با تور مجازی از بقایای جنگ جهانی در آب‌های پالائو بازدید کنید

علی گودرزی
علی گودرزی یکشنبه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از بقایای جنگ جهانی در آب‌های پالائو بازدید کنید

بقایای یک هواپیمای جنگی در اعماق آب‌های پالائو حالا به‌یک جاذبه توریستی تبدیل شده است. مکانی زیبا برای شنا و عکاسی که بازدید از آن تنها برای غواصان امکان‌پذیر است.

جمهوری پالائو که در ۸۰۰ کیلومتری کشور فیلیپین قرار گرفته است، منطقه‌ای بسیار جذاب و دیدنی محسوب می‌شود که توریست‌های خاص خودش را دارد. پالائو یک منطقه جزیره‌ای است که توسط حجم عظیمی از آب‌های اقیانوس آرام محاصره شده است. همین موضوع در کنار قرار‌گیری پالائو در مسیر جریان‌های آب‌وهوایی مختلف، سبب پدید آمدن سرزمینی جنگلی و گرمسیری شده است که می‌توان ساعت‌ها در آب‌های اطرافش شنا کرد و از کشف اسرار در آبی بی‌کرانش لذت برد.

پیش‌تر و درقالب تور مجازی به‌پالائو سفر کردیم و از تماشای «معبد سرنوشت» لذت بردیم. حال دوباره به‌این منطقه باز خواهیم گشت؛ اما این بار قرار است سراغ بقایای جنگ جهانی در اعماق آب‌های پالائو برویم! همراه کجارو باشید.

برای دارندگان گواهی‌نامه غواصی و افرادی که مهارت شنا در اعماق آب‌های آزاد را دارند، آب‌های پالائو به یک بهشت می‌‌ماند! مناطق دریایی پالائو با اسرار و دیدنی‌های پرتعدادی که در خود جای داده‌اند، عاشقان تاریخ و بقایای باستانی را سیرآب می‌کنند. در زمان رخ‌دادهای بین‌المللی جنگ‌ جهانی دوم، کشور ژاپن دو پایگاه آبی را در دریاهای پالائو تاسیس کرد. یکی از این پایگاه‌ها به‌آشیانه‌ هواپیماهای جنگی «Kawanishi H8K» تبدیل شد. این پایگاه دقیقا در محلی که حالا جای سکونت ساکنان پالائو به‌حساب می‌آید، تاسیس شده بود. در قسمت جنوبی پایگاه نام‌برده یک آشیانه کوچک برای هواپیماهای مدل Aichi E13A ایجاده شده بود. هواپیماهایی که با نام جِیک (Jake) شناخته می‌شدند.

در اعماق آب‌های پالائو یک فروند از این هواپیماهای جِیک را می‌توان پیدا کرد. مشخص نیست که به‌چه دلیل این هواپیما در پالائو سقوط کرده است؛ برخی احتمال می‌دهند به‌دلیل ناتوانی در فرود یا هنگام بلند شدن و شروع پرواز، این هواپیما در اعماق پهنه اقیانوسی اطراف پالائو سقوط کرده است. بقایای این هواپیما حالا به‌ یکی از جاذبه‌های توریستی پالائو تبدیل شده‌اند؛ محلی بسیار جذاب و زیبا برای دایوینگ و عکاسی.

تصویری از بقایای جنگ جهانی دوم در دریای پالائو

بقای هواپیمای مذکور ابتدا در سال ۱۹۹۴ توسط یک ماهی‌گیر مورد توجه قرار گرفت. این ماهی‌گیر سپس با منتقل کردن چنین موضوعی به‌خبرنگاران محلی پالائو، به‌مشهور شدن این جاذبه توریستی کمک کرد. غواصان و توریست‌هایی که برای دیدن این هواپیما به‌اعماق آب‌‌های پالائو سفر می‌کنند، نباید به‌محیط اطراف این هواپیما آسیب بزنند و همچنین اجازه ندارد تکه‌ای از بقایای این جاذبه توریستی را برای خودشان بردارند.

شاید در حالت عادی سفر به‌چنین منطقه‌ای دشوار و دور از دسترس به‌نظر برسد؛ اما به‌لطف تور مجازی کجارو، می‌توانیم از بقایای جنگ جهانی در آب‌های پالائو دیدن کنیم. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه