با تور مجازی به تورنتو سفر کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به تورنتو سفر کنید

تورنتو برگ‌ترین شهر کانادا و پایتخت فرهنگی و اقتصادی این کشور محسوب می‌شود که سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است.

تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا و پس از مکزیکوسیتی، نیویورک، لس‌آنجلس و شیکاگو، پنجمین شهر بزرگ آمریکای شمالی است. در سال ۱۹۹۸ و زمانی که تورنتو به‌سرعت در حال توسعه بود، ۶ شهرستان واقع در این منطقه با یکدیگر ادغام شدند و کلان‌شهری جدید را به‌وجود آوردند که به «کلان‌شهر تورنتو» یا Greater Toronto Area» (GTA)» مشهور شد. با کجارو همراه شوید تا از دریچه تور مجازی، به کلان‌شهر تورنتو سفر کنید.

شهر تورنتو ۲٫۴۸ میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب سایر شهرستان‌های منطقه کلان‌شهر تورنتو، جمعیت آن به ۵٫۵ میلیون نفر نیز می‌رسد. این شهر چندفرهنگی، به‌عنوان امن‌ترین شهر آمریکای شمالی شناخته می‌شود. بیش از ۱۴۰ زبان و گویش در شهر تورنتو صحبت می‌شود و ۳۰ درصد شهروندان این شهر، در خانه به زبانی غیر از انگلیسی یا فرانسوی تکلم می‌کنند.

تورنتو پایتخت سیاسی کشور کانادا نیست؛ بااین‌حال پایتخت فرهنگی، تفریحی و اقتصادی این کشور محسوب می‌شود. این شهر که در ساحل شمال غربی دریاچه «انتاریو» قرار گرفته است، شهری نسبتا مدرن به حساب می‌آید که تاریخ تاسیس آن به قرن هجدهم میلادی باز می‌‌گردد؛ زمانی که اراضی آن برای اولین‌بار توسط پادشاهی بریتانیا از «میسیساگاس نیو کریدیت» خریداری شد. بعدها این شهرک تازه‌تاسیس، به شهر «یورک» تبدیل شد و توسط جانشین فرماندار کانادا، «جان گریوز سیمکو»، پایتخت جدید کانادای شمالی لقب گرفت. در سال ۱۸۳۴، یورک با شهرستان‌های مجاور خود ادغام شد و به نام فعلی آن تغییر نام پیدا کرد.

عکس پانوراما از تورنتو

عکس‌ از وب‌سایت airpano

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر تورنتو، «برج CN» است که ارتفاع آن به ۵۵۳٫۳۳ متر می‌رسد. این برج که یکی از بلندترین برج‌های مستقل جهان محسوب می‌شود، در سال ۱۹۷۶ تکمیل شد و برای ۳۴ سال لقب مرتفع‌ترین سازه دوران را به خود اختصاص داد؛ اکنون CN پس از برج خلیفه و برج کانتون، بلندترین برج جهان محسوب می‌شود و نمادی از خط افق تورنتو و کشور کانادا است که سالانه از میلیون‌ها گردشگر پذیرایی می‌کند.

یکی دیگر از رکوردداران تورنتو، «خیابان یونگ» است که تا سال ۱۹۹۹ به‌عنوان طولانی‌ترین خیابان جهان با ۱,۸۹۶ کیلومتر، در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده بود؛ گرچه برخی هنوز ادعا می‌کنند که یونگ طولانی‌ترین خیابان جهان است. آنان ادعا دارند که خیابان «HW11» نیز بخشی از خیابان یونگ است.

عکس‌ از وب‌سایت airpano

دشوار است که هنگام قدم زدن در خیابان‌های تورنتو، به شهر پنهان شده زیر پاهای خود نیاندیشید. بنا بر کتاب‌ رکورد‌های گینس، شهر زیرزمینی «پث» (PATH) به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع خرید زیرزمینی جهان شناخته می‌شود که با ۲۸ کیلومتر محوطه خرید و ۳۷۱,۶۰۰ متر مربع فضای خرده‌فروشی، گردشگران را به حیرت وامی‌دارد. در حقیقت تنها فضای خرده‌فروشی مرکز خرید پث، به‌اندازه مرکز خرید رقیب یعنی «وست ادمونتون» (West Edmonton) است.

بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه، از مغازه‌های تایپ‌و‌تکثیر گرفته تا تعمیرات کفش، در پث یافت می‌شود و حدود ۵,۰۰۰ نفر در آن مشغول به‌کار هستند. مجتمع تجاری پث به‌صورت سالانه، میزبان بزرگ‌ترین فستیوال دست‌فروشی جهان است.

تصویر پانوراما از پایتخت اقتصادی کانادا

عکس‌ از وب‌سایت airpano

در پایان باید به آبشار نیاگارا نیز اشاره کرد در فاصله دو ساعت از مرکز شهر واقع شده است؛ اما همچنان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های تورنتو محسوب می‌شود. این آبشار دارای بالاترین میزان جریان در میان آبشارهای جهان است و بیش از ۱۶۵ متر ارتفاع دارد.

اکنون با استفاده از پنجره‌ای که در ابتدای این مقاله قرار گرفته است، قادر خواهید بود تا از شهر چندفرهنگی تورنتو در کانادا بازدید کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می‌گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مندید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه