دوازده شهر اروپایی مناسب سفر پاییزی

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
دوازده شهر اروپایی مناسب سفر پاییزی

بازدید از اروپا در نیمه دوم سال، ضمن برخورداری از فرصت بازدید منظره بی‌نظیر پاییز، به‌علت برودت هوا و کاهش میزان سفر ارزان‌تر است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بازدید از اروپا در هر فصل تماشایی است؛ سواحل ماسه سفید در تابستان و بازارهای کریسمس پوشیده از برف در زمستان هر کسی را وسوسه می‌کند تا بلیط هواپیما به یکی از این مقصدها بخرد؛ اما سفر در پاییز و لذت تماشای زیباترین شاخ و برگ پاییزی در کل جهان لذتی دیگری دارد. همچنین در این  فصل به‌علت سردی هوا، تعداد گردشگران کمتر است و به‌دنبال آن هزینه‌ها هم پایین‌تر هستند. در ادامه ۱۲ مقصد پاییزی در اروپا را که می‌توانید از همین الان برای پاییز بلیط هواپیما آن را رزرو کنید را ذکر کردیم.

دره لوار، فرانسه

دره لور فرانسه که چند در جنوب پاریس واقع شده است، ممکن است یکی از عجیب‌ترین نقاط در سراسر اروپا باشد، به‌ویژه در پاییز. تاکستان‌ها و جنگل‌های این منطقه طیف کاملی از رنگ‌های پاییزی را به نمایش می‌گذارد.

بوداپست، مجارستان

جشنواره‌های پاییزی در بوداپست فراوان است؛ هنر، اسب‌سواری و رویدادهای موسیقی گرفته تا گزینه‌های عجیب و غریب که جشن فوی‌گرا، سوسیس و کیک دودکش (شیرینی سنتی مجارستانی) برگزار می‌شود. پاییز زمان ایدئالی برای گشت و گذار در این کشور است؛ زیرا تابستان در اینجا می‌تواند سوزان باشد، بنابراین مطمئن شوید که از مشهورترین مکان‌های شهر مانند پارک شهر و میدان قهرمانان دیدن ‌کنید. ده‌ها حمام آب گرم بوداپست وقتی هوا سرد است، فوق‌العاده است.

بروژ، بلژیک

رپورتاژ

بروژ یکی دیگر از شهرهایی است که در پاییز دیدنی می‌شوند. این شهر افسانه‌ای قرون‌وسطایی با کوچه‌های سنگ‌فرش، برج‌های کلیسا و برجک‌ها در نور کم‌رنگ بعد از ظهر حتی عاشقانه‌تر به نظر می‌رسد. بروژ چیزی فراتر از یک جشن برای چشم‌ها است؛ مطمئن شوید که از شکلات‌های دست ساز شهر استفاده می‌کنید که وقتی دمای هوا کاهش می‌یابد، طعم آن حتی خوشمزه‌تر و راحت‌تر می‌شود.

اواریا، آلمان

در جنوب آلمان جنگل‌های بی‌پایان آلپاین به رنگ زرد در برابر کوهستان‌های پوشیده شده از برف در این ناحیه، تضاد رنگی بی‌نظیری را خلق کرده‌اند. پاییز فصل مناسبی برای زمان مناسبی برای کوه‌پیمایی در منطقه آلپ و سوار شدن بر کالسکه‌های قدیمی است که با اسب کشیده می‌شوند. در این منطقه همچنین ۲۵ قلعه و کاخ تاریخی نظیر قلعه‌ی نوشوانشتاین، کاخ لیندرهوف، قلعه نورمبرگ و قلعه برگاوسن وجود دارد.

آراگون، اسپانیا

رپورتاژ

آراگون شمال شرقی اسپانیا و در قلب کوه‌های پیرنه در مرز این کشور با فرانسه، در پاییز آب‌وهوایی متعادلی دارد. این منطقه همچنین خانه پارک ملی اوردسا و مونت پِردیدو، اولین پارک ملی اسپانیا، است که نه‌تنها رنگ‌های پاییزی متنوع را به شما نشان می‌دهد، بلکه مکانی مناسب برای دیدن طبیعت وحشی و آبشارهای زنجیروار است.

دوبرونیک، کرواسی

با دمای ۶۵ درجه در پاییز به‌سختی به بیش از یک کت نیاز خواهید داشتو دریا احتمالاً هنوز برای شنا گرم است. دوبروونیک نیز گنجینه‌ای فرهنگی است، به‌ویژه شهر قدیمی با کلیساهای باروک و کاخ‌های اشرافی. این فصل با جشنواره‌های موسیقی، فیلم و غذا کلاسیک همراه است، از جمله جشنواره غذای خوب (۱۴ تا ۲۰ اکتبر) و جشنواره فیلم دوبروونیک (۱۵ تا ۲۰ اکتبر).

لیسبون، پرتغال

آب و هوای آفتابی و معتدل لیسبون مدیترانه‌ای به این معنی است که در پاییز با آب و هوای تقریبا عالی (میانگین دمای هوا از اواسط دهه ۶۰ تا ۷۰) متغیر است. احتمال بارندگی زیاد است، اما اجازه ندهید این موضوع شما را از خرید بلیط هواپیما منصرف کند. در مقابل نرخ رقابتی هتل‌ها به این معنی است که می‌توانید بدون شکستن بانک در یکی از هتل‌های تاریخی جذاب شهر اقامت کنید. این فصل شاه بلوط‌های برشته است.

کامبریا، انگلستان

منطقه دریاچه انگلستان مملو از زیبایی مناظر باورنکردنی است و نور پاییزی آن را بسیار دیدنی‌تر می‌کند. این منطقه افسانه‌ای برای پیاده‌روی الهام‌بخش با دریاچه‌های فراوان احاطه شده توسط تپه‌های پوشیده از طلا و یاقوت سرخ است. Cumbria با مناطق جنگلی زیبا مانند پارک جنگلی Grizedale که دارای کاج سبز و درختان راش مس است و مناظر کوه را به نمایش می‌گذارد، مکانی ایدئال برای بازدید از رنگهای پاییزی است.

پراگ، جمهوری چک

پاییز پراگ برای هر ببیننده‌ای با هر سلیقه‌ای تماشایی است. در پاییز شهر رنگ طلایی به خود می‌گیرد، حال و هوای شهر رمانتیک شده و لذت گشت‌وگذار در پراگ در کنار غذاها و نوشیدنی‌های عالی صدچندان می‌شود. قبل از عزیمت به تپه‌های کاستل هیل به‌منظور تجربه دید ابدی از خانه‌های شهر با سقف قرمزرنگ و همچنین مناره‌های آن، در داخل خود پراگ هم گشتی بزنید.

لوگانو، سوئیس

پاییز این شهر را از دست ندهید و بدون وقفه بلیط هواپیما بخرید! شهر زیبای لوگانو در منطقه‌ی جنوبی سوئیس و در مرز ایتالیا و در کنار دریاچه لوگانو واقع شده است. لوگانو یکی از مقاصد گردشگری خوش‌منظره در هر زمان از سال است، اما دیدار از این ناحیه در فصل پاییز خوبی‌های خودش را دارد؛ گردشگرانی که در اوایل پاییز به لوگانو سفر می‌کنند شانس حضور در جشنواره‌های پاییزی نظیر جشنواره موسیقی این شهر را دارند.

یوکنک، اسلوونی

دهکده یوکنک (Ukanc) در منطقه‌ی کارنیولای بالا در اسلوونی قرار دارد. این منطقه فوق‌العاده زیبا در فصل پاییز با بازتاب رنگ‌های قرمز و طلایی در دریاچه‌ی شفاف، منظره خیره‌کننده‌‌ای دارد. یوکنک محلی برای آغاز سفر یک‌ساعته به آبشارهای ساویکا نیز است. آن‌هایی که به‌دنبال یک کوه‌پیمایی جدی هستند، می‌توانند از این منطقه به دره هفت دریاچه سفر کنند.

اورن‌بودِن، اتریش

اورن‌بودِن در منطقه نقره‌ای اتریش در کوه‌های آلپ قرار دارد. در این ناحیه امکان مشاهده علفزارهای صاف آلپاین به‌همراه هزاران درخت افرا که به رنگ زرد درخشان درآمده‌اند، وجود درد. این درختان بیش از ۶۰۰ سال قدمت داشته و با زرد شدن خود به گردشگران این اخطار را می‌دهند که این آخرین شانس آن‌ها برای کوه‌پیمایی قبل از شروع زمستان طولانی است. میزان گردشگر در این زمان از سال به‌شدت کاهش می‌یابد و این به معنی گرفتن تخفیف فراوان برای مسافرانی با بودجه‌های محدود است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه