی از مجموعه‌های بزرگ تفریحی در تهران است که انواع تفریحات مانند اسکی، تله‌‌کابین، سورتمه تهران، تله‌سیژ، بانجی جامپینگ، بگ جامپ، بیلیارد، تیراندازی، تنیس روی میز، کیوب کلاب، وی آرسیمولیشن، زیپ لاین و... را در خود جای داده است. بانجی جامپینگ این مجموعه در سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی شد و اولین بانجی جامپینگ در ایران محسوب می‌شود. این باشگاه در ایستگاه اول تله کابین توچال به نام بام تهران قرار گرفته است و در کنار سکوی بانجی جامپینگ تقریحات دیگری مانند بگ جامپ (سقوط آزاد روی تشک)، ترامپولین، سنگ‌نوردی و… وجود دارند. بانجی جامپینگ توچال با ارتفاعی بالغ بر ۴۰ متر، کاملا استاندارد طراحی و ساخته شده است و امکاناتی مانند ایربگ، تشک و مربیان حرفه‌ای را نیز شامل می‌شود. 

بانجی جامپینگ توچال در فاصله اندکی بعد از افتتاح، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های تهران شناخته شد که البته در ابتدا بانوان اجازه استفاده از آن را نداشتند و پس از پیگیری فراوان، این ممنوعیت رفع شد. لازم است بدانید برای استفاده از بانجی جامپینگ توچال باید حداقل ۴۰ و حداکثر ۸۰ کیلوگرم وزن داشته باشید؛ همچنین این بانجی جامپینگ در روزهای بارانی و برفی به‌منظور رعایت نکات ایمنی فعالیت نمی‌کند.

بانجی جامپینگ برج میلاد

  • ارتفاع: ۲۸۰ متر
  • شماره تماس: ۰۹۱۹۲۰۶۴۳۶۶
  • ساعات کاری: لطفا رزرو شود
  • آدرس: بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد (مشاهده روی نقشه

    بانجی جامپینگ برج میلاد

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم، عکاس: عرفان کوچاری

از هیجان‌انگیزترین و پرطرفدارترین بانجی جامپینگ‌های تهران می‌توان بانجی جامپینگ برج میلاد را نام برد. برج میلاد که بلندترین برج‌ ایران شناخته می‌شود، امکانات تفریحی متعددی در طبقات مختلف دارد که از مهیج‌ترین آن‌ها می‌توان به بانجی جامپینگ اشاره کرد. ارتفاع پرش یا همان دکل پرش ۱۲ متر است؛ اما در واقع فرد ورزشکار در ارتفاع ۲۸۰ متری از زمین، در هوا آویزان می‌شود. طبق اطلاعات منتشر شده، تجهیزات بانجی جامپینگ برج میلاد از استاندارد و ایمنی بالا برخوردار است و علاقه‌مندان با وزن ۴۵ کیلوگرم تا ۱۳۵ کیلوگرم می‌توانند از بانجی جامپینگ برج میلاد استفاده کنند.

بانجی جامپینگ سعادت‌آباد (آدرنالین پارک)

  • ارتفاع: ۴۰ متر
  • وب‌سایت: www.gmaxpark.com
  • شماره تماس: ۰۹۱۹۲۰۶۴۳۶۶
  • ساعات کاری: قبل از مراجعه تماس بگیرید
  • آدرس: سعادت‌آباد، بلوار پیام، نرسیده به میدان بهرود (مشاهده روی نقشه)

بانجی جامپینگ آدرنالین پارک

منبع عکس: gmaxpark.com

مجموعه تفریحی-ورزشی «آدرنالین پارک» در شمال تهران در ضلع شرق میدان بهرود با دکل‌های بلند خود به آسانی قابل‌مشاهده است. آدرنالین پارک در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در زمینی به مساحت ۱,۰۰۰ متر مربع شروع به فعالیت کرد. این پارک در منطقه دو تهران قرار دارد و اولین مجموعه بازی‌ها و ورزش‌های هیجانی در پایتخت محسوب می‌شود. بازی‌ها و ورزش‌های این مجموعه به‌قدری هیجان‌انگیز است که همه باعث بالا رفتن سطح آدرنالین در بدنتان می‌شود. از جمله بازی‌های هیجان‌انگیز این مجموعه می‌توان به بانجی جامپینگ اشاره کرد که دکلی به ارتفاع ۶۰ متر دارد؛ اما پرش از ارتفاع ۴۰ متری انجام می‌شود. در این بانجی جامپینگ امکان پرش از دو سمت فراهم شده است و ضریب ایمنی بالا از نکات مثبت آن است.

بانجی جامپینگ نهج البلاغه

  • ارتفاع: ۶۵ متر
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۳۵۰۷۴
  • ساعات کاری: ۸ تا ۲۳
  • آدرس: بلوار حکیم غرب، بعد از خروجی یادگار امام، فاز دو بوستان نهج البلاغه (مشاهده روی نقشه)

بانجی جامپینگ بوستان نهج‌البلاغه

منبع عکس: irna.ir

پارک نهج‌البلاغه یکی از بوستان‌های زیبا و دیدنی تهران به شمار می‌رود. این بوستان سرسبز از بهترین مکان‌ها برای گذراندن اوقات فراغت است که امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی مانند شهربازی، سینما ۶ بعدی، مسیر دوچرخه سواری و... را شامل می‌شود. پل معلق نهج البلاغه یا آسمان یکی از جاذبه‌های اصلی این بوستان محسوب می‌شود که با قدم زدن روی آن می‌توانید برج میلاد، برج آزادی و کوه‌های شمیران را تماشا کنید.

روی این پل تفریحات هیجان‌انگیزی از قبیل بانجی‌جامپینگ، راپل، سوئینگ و صعود در نظر گرفته شده است. بانجی جامپینگ بوستان نهج‌البلاغه در نیمه پل و در ارتفاع ۶۵ متری قرار دارد. قبل از پرش از این بانجی جامپینگ فشارخون‌تان اندازه‌گیری می‌شود و بعد از اطمینان پیدا کردن از سلامت شما، امکان پرش از آن برای شما فراهم می‌شود. باید در نظر داشته باشید که حداکثر وزن افراد برای پرش از بانجی جامپینگ نهج‌البلاغه ۱۲۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده است.

قیمت بانجی جامپینگ تهران

نام سکوی پرشقیمت بلیط (به تومان)
 بانجی جامپینگ بام توچال ۲۷۰,۰۰۰ تا ۳۳۰,۰۰۰ تومان (پاییز ۱۴۰۱)
بانجی جامپینگ برج میلاد (اسکای پارک)
  • وزن تا ۷۰ کیلوگرم : ۶۸۰,۰۰۰ تومان
  • وزن بین ۷۰ تا ۹۰ کیلوگرم: ۷۸۰,۰۰۰ تومان
  • وزن بین ۹۰ تا ۱۳۰ کیلوگرم: ۹۸۰,۰۰۰ تومان
  • بانجی جامپینگ دو نفره: ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

بانجی جامپینگ سعادت‌آباد (آدرنالین پارک)
  • وزن تا ۷۰ کیلوگرم : ۶۸۰,۰۰۰ تومان
  • وزن بین ۷۰ تا ۹۰ کیلوگرم: ۷۸۰,۰۰۰ تومان
  • وزن بین ۹۰ تا ۱۳۰ کیلوگرم: ۹۸۰,۰۰۰ تومان
  • بانجی جامپینگ دو نفره: ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان
بانجی جامپینگ نهج البلاغه۳۸۰,۰۰۰ تومان  (پاییز ۱۴۰۱)

قیمت بانجی جامپینگ های تهران (۱۴۰۲)

بانجی جامپینگ بانوان در تهران

بانجی جامپینگ بانوان

منبع عکس: ilna.news

بانجی جامپینگ در بین بانوان طرفداران زیادی دارد و بانوان زیادی هستند که دوست دارند خطر کنند. آمار نشان می‌دهد بانوان کمتر از آقایان از تصمیم خود برای پرش منصرف می‌شوند. نکته قابل‌ توجه اینکه برای اولین بار در ایران، رکورد آسیایی در ورزش بانجی جامپینگ توسط دختری ۱۲ ساله به نام «تارا بختیاری» به ثبت رسید.

در همان روزهای نخست فعالیت بانجی جامپینگ توچال، امکان پرش بانوان از آن دکل گرفته شد و برخی علت این ممنوعیت را رعایت شئونات اسلامی عنوان کردند. بعدتر، در بانجی جامپینگ بوستان ولایت از زمان افتتاح، پرش برای بانوان آزاد بود و به همین دلیل پس از پیگیری‌های مدوام مدیران مجموعه توچال و طی گذشت مراحل مختلف، استفاده از بانجی جامپینگ توچال نیز برای بانوان آزاد شد. در حال حاضر استفاده از تمامی بانجی جامپینگ‌های تهران برای بانوان آزاد است و افراد پر انرژی و حادثه‌جو می‌توانند از آن‌ها پرش کنند.

محدودیت سنی بانجی جامپینگ

شاید عموم مردم بر این باور باشند که ورزش بانجی جامپینگ فقط مناسب قشر جوان است و افراد مسن نمی‌توانند از ارتفاعات زیاد به پایین بپرند؛ ولی با بررسی رکورد‌های ثبت شده در گینس متوجه می‌شویم که هیچ محدودیت سنی در انجام این فعالیت وجود ندارد. «مور کیت» مردی ۹۶ ساله است که در سال ۲۰۱۰ میلادی بانجی جامپینگ انجام داد و نامش در گینس به ثبت شد.

در ایران بیشتر بانجی جامپینگ‌ها محدودیت سنی ۱۴ تا ۹۰ سال را برای این ورزش هیجان‌انگیز و پر ریسک در نظر گرفته‌اند تا از خطرهای احتمالی پیشگیری کنند.

فیلم بانجی جامپینگ در تهران

دانلود ویدیو 360p

بلندترین بانجی جامپینگ تهران

با توجه به ارتفاع ۲۸۰ متری برج میلاد می‌توان از بانجی جامپینگ آن به‌عنوان بلندترین بانجی جامپینگ تهران یاد کرد. این ارتفاع به‌قدری زیاد است که هر فردی ریسک پریدن از آن را به جان نمی‌خرد. ارتفاع زیاد بانجی جامپینگ برج میلاد منظره‌ای زیبا از تهران بزرگ را پیش‌روی شما خواهد گذاشت که این خود، یکی از نقاط مثبت و جذاب این بانجی جامپینگ محسوب می‌شود.

پیش نیازهای لازم جهت استفاده از بانجی جامپینگ

  • نداشتن بیماری خاص اعم از بیماری‌های قلبی، فشار خون، مشکلات مفصلی و... 
  • ارائه توضیحات کامل در رابطه با سوابق بیماری‌
  • نداشتن پلاتین در قوزک پا
  • نداشتن عمل چشم در شش ماه اخیر 
  • برخورداری از سلامت فیزیکی کامل
  •  رعایت محدودیت قد و وزن با توجه به سایت بانجی جامپینگ و نوع امکانات
  • داشتن حداقل سن ۱۴ سال و بیشتر
  • مصرف نکردن مواد مخدر، مسکن‌های خیلی قوی یا داروهای روان‌گردان
  • مصرف نکردن مشروبات الکلی در ۲۴ ساعت گذشته
  • پوشیدن لباس راحت و متناسب با آب و هوا
  • پوشیدن لباس مناسب با شئونات اسلامی و عدم همراه داشتن اشیا و زیورآلات قیمتی
  • پوشیدن جلیقه‌هایی به نام هارنس فول بادی که در سایت ارائه می‌شود.
  • بستن ساق بند، قوزک بند و طناب بانجی با ظرفیت فشار ناگهانی

تجهیزات بانجی جامپینگ

منبع عکس: vecteezy.com

در این مقاله به معرفی و بررسی بانجی جامپینگ‌های تهران پرداختیم؛ اگر تجربه پرش از این بانجی جامپینگ‌ها را دارید، آن را در قسمت نظرات با کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

منبع عکس: donya-e-eqtesad.com

پرسش‌های متداول

ارتفاع بانجی جامپینگ برج میلاد چند متر است؟

بانجی جامپینگ برج میلاد، ۲۸۰ متر ارتفاع دارد.

قیمت بانجی جامپینگ تهران؟

قیمت بانجی جامپینگ تهران در سال ۱۴۰۲ از ۶۰۰ هزار تومان به بالا است.

پرش بانجی جامپینگ از کجا انجام می‌شود؟

این پرش از مکان‌های مختلفی مانند سکو پرش، پل، جرثقیل، برج، بالگرد و... انجام می‌شود.

نخستین بانجی جامپینگ چه زمانی ابداع شد؟

بانجی جامپینگ اولین بار در سال ۱۹۷۹ توسط چهار نفر از اعضای کلوپ ورزش‌های خطرناک دانشگاه آکسفورد، به‌صورت غیرقانونی از پل کلیفتون شهر بریستول انگلستان با ارتفاع ۷۶ متر انجام شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه