چگونه آژانس‌ها و هتل‌هایی که از تکنولوژی استفاده نمی‌کنند، از بین خواهند رفت؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
چگونه آژانس‌ها و هتل‌هایی که از  تکنولوژی استفاده نمی‌کنند، از بین خواهند رفت؟

تکنولوژی نقش مهمی را در پیشرفت و سرپا ماندن آژانس‌های گردشگری ایفا می‌کند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با توجه به اینکه تکنولوژی در زندگی روزمره همه ما نقش مهمی را ایفا می­‌کند، در پیشرفت و سرپا ماندن آژانس‌های گردشگری نیز تاثیر بسزایی دارد. به گونه­‌ای که در صورت عدم استفاده از ابزارهای نوین برای فروش و استفاده از روش­‌های قدیمی و سنتی، این آژانس‌­ها به‌معنای واقعی نابود خواهند شد.

روش کار آژانس­‌های مسافرتی سنتی

چالش استعلام ظرفیت و قیمت از هتل‌ها

آژانس‌های گردشگری سنتی با استفاده از روش­‌های قدیمی و بدون استفاده از تکنولوژی‌­های جدید رزروهای مشتریان را ثبت می‌­کنند. بدین صورت که مشتری در ساعات کاری به آژانس مراجعه کرده و پس از مشخص کردن شهر مقصد، آژانس اقامتگاه‌­های موجود در آن شهر که با آن­ها ارتباط دارد را به مشتری پیشنهاد می­‌دهد. مشتری نیز با اعتماد به پیشنهادها آژانس یکی از گزینه‌­ها را انتخاب می ­کند؛ اما هیچ دیدگاهی از هتلی که رزرو کرده‌­اند را ندارند. آژانس­‌ها تنها در ساعات کاری با استفاده از تماس تلفنی با هتل انتخاب شده ارتباط برقرار می­‌کنند و سپس قیمت و ظرفیت اتاق موردنظر را استعلام می­‌کنند. در صورتی که ظرفیت کافی وجود نداشته باشد یا قیمت آن به بودجه موردنظر مشتری نزدیک نباشد، آژانس باید مجددا این فرایند وقت­گیر را برای استعلام از هتل دیگری تکرار کند.

رپورتاژ

چالش تسویه حساب آژانس با هتل‌ها

پس از رزرو اتاق برای مشتری، لازم است هزینه با هتل تسویه حساب شود. این تسویه حساب­‌ها به‌صورت آنی و لحظه­ای انجام نمی­‌شود و آژانس­‌ها هر روز یا هرچند وقت یکبار بسته به هتل موردنظر، هزینه‌­ها را به حساب هتل واریز می‌­کنند. این فرایند تسویه حساب با هتل­‌ها نیز وقت­‌گیر است و در بعضی مواقع منجر به نارضایتی صاحبان هتل و حتی عدم ادامه همکاری با آژانس­‌ها می­‌شود.

در نهایت آژانس­‌ها پس از رزرو و تسویه حساب با هتل­‌ها برای مدیریت کسب و کار خود نیاز به گزارش کاملی از تعداد فروش در هفته و ماه و حتی سال دارند. به‌دلیل اینکه رزروها به‌صورت دستی ثبت می‌شود و بستری برای دسترسی سریع به این گزارش‌ها وجود ندارد، باید این آمار را نیز به‌صورت دستی جست‌و‌جو کرده و به دست بیاورند. آماده کردن چنین گزارشاتی ممکن است چند روز وقت نیاز داشته باشد و حتی با خطا یا اشتباهاتی نیز همراه باشد.

با در نظر گرفتن این مسئله که شرایط آژانس‌های گردشگری در سراسر دنیا دچار تغییر و تحول عظیمی شده است و به‌دلیل توسعه فناوری­‌های جدید و پیدایش ابزارهای نوین برای این صنعت تغییرات عمده‌ای در رفتار مشتریان به وجود آمده است، وجود تکنولوژی برای این شاخه از کسب و کار ضروری به نظر می­رسد. با توجه به این موضوع آژانس‌هایی که هنوز به‌صورت سنتی برای مشتریان خود هتل رزرو می­‌کنند، دچار کاهش رزرو شده و در نهایت به‌دلیل ضرر و زیان، کسب و کار آن­ها از بین خواهد رفت. در ادامه با تیپورت همراه شوید تا با دلایلی که موجب فروپاشی آژانس‌های سنتی می‌­شود، بیش­تر آشنا شوید.

دلایل فروپاشی آژانس‌هایی که با تکنولوژی غریبه هستند!

شاید تا چندین سال پیش رزرو هتل از آژانس‌هایی که با روش­‌های قدیمی کار می­‌کردند، راحت‌­ترین کار ممکن بود؛ زیرا تکنولوژی، پیشرفت حال حاضر را نداشت و رزرواسیون هتل به بازار گردشگری راه پیدا نکرده بود. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و تولید ابزارهای مختلف برای رزرو سریع و الکترونیکی اتاق، دلیلی بر استفاده از روش­‌های سنتی وجود ندارد. آژانس‌هایی که هنوز به روش­های سنتی عمل می­‌کنند، به دلایلی که در ادامه ذکر می­‌کنیم شاهد از بین رفتن کسب و کار خود خواهند بود:

  • طولانی بودن فرایند رزرو
  • عدم تسویه حساب آنی با هتل
  • کند بودن و وقت­‌گیر بودن رزرو
  • عدم دسترسی به انواع اقامتگاه­ها
  • عدم دستیابی به همه هتل­‌های سراسر کشور
  • عدم امکان مقایسه قیمت­‌ها
  • عدم امکان مقایسه امکانات
  • هماهنگی تلفنی جهت استعلام قیمت و ظرفیت در ساعات کاری
  • رزرو بیش از حد ظرفیت هتل
  • عدم دسترسی سریع به گزارش جامع از فروش و درآمد
  • و...

رپورتاژ

جلوگیری از سقوط آژانس‌­ها با استفاده از کانال توزیع تیپورت

در حال حاضر پیشرفت­‌های تکنولوژی به آژانس‌های مسافرتی اجازه می‌­دهد تا به‌صورت کاملا آنلاین اتاق را رزرو کنند. آژانس‌های مسافرتی مجبور نیستند زمان زیادی را صرف فروش به مشتریان و انتقال موجودی به هتل­داران کنند. رزرو، پرداخت و تاییدات رزرو را می‌توان به­‌صورت آنلاین مدیریت کرد و اطلاعات رزرو و سفر را از طرق مختلف مانند پیامک، ایمیل، فضای مجازی و... برای مشتریان ارسال کرد. آژانس‌های مسافرتی با استفاده از کانال های توزیع می‌توانند تمامی این کارها را به ­سرعت انجام داده و موجب رضایت مشتری و صاحبان انواع هتل و اقامتگاه های بوم گردی و سنتی و در نهایت افزایش درآمد خود شوند.

تیپورت، به‌عنوان توزیع هتل بستر یک‌پارچه و کاملا آنلاین است که ارتباط میان هتل و آژانس‌های گردشگری را برقرار می­کند و جهت آپدیت لحظه­ای اطلاعات به سیستم مدیریت هتل (PMS) متصل می‌­شود. آژانس‌­ها با استفاده از چنل منیجر می‌­توانند انواع اقامتگاه­‌های سطح کشور را به‌همراه امکانات، تصاویر، قیمت­ها، مقدار ظرفیت باقی‌مانده و... را مشاهده کرده و بسته به انتخاب مشتری، به‌­صورت کاملا آنلاین اتاق مورد نظر را رزرو کنند. چنل منیجر از رزرو بیش از حد ظرفیت اتاق جلوگیری می­‌کند؛ به این صورت که پس از پرداخت هزینه و تایید نهایی رزرو، ظرفیت به‌صورت آنی در سیستم به­روزرسانی می‌شود. برای درک بهتر این موضوع با قابلیت­های چنل منیجر تیپورت در ادامه همراه ما باشید:

  • اتصال به سیستم مدیریت هتل (PMS)
  • رزرو کاملا آنلاین و الکترونیکی و سریع هتل
  • امکان مقایسه قیمت‌­ها و امکانات
  • مشاهده تصاویر و تمامی اطلاعات هتل­‌ها
  • امکان مشاهده انواع اقامتگاه در سراسر کشور
  • امکان پرداخت الکترونیکی با کارت­های عضو شبکه شتاب
  • به‌­روزرسانی لحظه­ای اطلاعات و ظرفیت
  • دریافت گزارش‌ها مختلف ماهانه و سالانه
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • و...

برای بهره­‌مندی از قابلیت­‌های چنل منیجر تیپورت با شماره ۹۱۳۰۱۲۱۲(۰۲۱) تماس حاصل کرده و به وب‌سایت Tport.ir مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه