گشت و گذار در شهر ساحل‌های فیروزه‌ای با «علی بابا»: کتاب سفر آنتالیا منتشر شد

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
گشت و گذار در شهر ساحل‌های فیروزه‌ای با «علی بابا»: کتاب سفر آنتالیا منتشر شد

پس از استانبول و کیش، «علی بابا» از سومین پرده از سری کتاب سفر خود رونمایی کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

«شرکت سفرهای علی بابا» مدتی است در حوزه گردشگری دست به نوآوری جالبی زده است. این شرکت برای راهنمایی گردشگران و آشنایی آن‌ها با سیر تا پیاز مقصدی که انتخاب کرده‌اند& کتاب سفر منتشر می‌کند. تاکنون دو کتاب سفر استانبول و کیش منتشر شده و خبر خوب اینکه کتاب سفر آنتالیا سومین کتاب سفر این شرکت در ۸۵۶ صفحه منتشر شده است.

این مجموعه کتاب رایگان است و همیشه هم رایگان خواهد ماند. این کتاب‌ها به‌صورت دیجیتال و نسخه آفلاین ارائه می‌شوند و بدون دغدغه دسترسی به اینترنت همیشه قابل استفاده هستند. در دورافتاده‌ترین نقاط هم می‌توانید از این کتاب استفاده کنید. مجموعه کتاب سفر علی‌بابا کتاب‌های مرجعی هستند که لازم نیست از صفحه اول تا آخر آن را مطالعه کنید تا اطلاعات مورد نیازتان را پیدا کنید. صفحات کتاب طوری طراحی شده‌اند که شما با استفاده از فهرست‌ها و گزینه‌های تعاملی مختلف، بتوانید به‌راحتی جواب سوال‌هایتان را با یکی دو کلیک پیدا کنید. همچنین ویژگی‌هایی مثل چک‌لیست‌های مختلف و صفحه یادداشت داخلی هر فصل، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کتاب را شخصی‌سازی کنید.

کتاب سفر چیست؟

کتاب سفر از چک لیست آغاز سفر و معرفی آب‌وهوای آن منطقه شروع و به یادداشت انتهایی و نوشتن تجربه زیستی شما از سفر ختم می‌شود. بهترین زمان سفر به آن نقطه، یافتن ارزان‌ترین مسیرها، معرفی مسیرهای ترکیبی مثل استفاده از قطار و کشتی که کمتر اطلاعاتی درباره آن‌ها موجود است، جزو نقاط قوت مجموعه کتاب سفر است. راهنمای سفر از مرزهای زمینی یا با استفاده از اتومبیل شخصی و قوانین راهنمایی و رانندگی ترکیه هم بخشی از مطالب کتاب سفر است.

این مجموعه کتاب سفر به معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرها اکتفا نکرده است؛ فهرست کاملی از هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها، مراکز خرید و نحوه دسترسی به آن‌ها و جلوه‌هایی از فرهنگ و هنر و فستیوال‌های شهری را نیز فراهم کرده است. به‌علاوه خوانندگان می‌توانند حتی به مراکز درمانی در ضمیمه اطلاعات تاریخی دسترسی داشته باشند. اطلاعاتی درباره قوانین مورد نیاز شما در ترکیه، مسائل مربوط به ویزای توریستی و تمدید آن، فوت‌وفن‌های مربوط به هر سفر یا هشدارها و از آن مهم‌تر پرهیزهای لازم با عنوان «حواستان باشد» از دیگر شاخص‌های کتاب سفر است.

مدیریت زمان در سفر و یافتن کوتاه‌ترین مسیرها برای رسیدن به مقصد در کنار دغدغه مسیرهای رسیدن به این نقاط از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران هستند. امروزه با توجه به اینکه سلامتی و رونق دوچرخه‌سواری هم افزایش پیدا کرده، در مجموعه کتاب سفر علی‌بابا علاوه بر راهنمایی استفاده از مترو و اتوبوس، مسیرهایی که می‌توان با دوچرخه پیمود و به مقصد رسید نیز گردآوری شده است. کتاب سفر راهنمای استفاده هم دارد که شما ناچار نباشید برای یافتن یک مقصد یا مسیر همه کتاب را جست‌وجو کنید.

یک کار بامزه دیگر اینکه با گوش کردن به پادکست رادیو دور دنیا می‌توانید از لحظه‌های مرده خود حین سفر بهترین استفاده را ببرید.

کتاب سفر آنتالیا

کتاب سفر آنتالیا سومین کتاب از مجموعه «کتاب سفر» است. آنتالیا شهر ساحل‌های فیروزه‌ای طی یک دهه گذشته همیشه یکی از مقصدهای پرطرفدار گردشگری ایرانی‌ها بوده است. در ابتدای کتاب آمده است: «اینکه چه زمانی را برای سفر به آنتالیا انتخاب می‌کنید، به مسائل مختلفی چون سلیقه، بودجه و هدف شما بستگی دارد. برخی از ماه‌های سال، شرایط جوی مناسب‌تری دارند و در نتیجه، هزینه سفر در این ماه‌ها گران‌تر از ماه‌های دیگر خواهد بـود. امـا اگـر ترجیح می‌دهید در زمان خلوتی سفر کرده و بتوانید هزینه‌های خود را تـا حد زیادی کنترل کنید، بهتر اسـت ماه‌های کم مسافر را انتخاب کنید.

آب‌وهوای آنتالیا گرم و مدیترانه‌ای و بیشـتر روزهای سال آفتابی است. بیشترین میزان بارش در ماه‌های فروردین، آبان، بهمن و اسفند اتفاق می‌افتد. به‌طور کلی، چون در آنتالیا تغییرات آب‌وهوایی کمی رخ می‌دهد، شما در تمام طول سال می‌توانید بـه این منطقه سفر کنید.»

اگر قصد سفر زمینی به آنتالیا را داشته باشد کتاب سفر راهنمایی می‌کند چطور از سه مرز سرو، بازرگان و رازی می‌توانید وارد ترکیه شوید و سپس چگونه به آنتالیا برسید.

همچنین به شما کمک می‌کند بدانید کدام هتل‌ها چه خدماتی عرضه می‌کنند، حیوان خانگی را می‌پذیرند یا نه و مثلاً کدام مراکز خرید امکان نگهداری از بچه‌ها را طی ساعت‌های مخصوصی دارند تا والدین به کارهایشان برسند. یک راهنمای جامع برای اینکه هیچ‌چیز را جا نگذارید، هیچ مسئله مهمی را فراموش نکنید و خیالتان ازهرجهت راحت باشد.

یکی دیگر از نقاط قوت کتاب سفر آنتالیا، راهنمایی سفر برای افراد معلول و کم‌توان است. نحوه استفاده از تخفیف برای معلولان، هماهنگی‌های لازم با ایرلاین‌ها و... بخشی متمایز از مطالب این کتاب است.

در کتاب سفر آنتالیا تقویم فستیوال‌های شهری هم درج شده تا از رویدادی بی‌خبر نمانید. حواستان باشد فستیوال بین‌المللی پاییز از اواخر مهر آغاز می‌شود و تا اوایل آبان ادامه می‌یابد. اگر هنوز حال و هوای سفر به آنتالیا در سر شما است، کتاب سفر را ورق بزنید و این فستیوال را از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه