صدور کارت واکسن دیجیتال برای متقاضیان سفرهای خارجی

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
صدور کارت واکسن دیجیتال برای متقاضیان سفرهای خارجی

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از راه‌اندازی سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای افرادی خبر داد که طی دو هفته آینده قصد سفر خارج از کشور دارند.

بنا بر اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، افرادی که قبلا واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و قصد سفر به خارج از کشور را دارند، قادر خواهند بود تا با مراجعه به سامانه کارت واکسن وزارت بهداشت، نسبت به دریافت کارت واکسن حاوی QRCode اقدام کنند. آدرس اینترنتی دریافت کارت دیجیتال واکسن حداکثر یک روز پس از ثبت‌نام به افراد پیامک می‌شود.

متقاضیان در هنگام ثبت‌نام باید نسبت به ورود دقیق اطلاعات گذرنامه شامل نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی و شماره گذرنامه اقدام کنند؛ چراکه در صورت عدم تطبیق مندرجات کارت واکسن و گذرنامه، ممکن است از ورود افراد به کشور مقصد جلوگیری شود.

وزارت بهداشت از چندی پیش در نظر دارد تا با ایجاد هماهنگی لازم با نیروی انتظامی، تبادل اطلاعات گذرنامه را به‌صورت خودکار انجام دهد و نیازی به ورود دستی اطلاعات نباشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود اگر طی دو هفته آینده قصد مسافرت خارج از کشور ندارید، تا راه‌اندازی کامل سامانه صبر کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه