برگزاری مراسم هفته گردشگری در قشم با ۲ هفته تأخیر

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۲
برگزاری مراسم هفته گردشگری در قشم با ۲ هفته تأخیر

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری هفته گردشگری در این جزیره با دو هفته تاخیر خبر داد.

مهدی زارعی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به هم‌زمانی روز جهانی گردشگری و ایام اربعین، از برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری با وقفه‌ دو هفته‌ای در جزیره قشم خبر داد. وی در این رابطه اظهار کرد:

با توجه به تقارن هفته گردشگری با اربعین و مناسبت‌های عزاداری دهه آخر ماه صفر در تصمیمی سراسری، مقرر شد برنامه‌های مرتبط با هفته گردشگری از روز ۱۷ مهرماه و هم‌زمان با آغاز ماه ربیع‌الاول به اجرا درآید.

زارعی با اشاره به رکود دو ساله صنعت گردشگری به‌واسطه پاندمی کووید ۱۹ در جهان، روز جهانی گردشگری را هم‌زمان با بروز اولین نشانه‌های پایان سلطه کرونا به‌واسطه واکسیناسیون عمومی در جهان دانست و ابراز امیدواری کرد:

امید به آینده روشن همسو با کم اثر شدن سویه‌های جدید ویروس کرونا، موجب تقویت روحیه و افزایش انگیزه دست‌اندرکاران و فعالان صنعت گردشگری برای آغازی دوباره و سازنده شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اجرای طرح روستای پاک در جزیره به‌عنوان یکی از اهداف زیربنایی این سازمان برای ورود به دوران استقبال از گردشگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این امر را حاصل همکاری مستمر و سازنده همه شاغلان این صنعت در جزیره زیبای قشم دانست و افزود:

همفکری و همکاری تمام بخش‌های سازمان منطقه آزاد قشم، بخش خصوصی و فعالان حوزه گردشگری، می‌توان برای جبران خسارت ناشی از بحران شیوع کرونا بر این صنعت و رونق اقتصاد گردشگری در جزیره برنامه‌ریزی کرد.

شایان ذکر است که در تقویم بین‌المللی، ۲۷ سپتامبر هم‌زمان با پنجم مهرماه با عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری شده است که در ایران معمولا به‌مدت یک هفته گرامی داشته می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه