با تور مجازی غروب لس آنجلس را تماشا کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی غروب لس آنجلس را تماشا کنید

لس‌آنجلس یکی از کلان‌شهرهای آمریکا است که به‌واسطه شهرسازی مدرن و تاریخ استماری خود، شهرت فراوانی دارد و از قطب‌های فرهنگی و هنری جهان غرب محسوب می‌شود.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۵ به‌روزرسانی شده است.

لس آنجلس در اواخر قرن هجدهم میلادی به‌دست استعمارگران مذهبی اسپانیا تاسیس شد. اسپانیایی‌ها با سخاوت فراوان در صرف واژه‌ها، نام شهر تازه‌تاسیس را «El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles sobre El Río Porciúncula» گذاشتند که به معنی «شهر بانوی ما، ملکه فرشتگان رودخانه پرسیونکولا» است. تاریخ در قبال انرژی‌هایی که صرف تلفظ نام شهر می‌شد، صحبت خاصی ندارد! بااین‌حال جای تعجب نیست که در دوره‌های بعدی، نام این شهر به لس آنجلس اختصار یافت. با کجارو همراه شوید تا از دریچه تور مجازی به لس آنجلس، شهر فرشتگان سفر کنیم.

لس آنجلس تا سال ۱۸۲۰، بزرگ‌ترین شهرک مسکونی کالیفرنیا محسوب می‌شد و به‌واسطه افزایش جمعیت در سال ۱۸۵۰، عنوان شهر را به خود اختصاص داد. امروزه لس‌‌آنجلس بزرگ‌ترین ایالت کالیفرنیا و دومین شهر پرجمعیت آمریکا است؛ بااین‌حال، این شهر از آسمان هنوز هم به دهکده‌ای بزرگ شباهت دارد؛ جایی که خانه‌هایی کوچک در میان تپه‌ها جای‌ خوش کرده‌اند و هرکدام از آن‌ها، یک لس‌آنجلسی اصیل محسوب می‌شوند. این شهر همچون لحافی بزرگ، بر پیکر ایالت کالیفرنیا گسترده شده و آن‌گونه به‌نظر می‌آید که از هزاران تاروپود درهم‌تنیده پدید آمده است. لس‌آنجلس نقطه مرکزی مشخصی ندارد و این موضوع نیز از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن است.

عکس پانوراما از غروب لس آنجلس

عکس‌ از وب‌سایت airpano

بی‌تردید، نام لس‌آنجلس همگان را به یاد هالیوود می‌اندازد. در خیابان‌های این شهر، روزانه بیش از ۵۰ فیلم سینمایی و برنامه تلوزیونی ضبط می‌شود و بی‌اغراق، می‌توان لقب پایتخت سینمای جهان را به آن داد. با این وجود، شهر فرشتگان چیزهای بیشتری از آنچه که در ظاهر نشان می‌دهد، برای عرضه به شهروندان آمریکایی و گردشگران دارد.

سواحل باشکوه و دیدنی لس‌آنجلس، سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جلب می‌کند و پس از نیویورک و میامی، لس‌آنجلس پربازدیدترین شهر ایالات متحده محسوب می‌شود. علاوه بر این، باغ‌های مرکبات، صنعت هوانوردی و صنایع نفت و گاز، لس‌آنجلس را به یکی از قطب‌های اقتصادی آمریکا بدل کرده است.

عکس‌ از وب‌سایت airpano

شهر فرشتگان جاذبه‌های تاریخی چندانی ندارد؛ آنچه این شهر را مشهور می‌کند، شهرسازی، تفریحات، فرهنگ، سینما و هنر است. لس‌آنجلس در مناطق جلگه‌ای منتهی به خلیج احداث شده است و کوهستان‌هایی بلند آن را احاطه می‌کنند. مجاورت خانه‌های ویلایی زیبا با آسمان‌خراش‌های غول‌پیکر و پارک‌های شهری خوش‌آب‌‌وهوا، تناقضی دل‌انگیز در شهر فرشتگان پدید آورده است. فانوس دریایی لس‌آنجلس واقع در بندر این شهر، تنها فانوس دریایی جهان محسوب می‌شود که نوری به رنگ سبز متصاعد می‌کند.

ده‌ها هزار مرکز تفریحی در لس‌آنجلس وجود دارد. زندگی شبانه در مناطق «سیلورلیک»، هالیوود و «سانست» همراه با گروه‌های موسیقی خیابانی در جریان است و روزها نیز گردشگران قادرند تا از «دیزنی‌لند» و «یونیورسال استودیو»، مشهورترین پارک‌های موضوعی جهان، دیدن کنند. گشت‌و‌گذار در سواحل اقیانوس نیز از جمله مهم‌ترین تفریحات در شهر فرشتگان است.

خیابان‌های لس آنجلس

عکس‌ از وب‌سایت airpano

از مشهورترین مناطق لس‌آنجلس می‌توان به «بورلی هیلز» اشاره کرد که برای ساکنان ثروتمند خود مشهور است و خیابان مالهالند در منطقه هالیوود که محل قرارگیری ویلاهای «کوین کاستنر»، «مارلون براندو»، «بروس ویلیس» و سلبریتی‌های دیگر محسوب می‌شود. خیابانی به‌ نام خیابان ستارگان نیز در لس‌آنجلس وجود که دیوارهای آن به دست‌خط کارگردانان بزرگ، بازیگران مطرح و موسیقی‌دان‌های مشهور مزین شده است. علاوه بر این، لس‌آنجلس به‌عنوان یکی از مراکز تجارت جهانی و محل برگزاری مراسم اسکار نیز شناخته می‌شود.

عکس‌ از وب‌سایت airpano

تمامی موارد مذکور، شهر فرشتگان را به شهر تاریخ و افسانه ملقب کرده است؛ شهری که هربار با ترفندی تازه، شهروندان و کردشگران خود را به‌شگفتی وامی‌دارد. با استفاده از پنجره‌ای که در ابتدای این مقاله قرار گرفته است، قادر خواهید بود تا از شهر لس‌آنجلس دیدن کنید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک به اشتراک می‌گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه