لغو ویزای ۱۴ روزه و قرنطینه مسافران ایرانی برای ورود به عمان

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۵
لغو ویزای ۱۴ روزه و قرنطینه مسافران ایرانی برای ورود به عمان

سفارت ایران در عمان اعلام کرد که سفر اتباع ایران به عمان برای مدت ۱۴ روز، نیاز به ویزا ندارد. همچنین قرنطینه هتلی برای مسافران و اتباع ایرانی در سفر به این کشور لغو خواهد شد.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۹/۲۰، ساعت ۱۶:۵۸

سفارت ایران در عمان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که  از این پس سفر اتباع جمهوری اسلامی ایران به عمان برای مدت ۱۴ روز، نیاز به ویزا (روادید) ندارد. این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند سفر اتباع جمهوری اسلامی ایران به عمان برای مدت ۱۴ روز، نیاز به روادید ( ویزا ) ندارد. نوع این روادید، توریستی و غیرقابل تمدید است.

هموطنان محترم باید تمهید بازگشت یا خروج از عمان را قبل از ۱۴ روز، در نظر داشته باشند. ضمنا افرادی که خواهان حضور بیشتر از ۱۴ روز در عمان هستند، می‌توانند در فرودگاه مسقط با پرداخت ۲۱ ریال عمانی، ویزای یک ماهه دریافت کنند. این نوع روادید، برای یک ماه دیگر قابل تمدید است. داشتن گواهی تزریق دو دوز واکسن کرونا که مورد تائید عمان است و داشتن تست PCR، الزامی است؛ بنابراین هموطنان عزیز مراقب باشند که افراد سودجو، به بهانه ویزای ۱۴ روز وجهی را دریافت کنند.

به‌روزرسانی ۱۴۰۰/۰۶/۲۹، ساعت ۱۰:۰۲

سفارت ایران در عمان اعلام کرد که به‌واسطه پیگیری‌های انجام‌شده و مذاکرات علی نجفی، سفیر ایران در عمان، با مسئولان وزارت امور خارجه و کمیته عالی مقابله با کرونا، محدودیت قرنطینه هتلی برای سفر اتباع ایرانی به این کشور لغو شده است. بر همین اساس، از این پس اتباع ایرانی همانند اتباع سایر کشورها با همراه داشتن گواهی تزریق دو دوز واکسن کرونای مورد تایید وزارت بهداشت عمان، قادر خواهند بود تا به عمان سفر کنند.

علاوه بر این، افرادی که از اقامت عمان برخوردار هستند نیز مطابق شرایط اعلام‌شده سازمان هواپیمایی کشوری، کمافی‌السابق قادر به سفر به عمان هستند.

شایان ذکر است که پیش از این مسافران ورودی از ایران و عراق به عمان موظف بودند تا به‌مدت ۹ روز در قرنطینه سازمانی (هتلی) به سر ببرند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه